וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאל תבחן נושא ייקור העמלות במחצית השנייה של 2003

ליאור כגן

10.2.2003 / 11:41

העניקה אשראי בהיקף של 440 מיליון שקל ב-2002; נכנסת לפעילות תווי הקנייה - שוק של 1.5 מיליארד שקל

חברת כרטיסי האשראי כאל, שבבעלות בנק דיסקונט , פישמן החזקות, הבנק הבינלאומי , והראל המשמר, הרחיבה השנה באופן משמעותי את פעילותה בתחום האשראי - פעילות אליה נכנסה במהלך ספטמבר 2001. במסגרת פעילות זו מעניקה החברה הלוואות ללקוחותיה, ומאפשרת פריסת חובות של החיוב.

בשנת 2002 אושרו למעלה מ-82 אלף עסקות אשראי, כאשר הסכום הממוצע להלוואה הוא 7,000 שקל והסכום הממוצע לפריסת החיוב החודשי הוא 4,000 שקל. פעילות האשראי בשנת 2002 הסתכמה ב-440 מיליון שקל. 58% מהפניות לקבלת אשראי התבצעו דרך מענה קולי. דב קוטלר, מנכ"ל כאל, אומר כי עיקר ההכנסה של תעשיית האשראי בעולם נובעת מפעילות אשראי ולא מפעילות סליקה.

קוטלר מציין כי במהלך המחצית השנייה של השנה תבחן החברה את נושא עדכון תעריפי העמלות. לדבריו, החברה תבחן את תנאי השוק (אינפלציה, ריבית שער חליפין וכו'). לטענתו, החלטת בית המשפט בנוגע לעמלות הצולבות והעובדה כי פעילות הסליקה של החברה מפסידה - ישפיעו גם הן על ההחלטה.

קוטלר מסביר כי לקוח ממוצע מנצל רק כ-30% ממסגרת האשראי שלו, ולכן יש פוטנציאל רב לפעילות האשראי באמצעות ניצול 70% מהאשראי הלא מנוצל. Cal מחויבת בפעילות זו להוראות בנק ישראל. לדוגמא - יחס הלימות ההון של החברה עומד על 12%, לעומת 9% בהוראת בנק ישראל.

כאל הודיעה היום על השקת פעילות חדשה בתחום תווי הקנייה. לדברי יו"ר כאל, גיל שפייזמן, היקף שוק תווי הקניה נאמד בכ-1.5 מיליארד שקל. תווי הקניה הם סכום כספי הנטען בכרטיס האשראי של הלקוח עבור רכישות ברשת ספציפית, ומקנים ללקוח הנחה משמעותית בנוסף להנחות הקיימות ברשת.

"התחלנו לתת שירותי מידע אינטראקטיוויים באמצעות הטלוויזיה. זה חלק מהאסטרטגיה שאנו בונים. ב-2003 נציע את השירותים לחברות שמעמידות אשראי, שיעשו זאת באמצעותנו. אנו רואים את עצמנו כאלטרנטיווה למערכת הפיננסית - תפעולית או מסחרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully