וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ימי החורף הקרים: בדקנו את טאבון הגז הנייד של smarter

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 11:22

בישול ואפייה עם אש חיה בחום עוצמתי של 500 מעלות, מהווים חוויה קולינרית עוצמתית בבישול איטי של קדירת חורף, צליה קצרה ומדויקת של נתח בשר או אפייה בסגנון אתני ועם השנים הפך הטאבון לחלומו של כל שף ביתי אז בדקנו את טאבון הגז הנייד של smarter בערב פיצה משפחתי

הטאבון הוא סוג של תנור אפייה ששימש עוד בעת הקדומה להכנת לחם. בעוד שאז, הטאבון היה עשוי מתערובת חולית (חרסיתית) ונבנה בעבודת יד, כיום הוא עשוי מאבן בנויה או מחומרים מתכתיים ולרוב הוא קבוע ויציב במקומות שאינם סגורים לחלוטין.

הטאבון מעוצב בד"כ ככיפה עם פתח בצד או בחזית, בעזרתו מזינים את האש החיה. לעיתים נהוג לשלב פתח יציאה לעשן (ארובה), אולם יש הנוהגים להסתפק בפתח הכניסה ליציאת העשן על מנת לצמצם אפשרות של בריחת חום לא מבוקרת ויש הנוהגים לסגור את הפתחים כדי לשמר את החום הפנימי, בדומה לשימוש בתנור חשמלי.

הטאבון אומץ בקרב תרבויות וקהילות אתניות כאמצעי יעיל לאפייה, לצורך הכנת סוגי מאפים וכיום נהוג להשתמש בו גם במסעדות ומאפיות ברחבי העולם, כאשר בחלק מן הטאבונים המודרניים משתמשים בגז בישול.

הטאבון הפך עם השנים לחלומם של שפים חובבים, כאלה שאת תוצרתם מנסים על בני המשפחה ושאביזרים נלווים עם ערך מוסף מייצרים את ה-X פקטור למנה שלהם. בדיוק בשבילם, יצאנו לבדוק את המוצר הבא: טאבון גז נייד של חברת smarter.

מתאים לכל תנאי שטח?

טאבון גז נייד של smarter הוא תנור פיצה בעיצוב מודרני חדשני, המיועד לשימוש בכל תנאי שטח ואף למטבח הביתי, למרפסת הדירתית או לחצר הבית..

לטאבון הנייד הצתה אלקטרונית והוא עובד באמצעות חיבור לבלון גז, מפיק התחממות מקסימלית מהירה בתוך כ-15 דקות. עוצמת החום המקסימלית של טאבון גז smarter מגיעה עד לכדי 500 מעלות ומבטיחה סיום הכנה של פיצה בתוך 2 דקות על אבן השמוט המגיעה איתו.

המוצר שקיבלנו לבדיקה הוא קומפקטי, קל ונוח לנשיאה ולאחסון, הוא בעל רגליים מתקפלות ומידותיו החיצונית 300/445/670 מאפשרות להניחו בכל מקום ובכל תנאי שטח.

טאבון גז נייד של smarter. יח"צ,
טאבון גז נייד של smarter/יח"צ

הבדיקה

הטאבון של smarter אינו מצריך הרכבה, הוא קל משקל ונוח לנייד אותו, הוא פשוט לתפעול אך יש צורך לחברו למקור גז (את בלון הגז הזמנו במיוחד), מרגע החיבור, ההצתה מהירה.

את עוצמת החום קשה היה לנו לבדוק במדויק אך ניראה שהיצרן יודע מה הוא אומר כשציין את החום המקסימלי )כאמור, עד 500 מעלות).

הוצאנו מתכון לבצק פיצה איטלקי משובח, יצאנו לחצר הבית עם הטאבון שמחובר לבלון הגז, הפעלנו וחיכינו כ-15 דקות להתחממות המירבית.

את הבצק השטוח החלקנו פנימה על אבן השמוט שהתחממה במהירות רבה והעצימה את אפקט החום כשסיפקה חום ישיר לתחתית הבצק שהונח עליה, המבינים יגידו שהאבן מסייעת לייבוש הלחות סביב המאפה, וזה מה שיוצר, מסתבר, את הקרום הקריספי של הבצק.

המתנו כ-2 דקות כפי שהובטח למידת עשייה טובה של הפיצה, לקח קצת יותר מזה להגיע לרמת העשייה שאנחנו אוהבים אבל אחרי כ- 4-5 דקות הוצאנו את הפיצה והתענגנו.

מידות חיצוניות טאבון גז נייד של smarter. יח"צ,
מידות חיצוניות טאבון גז נייד של smarter/יח"צ

לסיכום הבדיקה:

החוויה של האפייה סביב הטאבון עם האור האדום/כחול שהפיקה האש החיה ביום קריר (בחרנו יום כזה) וילדים מסביב, הקנתה אווירה של קומזיץ חגיגי שייזכר בקרב בני המשפחה כזמן איכות נעים וכיפי.

יותר מאשר טעם הפיצה, נהננו מהחברה, מההכנות המשותפות, ממגון התוספות שכל אחד בחר לעצמו, מניצוצות האש בשעת חשכה מכורבלים בשמיכות דקיקות להעצמת האווירה

הבטחנו לנסות בימים הקרובים צלייה של דג וירקות, קלחי תירס ולחם שום לארוחת ערב קלילה יותר, נראה שהולך להיות טעים אבל בעיקר נעים.

לסיכמו של עניין, בשל השימוש המועט יחסית בטאבון מסוג זה בתוך מטבח ביתי, מחירו לא זול אבל בדומה לסירים מיוחדים המבוססים על אוויר ללא צורך בטיגון, לפלאנצ'ות ולמנגל, הוא הופך את הבישול/האפייה לחוויה שונה ומגוונת וייתכן שעבור חלקנו הוא יענה על הדרישות ויהיה שווה את מחירו.

מצאנו כי בעלי דירה עם מרפסת גדולה או חצר פרטית ייהנו מיתרון משמעותי שכן נשימוש בחוץ מאפשר אווירה אחרת ולא חות חשוב, תחושת ביטחון. שימוש בתוך מטבח ביתי ניראה היה לנו פחות בטיחותי על אף שהיצרן משווק את המוצר כמתאים גם לשם.

את שיקול הדעת אם שווה או לא, אני משאירה לכם, לכיסכם, לתדירות השימוש הצפויה, ליצירתיות והמוכנות להשקעה ולמבנה הבית שלכם.

המחיר של טאבון הגז הנייד של smarter הוא: 1390 שקל. ניתן להשיגו באתר החברה https://www.xistore.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully