וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס תשקיע כ-5 מיליון דולר בהקמת זירת מסחר אלקטרוני לניהול תהליכי הסחר בין שופרסל לספקיה

אלי דניאל

10.2.2003 / 11:28

החברה צופה הכנסות של מיליוני דולרים החל משנת 2004; הניהול יתבצע על בסיס קטלוג מרכזי אחד; בשלב הניסוי של המיזם יטלו חלק גם תנובה, אסם, שטראוס, עלית, קוקה קולה



חברת ריטליקס , המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה כלל מערכתיים לתעשיית קמעונות המזון, ורשת השיווק הקמעונאית שופרסל הודיעו הבוקר על כוונתן להקים במשותף זירת מסחר אלקטרוני בין עסקים (B2B) לניהול תהליכי הסחר בין רשת השיווק לבין ספקיה, ניהול שיתבצע על בסיס קטלוג מרכזי אחד. עלות הקמת הזירה האלקטרונית עבור ריטליקס נאמדת בכ-5 מיליון דולר, והחברה צופה הכנסות ראשונות בהיקף של מיליוני דולרים כבר בשנת 2004.



במסגרת שלב הניסוי של המיזם תעבור שופרסל לעבודה מקוונת מול ספקיה באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית אותה תספק לה ריטליקס. בשלב זה ישתתפו במיזם שבעה ספקים גדולים - תנובה, אסם , שטראוס, עלית , קוקה קולה, חוגלה ושסטוביץ. עם הזמן, תיבדק האפשרות לצרף לזירה האלקטרונית רשתות וספקים נוספים, במטרה לבסס זירת מסחר אלקטרוני ארצית אחת לכל העוסקים בתחום קמעונאות המזון בישראל.



כבסיס טכנולוגי ויישומי לזירה האלקטרונית תשמש מערכת יישומי המסחר האלקטרוני ReMA - Retalix e-Marketplace Applications שפותחה ע"י ריטליקס. מערכת זו כוללת שורה של יישומים מבוססי אינטרנט (ASP) אשר יפשטו את תהליכי העבודה בין רשת השיווק לספקיה, ויגבירו את היעילות בשרשרת האספקה.



במהלך שלב הניסוי יופעלו מספר תהליכים הכוללים הקמה ועדכון של פריטים בקטלוג, בניית מבצעים וניהול מגוון בין שופרסל לבין כל אחד מספקיה. כל ספק יוכל לקבל נתוני מכר ומלאי עדכניים לגבי מוצריו שלו ממחסן הנתונים של שופרסל באמצעות מערכת OLAP מתקדמת, המאפשרת הצגת נתונים בחתכים וברמות שונות בצורה קלה ונוחה למשתמש.



בריטליקס מציינים כי מרכיב מפתח במיזם הוא הקמתו של קטלוג מוצרים מרכזי ארצי. קטלוג זה ישמש את הספקים, את הרשת הפעילה בזירת המסחר החדשה ואת הקמעונאים הפרטיים הפועלים בזירת הסחר שהקימה ריטליקס לשוק הפרטי בישראל.



המיזם המשותף יופעל ע"י חברת IREX - Israel Retail Exchange, בה שותפים ריטליקס, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) ודיסקונט השקעות .



עמי סגיס, מנכ"ל שופרסל, התייחס למיזם החדש וציין כי "מיזם זה תואם את החזון של שופרסל לשלב באופן הדוק את הפעילות עם שותפי הסחר שלנו. מיזם זה חדשני בייסוד זירת מסחר אלקטרוני פומבית לניהול שרשרת האספקה של רשתות גדולות". סגיס הוסיף כי "מדובר בצעד משמעותי בתחום מחשוב תהליכים חוצי ארגונים וסינכרון מערכות מידע".



בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, אמר כי "ניסיונה של החברה בהקמת זירות מסחר אלקטרוני לענף הקמעונאות בארץ ובעולם זיכה אותנו באמון שופרסל. הסכם זה מהווה אבן דרך חשובה במימוש החזון שלנו - לחולל שיפור מהותי ביעילות תהליכי התפעול בין רשתות שיווק לבין שותפי הסחר שלהם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully