וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בביטקוין בלי להבין בזה כלום? אתם בהחלט לא לבד

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 14:51

סקר חדש של פלטפורמת המסחר הפיננסית Investing.com: כ-70 אחוז מהמשקיעים הודו כי אין להם כל מושג או שהם בעלי הבנה מועטה בתחום מטבעות הקריפטו

כ-55% מהמשקיעים הישראליים מחזיקים במטבעות קריפטו וכ-56% מתכננים להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים במהלך השנה הקרובה - כך עולה מסקר שערכה פלטפורמת המידע הפיננסית Investing.com.

על פי הסקר, שנערך בקרב משקיעים ישראליים, 43% מהמשיבים מאמינים כי מחיר הביטקוין יחצה את שיא כל הזמנים ויגיע לשיא חדש של בין 70-80 אלף דולר עד לסוף השנה הנוכחית, בעוד שכרבע מהנשאלים מאמינים שהוא כבר הגיע לשיאו לשנת 2021. במבט קדימה, למעלה מ-40% מאמינים כי בשנת 2022 מחיר הביטקוין יחצה את רף ה-100 אלף דולר.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
לא מפחדים להשקיע גם בלי הבנה בתחום/ShutterStock

46% מהמשקיעים מתכננים להשקיע באת'ריום, נוסף על כ-45% נוספים המתכוונים להשקיע במטבע הקריפטו המוכר ביותר, הביטקוין. כ-11% מתכננים להשקיע במטבע דוג'קוין, הנחשב לאחד המובילים בשוק, עם עלייה של יותר מ-5,700% במחירו בשנה האחרונה. אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, נחשב לאחד התומכים הנלהבים במטבע. נוסף על כך, כמחצית מהמשקיעים השיבו כי הם תומכים בהנפקת שקל דיגיטלי על ידי בנק ישראל.

"דור חדש של משקיעים, שנכנס לשוק לאחר עליית המסחר ללא עמלות במהלך המגיפה, שינה את תחום הקריפטו מיסודו", אמר ג'סי כהן, אנליסט בכיר בחברת Investing.com. "הם מעידים כי בכוונתם להשקיע במטבעות קריפטו ברמת סיכון גבוהה והם שואבים את המידע מפלטפורמות חברתיות כמו טוויטר, Reddit ו-TikTok, בשונה ממשקיעי הדור הישן הנוהגים להסתמך על חברות הברוקראז' והבנקים".

העניין הגדול במטבעות דיגיטליים מגיע למרות העובדה שכ-70% מהמשקיעים ציינו כי אין להם כל מושג בתחום או שהם "בעלי הבנה מועטה". באופן מפתיע, המגמה דווקא גוברת ככל שעולה גיל המשיבים. בעוד שבגילאי 18-21 רק כ-8% מקרב המשקיעים מעידים כי "יש להם הבנה מעטה, אבל היא מספיקה להם", בקבוצת הגיל 22-29 כ-17% מעידים כך, ואילו בקרב בני 50-59 המספר מכפיל עצמו לכ-34%.

יותר משליש מהמשקיעים אומרים כי יש להם ביטחון מלא בביטקוין ובמטבעות קריפטו אחרים, בעוד שליש נוספים אינם בוטחים בהם כלל. תנודתיות המחירים הגבוהה מייצגת את הבעיה החמורה ביותר של מטבעות הקריפטו, לדעתם של 35% מהמשקיעים. הגבלות רגולטוריות חדשות (32%) וחשש מפני ניצול המטבע לצרכים פליליים (27%) הם הבעיות הגדולות הנוספות בעיני המשקיעים.

"תמהיל המשקיעים השתנה ללא הכר"

פלטפורמת המידע הפיננסית אינבסטינג.קום מאפשרת גישה לבורסות ברחבי העולם ומספקת בזמן אמת ציטוטים, גרפים, ניתוחים, כלים פיננסיים ועוד. מנכ"ל החברה, עומר שווילי, מוסיף: "מאז פרוץ מגפת הקורונה תמהיל המשקיעים השתנה ללא היכר, גיל המשקיעים הממוצע ירד והחשיפה לעולמות הקריפטו עלתה באופן משמעותי. אחת התוצאות המעניינות בסקר מצביעה על רמת ההבנה של המשקיעים בתחום המטבעות הדיגיטליים. מרבית המשקיעים למעשה הודו כי הם אינם מבינים כמעט כלל בתחום הקריפטו. תמונה מפתיעה התגלתה בניתוח מעמיק של הנתונים: מסתמן שככל שגיל המשקיעים עולה, כך עולה תחושת הביטחון שלהם וזאת על אף שרמת הבנתם בתחום נמוכה. אנו מעודדים משקיעים לחקור, להעמיק ולהתעדכן במידע באופן שוטף."

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully