וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה שלילית במדדים בהובלת מניות הביטוח והטלקום

יהודה שויצר

10.2.2003 / 13:15

חברת התרופות השווייצית רושה יורדת ב-3% על רקע רכישה גדולה; בריטיש איירווייס יורדת ב-2.8% לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסותיה; מיוניק רה יורדת ב-1.5%



מניות חברות הביטוח הכבדות איבדו גובה בתחילת שבוע המסחר על רקע הערכה כי מלחמה קרובה בעיראק תוביל לפגיעה קשה ברווחיותן. בפאריס ופרנקפורט יורדים המדדים ב-0.8%; בלונדון בריטיש אירווייס מושכת את ה-FTSE לירידה של 0.2%.



חברת התרופות השווייצית רושה יורדת ב-3% לאחר שרכשה את יצרנית מערכות הזרקת האינסולין Disetronic Holding תמורת 1.2 מיליארד דולר (1.6 מיליארד פרנק שווייצי). הרכישה בוצעה בעסקת מניות ומזומן. רכישה זה משקפת פרמיה של 57% ביחס למחיר הסגירה של מניית Disetronic Holding ביום שישי. מניות החברה הנרכשת מזנקות ב-53%.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-2% לאחר שדיווחה על ירידה קלה בהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2002 ל-8.05 מיליארד יורו, מהכנסות של 8.1 מיליארד יורו בשנת 2001.



בריטיש איירווייס יורדת ב-2.8%. חברת התעופה הגדולה באירופה דיווחה על רווח של 21 מיליון דולר (13 מיליון ליש"ט), ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר. ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד של 144 מיליון ליש"ט.



מניות חברות הביטוח מאבדות גובה: מיוניק רה יורדת ב-1.5%; אביבה מאבדת 1% וחברת AXA יורדת בשיעור דומה.



חברת הנפט הבריטית BP עולה ב-0.2% על רקע מגעים שהיא מנהלת לרכישת נתח מחברת נפט רוסית תמורת 4.5 מיליארד דולר. מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", עולה כי BP נמצאת עתה במגעים עם חברת ההחזקות TNK אינדוסטריאל לרכישת מניות השליטה בחברות OAO טיומן ו-AOA סידנקו, בהן מחזיקה BP כעת ב-25% מהמניות.



במהלך הבוקר הודיעה PCCW כי נטשה את הרעיון להגיש הצעת רכש של 3 מיליארד דולר לכייבל אנד וויירלס. הבשורות הרעות לא היכו במניית כייבל אנד וויירלס כפי שניתן היה לצפות, והיא רושמת עלייה של 3% בבורסת לונדון.



מנגד מניות הטלקום המובילות יורדות. וודאפון מאבדת 1.5%; KPM יורדת ב-2%; פראנס טלקום יורדת גם היא בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully