וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירובוטיקס וזזאפ מלריה התקשרו בעסקה ראשונה באפריקה

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 13:28

חברת איירובוטיקס הודיעה על עסקה עם חברת זזאפפ-מלריה, חברת בת של סייט דיאגנוסטיקס, במסגרתה תקבל זזאפפ-מלריה שירותי מיפוי ומידע גיאוגרפי ממערכות איירובוטיקס לאיתור מקורות מים מזוהמים ביתושי האנופלס

חברת איירובוטיקס (Airobotics) הודיעה על עסקה עם חברת זזאפפ-מלריה (ZzappMalaria), חברת בת של סייט דיאגנוסטיקס, במסגרתה תקבל זזאפפ-מלריה שירותי מיפוי ומידע גיאוגרפי ממערכות איירובוטיקס לאיתור מקורות מים מזוהמים ביתושי האנופלס. באמצעות שילוב הטכנולוגיות - איסוף מידע מדוייק ואוטומטי באמצעות רחפני איירובוטיקס, ועיבודו על ידי תוכנה ובינה מלאכותית של זזאפפ, מצפות החברות להציג פתרון יעיל למיגור התופעה שעל פי ארגון הבריאות העולמי אחראית למעל חצי מיליון מתים בשנה. הצלחת המבצע תהווה תקדים היסטורי באפריקה—הישג שיאפשר לחברה להרחיב את פעילותה ליבשת כולה. הפרויקט הראשון של החברות, צפוי לצאת לפועל במהלך השנה הקרובה במדינת סאו טומה שבאפריקה. לפי הערכת החברות הפרויקט יכול להתרחב לפעילות ל-7 מדינות נוספות באפריקה בעלות צרכים ומאפיינים דומים. להערכת זזאפפ ממשלות משקיעות קרוב לשלושה מיליארד דולר בשנה במלחמה בנגיף ללא הצלחה.

כמחצית מאוכלוסיית העולם חיה באזורים הנמצאים בסיכון להידבקות ממלריה, מתוכם מאות מיליונים נדבקים וחולים בה, ויותר מ-400 אלף אנשים מתים ממנה בכל שנה - רובם ילדים מתחת לגיל 5. נשים בהריון הן קבוצה נוספת בסיכון מיוחד. בשל המחיר שהיא גובה בחיי אדם, כמו גם באבדן ימי עבודה וימי לימודים, מיגור המלריה היא אחת המטרות המרכזיות של ארגונים בינלאומיים שונים ובראשם ארגון הבריאות העולמי. ניתן למגר את המלריה על ידי טיפול במקורות המים העומדים, בהם מתרבים היתושים כפי שנעשה בישראל בראשית שנות ה-60. למרות שלאחרונה פותח חיסון למלריה, קצב המוטציות של הנגיף גבוה ונדרש גם טיפול במקורות המים לצורך מיגורו.

אירובוטיקס. יחצ,
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס/יחצ

חברת איירובוטיקס פיתחה רחפן אוטונומי המסוגל לבצע משימות איסוף מידע, לחזור לתחנת עגינה ייעודית, להחליף סוללה וחיישנים, ולטוס שוב, גם בתנאים טרופים קשים וכל זאת ללא מעורבות אדם בתהליך. המערכת של איירובוטיקס מציגה עליונות משמעותית מעצם היכולת להחליף חיישנים שונים כגון סורקי לייזר, מצלמות מיפוי, ומצלמות תרמיות, לבצע ניתוח אוטומטי של מידע ולהעביר אותו למערכות מידע שונות. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, איירובוטיקס תספק לזזאפפ מידע הכולל מיקום גודל ומאפיינים נוספים של מקורות המים במדינה ובעזרתו זזאפפ תבצע ניתוח לצורך איתור וזיהוי מקורות מים הנגועים במלריה, תבחר אסטרטגיית טיפול, אותה תוציא לפועל באמצעות אפליקציה ייעודית ואנשים שיעברו ויטפלו במקורות המים בהתאם לעדיפות שתקבע התוכנה. בעתיד מתכננות החברות לבצע אוטומציה גם לשלב הטיפול וזאת באמצעות המערכת של איירובוטיקס שיכולה גם לשאת אמצעי הדברה ולהפעיל ריסוס.

מאיר קלינר, מנכ"ל ומייסד איירובוטיקס: "אנו שמחים שהטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת לנו להיכנס לתחום חדש ומציל חיים. העסקה הראשונה עם זזאפפ מהווה צעד ראשון בכניסה שלנו לפעילות בשוק המלחמה במלריה. אנו מאמינים שאיירובוטיקס יכולה להוסיף ערך רב למוצר הייחודי של זזאפפ, ולסייע לה לעבור לשלב הבא ולהתרחב למדינות נוספות. מעבר לכך שהפעילות המשותפת עם זזאפפ תסייע לבני אדם רבים הסובלים מתופעת המלריה, ישנו גם פוטנציאל עסקי משמעותי, בהעמדת פתרון יעיל וזול יחסית לעומת פתרונות המבוססים כיום על לווינים מטוסים ורחפנים המופעלים על ידי בני אדם."

זזאפפ-מלריה היא חברת בת של סייט דיאגנוסטיקס. זזאפפ פיתחה מערכת חכמה לתכנון, ביצוע וניטור של מבצעים רחבי-היקף ויעילים למיגור מלריה בדגש על טיפול מסיבי במקורות המים העומדים בהם מתרבים היתושים. המערכת של זזאפפ מורכבת מבינה מלאכותית ואפליקציה סלולרית מבוססת GPS המותאמת לפעילות בתנאי השדה של אפריקה - עם צריכת חשמל נמוכה וללא תלות בקליטה סלולרית.

ארנון חורי-יפין, מנכ"ל זזאפפ מלריה: "אנו שמחים לעבוד עם הרחפנים המתקדמים של אירובוטיקס. הדגש של איירובוטיקס על אוטונומיה ואוטומציה מתאים לגישה שלנו שמסתמכת על איסוף מידע רב ועיבודו ואשר שואפת לנצל את היתרונות של בינה מלאכותית וטלפונים סלולריים כדי לייעל תהליכים שנעשו עד כה באופן ידני. בעזרת רחפנים ניתן יהיה להשיג כיסוי רחב ואיתור מדויק של מקורות מים, בפרט באזורים בוציים שמהווים בתי גידול נוחים ליתושים עם עבירות רגלית נמוכה".

  • עוד באותו נושא:
  • מלריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully