וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'מוביט' תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנהל בתחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 11:17

Moovit, אפליקציית ניווט בתחבורה ציבורית ושיתופית יחד עם ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות, הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תפתח Moovit פיצ'רים שיסייעו להתאמה אישית של מגוון אפשרויות שימוש בתחבורה ציבורית לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לצרכיהם האישיים

Moovit, אפליקציית הניווט בתחבורה ציבורית ושיתופית הפופולרית ביותר בעולם, וג'וינט-ישראל מעבר למגבלות (שותפות של ממשלת ישראל, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן) הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תפתח Moovit פיצ'רים שיסייעו לאנשים עם מוגבלות.

בסופו של תהליך הפיתוח ישולבו באפליקציית Moovit פיצ'רים שונים המתאימים אפשרויות בנסיעה לפרופיל אישי וצרכי האדם עם המוגבלות, לדוגמה, אדם עם מוגבלות קוגנטיבית יוכל להתחבר דרך פרופיל אישי, והאפליקציה תאפשר לו או לה בחירה בין אפשרויות מותאמות כגון נסיעה במונית עם נהג שהוכשר לתת שירות מותאם.

בנוסף, אפיליקציית Moovit עצמה תונגש ברמה גבוהה, על מנת שתוכל לשמש בצורה מיטבית אנשים עם צרכים מגוונים הזקוקים להתאמות שונות לצורך השימוש.

אפליקציית moovit תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנייד בתחבורה ציבורית. צילום מסך מתוך האפליקציה,
אפליקציית moovit תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנייד בתחבורה ציבורית/צילום מסך מתוך האפליקציה

פתרונות ניידות לכלל המשתמשים

Moovit מקדמת בשנים האחרונות נגישות וזאת מתוך התפיסה שניידות היא זכות בסיסית לכל אדם. למרות שהפיתוחים והשיפורים במוצרי החברה דורשים משאבים רבים, בחברה מאמינים כי תפקידה לספק פתרונות ניידות לכל המשתמשים.

לשם הדוגמה, החברה הוסיפה לאפליקציה תכונות נגישות המשפרות את חוויית המשתמש של עיוורים והסובלים מלקויות ראייה שונות: בכל מסך באפליקציה ישנן תוויות קוליות המכילות את המידע החשוב בו ומקריאות אותו, יש למשתמשים אפשרות להגדיל את גודל הגופן באופן דינמי מבלי לפגוע בחוויית המשתמש, וכדי להקל על עיוורי צבעים, יש באפליקציה הבדלי בהירות גדולים כדי להפריד בין אזורים בצבעים שונים, ויש בדיקה מתמדת עם בעלי מוגבלויות ראייה כדי לבדוק את נוחות האפליקציה עבורם.

במקביל, ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות, פועלת כעת מול חברות תחבורה נוספות ומול משרד התחבורה להרחיב את מגוון האפשרויות התחבורתיות עבור אנשים עם מגבלות בישראל, וכן לשפר משמעותית את הנגישות של השירותים הקיימים.

בימים אלו פועל הארגון לפיתוח הכשרות לנהגי מוניות שיוכלו להתאים את נסיעתם לסוגי מוגבלויות שונים, למשל: הדרכות לסיוע לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, התאמת הרכב לכבדי ראיה העולים עם כלבי נחיה והסעות לפי דרישה המותאמות לאדם עם המוגבלות, מעין שירות "On Demand" נגיש.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות יסייע גם לבנות מערך נתונים מסודר שיוכל לשמש את ארגון הג'וינט ואת משרדי הממשלה העוסקים בכך, על מנת להכיר את נתוני האמת של שימוש אנשים עם מוגבלויות בתחבורה הציבורית, לייעל ולטייב אותו באופן מתמיד.

בישראל חיים כיום כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות, כ-50% מהם הם בגיל העבודה (20-64). לפי דוח "אנשים עם מוגבלות בישראל 2021, עובדות ומספרים" של מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל וג'וינט ישראל מעבר למגבלות, מהדוח עולה כי 38% מהאנשים עם מוגבלות שאינם עובדים חושבים שהתחבורה הציבורית הקיימת מגבילה את יכולתם לעבוד.

אפליקציית מוביט - מנגישה שירותיה לאנשים עם מוגבלות. צילום מסך מתוך האפליקציה,
אפליקציית מוביט - מנגישה שירותיה לאנשים עם מוגבלות/צילום מסך מתוך האפליקציה

מתקדמים למציאות מכילה יותר

אפרת שטרן, מנהלת ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות: "שיתוף הפעולה עם Moovit יאפשר לעוד אנשים עם מוגבלות להשתתף במעגל החיים הסובב אותם, לקחת חלק בשוק העבודה, המסחר והפנאי באופן שירחיב את עצמאותם. בנוסף, שיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברה טכנולוגית לבין גוף הפיתוח הגדול בישראל לשירותים חברתיים לאנשים עם מוגבלות מביא ערך משמעותי לכל מקבלי ההחלטות העוסקים עבור ועם אוכלוסיה זו, המהווה כמעט חמישית מאוכלוסיית המדינה, ויקדם בסופו של דבר את החברה כולה למציאות מכילה יותר".

סמנכ"ל שיווק וצמיחה ב-Moovit, יובב מידד: "Moovit שמחה להמשיך להירתם למאמץ להנגיש את התחבורה הציבורית בישראל לאוכלוסיות נוספות שכיום היא פחות נגישה להם, במסגרת מאמציה הנמשכים לספק חווית ניידות כְּשֵירוּת כולל (Mobility as a Service) לכמה שיותר משתמשים".

"ישראל מעבר למגבלות" היא שותפות של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן, ומטרתה מיצוי אחוד ואפקטיבי של מכלול המשאבים והיכולות הקיימים בשטח וכן פיתוח מענים לשיפור ולקידום חייהם של אנשים עם מוגבלות.

Moovit מקבוצת אינטל היא מובילה עולמית במתן פתרונות MaaS - Mobility as a Service ומפעילת אפליקציית ניידות פופולרית בעולם. החברה נרכשה על ידי אינטל על מנת לאחד כוחות יחד עם Mobileye ולהאיץ את המעבר לתחבורה אוטונומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully