וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיוס שבנק דיסקונט יבצע מעיד על אפשרות לרווחים גם ברבעון הרביעי"

אילן מוסנאים

10.2.2003 / 11:52

אי.בי.אי: הבנק מצוי במגבלת הנפקת ההון המשני, ויכול לבצע את הגיוס על חשבון כתבי התחייבויות נדחים שנפדו או רווחים שוטפים

הגיוס שבנק דיסקונט מתכוון לבצע מעיד על אפשרות שהבנק יציג רווחיות גם ברבעון הרביעי של השנה. כך מעריכה האנליסטית רוונה סמט מאי.בי.אי. ברבעון השלישי של 2002 הרוויח הבנק 32 מיליון שקל, וזאת אחרי הפסדים של 86 מיליון שקל ו-39 מיליון שקל בשני הרבעונים הקודמים.

דיסקונט הודיע ביום חמישי האחרון כי בכוונתו לגייס 80 מיליון שקל בהנפקה של הון משני, שתכלול שני סוגים של פקדונות נדחים ל-10 ו-15 שנים, שיישאו ריבית של 7%. הבנק מיצה בסיום הרבעון השלישי של 2002 את אפשרות הגיוס להון המשני, זאת לאחר שהיקף כתבי ההתחייבות שהנפיק הגיע ל-3.26 מיליארד שקל - 50% מההון הראשוני. לפי הוראות בנק ישראל, אין אפשרות להגדיל את ההון המשני ליותר מ-50% מההון הראשוני.

באי.בי.אי מציינים כי עקב מיצוי מגבלת הנפקת ההון המשני, הבנק יכול לגייס את 80 מיליוני השקלים בהתקיים אחד משני תנאים: ראשית, האפשרות של החלפת כתבי הון נדחים שנפדו. שנית, הגדלת ההון הראשוני על ידי צבירת רווחים שוטפים או הנפקת מניות.

סמט מעריכה כי חלק מכתבי ההתחייבות של הבנק נפדו מאז אוקטובר 2002, אולם היא אינה יודעת מהו הסכום המדויק. בהנחה שהסכום שנפדה נמוך מ-80 מיליון שקל, תיתכן אפשרות של רווחיות ברבעון הרביעי שתביא להגדלת ההון הראשוני של הבנק.

בכל מקרה, וגם אם אכן הבנק יציג רווחיות ברבעון הרביעי, באי.בי.אי לא רואים בכך שינוי מהותי בכל הקשור לפעילותו ממספר סיבות: ראשית, הלימות ההון של הבנק נותרה נמוכה מאוד. שנית, תיק האשראי של הבנק עדיין כולל בתוכו היקף ניכר של חובות שאינם נושאים הכנסה, דבר שפוגע בהכנסות המימון של הבנק ומגדיל את ההפרשות שלו לחובות מסופקים. שלישית, לבנק דיסקונט יחס כיסוי נמוך במיוחד בהשוואה לבנקים המתחרים.

לאור זאת, באי.בי.אי ממשיכים להמליץ על הקטנת ההחזקה במניות הבנק - המלצה שמשמעותה המלצת "מכירה" למניות דיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully