וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CSFB וסלומון סמית בארני יואשמו בהונאה בני"ע

דפנה מאור

10.2.2003 / 10:22

הרשויות הפדרליות בארה"ב מתכננות לכלול סעיפים אלה בדו"ח שיוציאו במסגרת הסכם פשרה עם בנקי ההשקעות

הרשויות הפדרליות בארה"ב צפויות להאשים את בנקי ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון וסלומון סמית בארני בהונאה בני"ע. ממצאי החקירה נגד בנקי ההשקעות עדיין לא נחשפו, דיווח "פייננשל טיימס", אך ההאשמות צפויות לעלות במסגרת הסדר פשרה כולל בין הרשויות לבנקים הגדולים בוול סטריט.

הדו"ח שמתעתדים לפרסם התובע הכללי של מדינת ניו יורק, הנהלת הנאסד"ק ורשות ני"ע על ממצאי החקירה בעניינם של הבנקים עשוי לכלול האשמות בהונאה גם נגד בנקים נוספים, נאמר בדיווח של "FT".

בשבועות האחרונים עוכב ביצועו של הסכם הפשרה עליו הכריזו הרשויות, בשל מחלוקת בין הנהלת הנאסד"ק לבין התובע הכללי של ניו יורק על ניסוח הדו"ח. ההסכם, שנחתם לאחר חקירה בת שנה וחצי בנוגע לפרסום דו"חות מחקר שהיו נגועים בניגוד עניינים, הטיל קנסות בסך 1.4 מיליארד דולר על הפירמות הגדולות בוול סטריט, וכפה עליהן לקיים נהלים חדשים בנוגע לשיטות המחקר שלהן וניהול הקצאת מניות בהנפקות.

במסגרת הדו"ח יפורסמו ממצאים נקודתיים לגבי תפקודם של הבנקים השונים בוול סטריט. סיטיגרופ, החברה האם של סלומון סמית בארני, הסכימה לשלם 400 מיליון דולר - הקנס הגדול ביותר - וקרדיט סוויס פירסט בוסטון התחייב לקנס של 200 מיליון דולר. בנקים אחרים, כולל גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, התחייבו לקנסות קטנים יותר.

אנליסט הטלקום של סלומון סמית בארני, ג'ק גראבמן, פוטר מתפקידו ונאסר עליו לעסוק בתחום ני"ע לצמיתות. פרנק קואטרון, מנהל בכיר של תחום בנקאות ההשקעות ב-CSFB, הושעה מתפקידו בשל חשד שהורה להשמיד מסמכים שקשורים לחקירה.

עיכוב השלמת הסכם הפשרה נובע ממחלוקת בדבר ניסוח הדו"ח שיפרסמו הרשויות. NASD, הארגון המנהל את בורסת הנאסד"ק, הציע ניסוח נוקשה יותר בדיווח אודות אנליסטים הטלקום של סלומון סמית בארני, ג'ק גראבמן. מנגד, מבקש אליוט ספיצר, התובע שהוביל את החקירה, להשתמש בלשון עדינה יותר כדי שלא ליצור סיבוכים בהשלמת ההסכם. הבנקים לוחצים על הרשויות לנסח את הממצאים בצורה פחות חמורה, כדי להפחית את הסיכון לחשיפה לתביעות של לקוחות ובעלי מניות.

במסגרת ההסכם יחויבו בתי ההשקעות להפריד בין פעילות חטיבת המחקר לפעילות ההשקעות. הפרדה זו, הקרויה גם "החומה הסינית", נועדה למזער את הסיכוי לפגיעה במשקיעים תוך פעילות בניגוד עניינים. ההסכם כולל תשלום פיצויים ללקוחות, קנסות ומימון להקמת גופי מחקר עצמאיים ללקוחותיהם, ואיסור על הקצאת מניות בהנפקות ראשונות לבכירים בחברות הקשורות בעסקים עם הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully