וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום היוצרים והמפיקים עתר לבג"צ נגד הקמת רשות התקשורת הלאומית

רוני קורן-דינר

10.2.2003 / 12:24

היוצרים טוענים כי הרשות תביא לחיסול רגולציית השידורים והתוכן, וכן טוענים כי נפלו פגמים בעבודת הוועדה שהכינה את ההמלצות להקמת הרשות



פורום היוצרים והמפיקים בקולנוע ובטלוויזיה עתר היום לבג"צ נגד הממשלה. היוצרים, באמצעות עוה"ד אבי שרף וגבריאל ספרן ממשרד נחושתן, ספרן, מרום, ארליך ושרף, מבקשים לבטל את החלטת הממשלה בעניין הקמת הרשות הלאומית. היוצרים מבקשים לבטל את תחילת יישום המסקנות בפועל, ולבחון את הנושא מראשיתו תוך שקילת הפגמים הקשים שנפלו לטענתם בעבודתה של הוועדה.



פורום היוצרים והמפיקים פתח בחודשים האחרונים במאבק ציבורי רחב היקף נגד הכוונה של משרד התקשורת ליישם את מסקנות "ועדת אולניק", בראשות מנכ"ל משרד התקשורת אורי אולניק, לעניין הקמתה של רשות לאומית לתקשורת. את המאבק מובילים יורם חטב, חבר הוועד המנהל של ארגון שחקני המסך, ואייל מלובן, מנכ"ל איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה.



הרשות הלאומית אמורה לבצע מהפך בשיטת הרגולציה תוך ביטול משרד התקשורת, מועצת הכבלים והרשות השנייה, והכפפתם למועצה מרכזת אחת שתהיה אחראית להסדרת תחום הטלקומוניקציה ותחום התוכן גם יחד.



היוצרים טוענים כי הרשות הלאומית לתקשורת תביא ל"חיסול" רגולציית השידורים והתוכן, לפגיעה אנושה במחויבויות גופי השידור ליצירה הישראלית, ולהשתלטות האינטרסים הכלכליים בתחום התקשורת והשידורים על האינטרס הציבורי והאינטרס התוכני-תרבותי.



עוד נטען כי בתהליך קבלת ההחלטות נפלו פגמים רבים, וכי לנציגי הציבור לא ניתנה הזדמנות נאותה להשמיע את עמדתם. במסגרת המאבק פנו נציגי הפורום למנכ"ל משרד התקשורת, לשרים ולחברי כנסת ואף ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully