וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקנאביס הישראלית ממשיכה לדמם

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 10:47

מפעלי הייצור שוחים בבריכה האדומה בתעשייה, המשתקפת בהמשך הצגת הפסדים בדוחות פנאקסיה מעבדות ישראל, למרות עלייה של כ-33% בהכנסותיה. דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה מעבדות ישראל: "תחילת ה'משחק' ברבעון הראשון של 2022, אז עתידים להתחיל מכירות מוצרי ה-VAPING שלנו"

תוצאות לא מרגיעות: דוחות הרבעון השלישי של תעשיית הקנאביס הרפואי הישראלית ממשיכים להציג הפסדים לחברות המסתמכות על גידול וייצור מקומיים.

מדד הדופק של התעשייה נקבע בעבר באמצעות תוצאות חברת 'פנאקסיה מעבדות ישראל', אשר עד תחילת 2020 ייצרה וארזה עבור רוב חברות התחום. אלו עדיין מציגים שורה תחתונה שלילית, למרות עלייה בהכנסות לצד צמצום עלויות, ומלמדים שללא ייצוא מאסיבי מישראל, גם החברות היעילות ביותר ימשיכו להפסיד.

ד"ר דדי סגל מנכ"ל פנאקסיה. חן גלילי,
בתקווה לימים יפים ורווחיים יותר. ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל/חן גלילי
  • הכנסות פנאקסיה עמדו על 22.5 מיליון שקל לרבעון השלישי של 2021, המהווים עלייה של 33.55% בהשוואה לכ-16.85 מיליון שקל הכנסות ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מהתמקדות החברה במכירת מוצרים שבבעלותה לצד תחילת ייצוא מוצריה בדצמבר האחרון לקפריסין וגרמניה.
  • העלייה בהכנסות החברה לא הובילה לשינוי מגמת הפסדי החברה, שרשמה הפסד תפעולי של כ-5.9 מיליון דולר, לעומת כ-8.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. זאת למרות שבמהלך הרבעון השני מכרה החברה את אחזקותיה בבית מרקחת ובית מסחר שהיו בבעלותה, וצמצמה עלויות.
  • עלויות הוצאה וכלליות שלה, לדוגמא, צומצמו בכ-42% ועמדו ברבעון השלישי של השנה על כ-3.5 מיליון שקל.
  • בתוספת הוצאות מימון רשמה החברה הפסד נקי של כ-6.4 מיליון שקל לרבעון, לעומת כ-8.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. וסיכמה הפסד נקי של כ-11.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת כ-26.5 מיליון שקל הפסד בתשעת החודשים הראשונים של 2020.

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל 'פנאקסיה מעבדות ישראל', אמר ל'וואלה כסף', כי "הפסדי החברה קטנו בעקבות עליית הפעילות שלנו עם גידול בלקוחות, לצד תהליך התייעלות שעברנו. הנתונים עדיין לא משקפים את מלוא הפעילות שביצענו.

"מבחינתנו, תחילת ה'משחק' ברבעון הראשון של 2022, אז עתידים להתחיל מכירות מוצרי ה-VAPING (מוצרים המיועדים למשאפים) שלנו, שהינם מוצרים חכמים שגלומה בהם רווחיות גדולה יותר. זו גם כניסה משמעותית ישירה לשוק האירופי, ובו לשוק הקנאביס הרפואי הגדול בעולם (מבחינה כספית) - גרמניה".

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully