וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורת השבט: איך נחמם את הבית כשבחוץ יורדות המעלות?

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 12:11

על פי התחזית צפוי לנו מזג אוויר גשום וסוער, מה ששולח רבים לחפש את אמצעי החימום האולטמיטיבי: בנראות, במחיר ובפונקציונליות. בדקנו אילו אמצעי חימום שולטים בשוק, מהי רמת הבטיחות של כל אחד מהם ומי מהם חסכוני יותר מהאחרים

דמיינו שבחוץ ניתך גשם זלעפות, רוחות מנשבות וקר מאוד, אבל אתם נמצאים בסלון הבית, מול חלון גדול שמאפשר לחזות בסערה, אבל משאיר את הקור והרטיבות בצידו החיצוני. אם אתם רוצים להשלים את האווירה, דמיינו את עצמכם בבגד ביתי ונוח, עם ספל תה ביד - וכך הלאה, כל אחד על פי העדפותיו.

התרחיש הזה יקרה, על פי התחזיות, ממש בקרוב, עם מערכת קרה שתחדור לאזורנו. כדי שהשבוע שלכם ייראה כמו התסריט הנעים שזה עתה דמיינו ביחד, יצאנו לבדוק אילו אמצעי חימום מוצעים כיום בשוק, מה הם מאפשרים מלבד חימום כפונקציה עיקרית, מהי רמת הבטיחות של כל אמצעי כזה וחשוב לא פחות, מה מהם חסכוני יותר?

גשם מטפטף על הגג. ShutterStock
הקור מתקרב והבית מתחמם/ShutterStock

המלצה לבידוד, בלי קשר לקורונה

מור מוסקוביץ, מנהל מותג דלונגי, מדבר איתנן על הדרך המהירה והיעילה בשמירה על חום הבית וחיסכון בחשמל ומתחיל את דבריו באזהרת בטיחות כללית: "ראשית וחשוב ביותר, בחרו במכשיר שאינו מסוכן לילדים ו/או לבעלי חיים בבית כי בטיחות היא מעל לכל".

עוד מוסיף מוסקוביץ וממליץ לבחון את השטח לפני ההחלטה על רכישת אמצעי חימום: "לפני שמחליטים שהבית זקוק לחימום, בידקו את הפתחים (החלונות והדלתות) כיוון שבידוד נכון עשוי להוזיל משמעותית את עלויות צריכת האנרגיה על החימום. רצוי לאטום את החריצים שבין החלון למשקוף ובין גוף הדלת לסף. חדר סגור יותר ימנע בריחת אוויר חם, לכן יש לסגור את חלונות הבית ואת דלתות החדרים שאין צורך לחמם".

מוסקוביץ ממליץ לאבזר את החללים הקרירים בבית בשטיחים. לטענתו הם מסוגלים לחמם את החלל תרתי משמע, שכן, מעבר לחימום האווירה יש בכוחם לבודד מהקור שמופץ מהרצפה.

"במידה וכבר החלטתם כי אזור בבית דורש חימום, בחרו מכשיר המיועד לאזור המיועד באופן מדויק. לכל אזור בבית מתאים אמצעי חימום מסוג אחר ולכן לפני הרכישה תבינו עם עצמכם איזה אזור בבית הוא מיועד לחמם: חדר ילדים, סלון, מקלחת, חדר רחצה. קחו בחשבון שהטמפרטורה המומלצת לחימום חלל הבית היא 22 מעלות", מסכם מוסקוביץ.

פטריית חימום חשמלית מבית sirius living 790 שקל להשיג ברשת ace. יחסי ציבור,
פטריית חימום חשמלית מבית sirius living, המחיר: 790 שקל, להשיג ברשת ace/יחסי ציבור

פטריית חימום

פטריית החימום מאפשרת ליהנות תחתיה הן בפנים (בבית) והן בחוץ (בגינה או במרפסת) בימות החורף הקרים ולהופכם לחמימים ונעימים. בזכות צורתה המיוחדת וטכניקת פיזור החום, היא מחממת את הגוף, את החפצים בסביבה ואת הרצפה. היא לא מחממת את התקרה למשל כך שהחימום הוא ישיר לאזור הרצוי.

את פטריית החימום ניתן לנייד בין החללים השונים, מפינת האוכל, לסלון, למטבח ואפילו לחדר השינה במידה ונזהרים עד מאד מקרבה לחפצים.

Sirius Living, מותג הלייף סטייל לבית מבית סיריוס אלקטרוניקה, מציע לחמם את החורף באמצעות פטריית חימום חשמלית. עוצמתה של פטריית החימום המגיעה עד W3000, ועל פי נציגי המותג היא מתאימה לחימום כל חלל ועושה זאת בתוך דקות בודדות עם חום נעים ואחיד. הפטריה חסכונית באנרגיה, מתכווננת ומתקפלת לאחסון קל.

לפטריית החימום שמציע לנו סיריוס אלקטרוניקה, שתי דרגות ויסות חום להתאמה אישית, W1500 ו-W3000 ונציגי המוצג מזכירים שהיא נחשבת לחסכונית באנרגיה, שכן חימום אינפרא אדום יכול לחסוך ב- 30%-40% אנרגיה בהשוואה לחימום קוורץ רגיל.

הסטנד של פטרייה זו עשוי נירוסטה, הוא יציב ובטיחותי בעל אפשרות כיוון גובה להתאמה אישית. פטריית החימום מצוידת במנגנוני הגנה בטיחותיים במיוחד במצבי קיצון, כגון כיבוי אוטומטי בעת נפילה, כיבוי אוטומטי בעת חדירת מים או חימום יתר, וכן מתג מים. בסיום השימוש בסוף ימי החורף הקרים ניתן לפרק את הפטרייה בקלות ולאחסנה עד לחורף הבא.

המחיר: 790 שקל. Sirius Living מבית סיריוס אלקטרוניקה - ניתן להשיג בסניפי רשת ACE

פטריית חימום על בסיס גז, קמפטאון, 1899 שקל. יח"צ,
פטריית החימום על בסיס גז, קמפטאון, 1899 שקל/יח"צ

טיפים לחיסכון בחשמל

גם המותג קמפטאון מציע פטריית חימום, אך זו מבוססת על שימוש בגז, להבדיל מפטריית החימום החשמלית מעלה. פטריות החימום הניידת מסדרת FIRE TORCH, בנויה בצורת פירמידה והיא בעלת אפקט הלהבה.

הפטרייה של 'קמפטאון' קלה לתפעול אך פחות קלה לנשיאה ומתאימה יותר לחללים פרטיים פתוחים בבית, כמו מרפסת או גינה. את הפטרייה ניתן להפעיל באמצעות חיבור לנקודת גז ביתית או לחילופין לחברה למיכל גז חיצוני של 12 ק"ג כאשר בסיס הפטרייה משמש כארונית למיכל. החומר ממנו עשויה גוף הפטרייה הוא נירוסטה ושטח החימום שהיא מפיצה הוא גדול.

המחיר: 1,899 שקל (במקום 2,199 שקל).

מקס תנור חימום קוורץ - 2 גופי חימום. יח"צ, באדיבות זאביק דרור יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית,
מקס תנור חימום קוורץ - 2 גופי חימום/יח"צ, באדיבות זאביק דרור יחסי ציבור ואסטרטגיה תקשורתית

תנור חימום קטן

אמצעי חימום נוסף שמציעה רשת 'מקס' הוא תנור חימום בעל 2 גופי חימום שביכולתו לברור מצבים, הוא בעל ידית לנשיאה נוחה, חסכוני במקום ומתאים לשימוש בחללים קטנים כמו חדרים או משרדים.

יכולת החימום של תנור מסוג זה היא מוגבלת מעצם מידותיו הקטנות, אזור הפצת החום הוא קטן באופן יחסי ומסוגל לחמם אזור ממוקד ומצומצם. בזמן השימוש בתנור מסוג זה יש לנו נטייה להתקרב אליו מאד מה שעשוי לגרום לחימום יתר ולא פעם נמצא את עצמנו מכבים אותו כדי להתקרר קצת ומדליקים אותו שוב מספר פעמים בשעה. עם הרחקתו מאיתנו, סביר שלא נחוש בחומו אך במצבים מסוימים, נוכחותו תציל מקיפאון, מה שהופך אותו אידיאלי לחללים קטנים כמו פינות עבודה.

תנור החימום מצויד בחומר שמגן על הסביבה הקרובה, אך בכל מקרה חשוב להרחיקו מחפצים/אנשים/בעלי חיים וכמובן מילדים.

קיבלנו את התייחסותו של אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה בחברת החשמל לצריכת החשמל של תנורי חימום קטנים: "תנורי ספירלה נחשבים לבזבזני חשמל גדולים במיוחד, ובנוסף גם שנויים במחלוקת בהיבט הבטיחותי של סכנה להתלקחות ספות, שמיכות וכו' ועל כן, חשוב לבחור באלטרנטיבה בטוחה יותר".

"מפזרי חום, בדומה לתנורי החימום הקומפקטיים, מציעים גם הם פתרון נקודתי לחדרים קטנים ובינוניים. אך גם במקרה שלהם, מדובר בצריכת חשמל גבוהה בהשוואה למזגנים, בדומה לרדיאטורים ותנורי ספירלה", מציין הלמן.

המחיר: 60 שקל. ניתן להשיג בחנויות החשמל הנבחרות.

מפזר חום דיגיטלי iheat של המותג מורפי ריצ'ר'דס מחיר 249 שקל. יח"צ,
מפזר חום דיגיטלי iheat של המותג מורפי ריצ'ר'דס מחיר 249 שקל/יח"צ

חברת אלקטרה סחר ומותגים מציעה מפזר חום מגדל בעיצוב חדשני מדגם RE5000 של חברת Relax. מדובר בגוף חימום קרמי עם טיימר המיועד עד ל- 12 שעות. זהו מפזר חום בעל בטיחות מירבית לשימוש ובנוסף הוא מכיל פונקציה של הגנה מפני התחממות יתר. למכשיר תאורת LED חדשנית עם אפשרות בחירה בין 3 צבעים, לחצני מגע כולל שלט רחוק לבטיחות מירבית ומסך המציג את טמפרטורת החדר.

מחיר מומלץ לצרכם: 499 שקל

אלקטרה מפזר חום מחיר 499  שקל. יחסי ציבור,
אלקטרה מפזר חום מחיר 499 שקל/יחסי ציבור

מפזר חום

המותג הבריטי הוותיק "מורפי ריצ'רדס" מציע לרגל החורף מגוון מוצרי אקלים לחימום הבית, בניהם מפזרי חום דיגיטליים בעלי חיישן לשמירת טמפרטורת החדר, מפזרי חום 2 ב-1 הכולל גם מאוורר, רדיאטורים עם שמן וללא שמן עם חימום מהיר וכו'.

מפזר חום קומפקטי ומעוצב של המותג יענה על צורך בחימום מהיר וקרוב, הוא קליל מאד לנשיאה וניידות מאזור לאזור ויכול להתלוות אלינו לכל מקום שנחפוץ, כל זמן שמונגשת לנו נקודת חשמל מרוחק ממקורות מים כמובן.

המחיר למפזר החום של המותג: 249 שקל וניתן להשיג אותו ודומים לו ברשתות וחנויות החשמל הנבחרות.

קמין חשמלי של חברת קוברה, דקורטיבי ומחמם גם יחד, 349 שקל. יח"צ,
קמין חשמלי של חברת קוברה, דקורטיבי ומחמם גם יחד, 349 שקל/יח"צ

קמין חשמלי, כמו רדיאטור, אבל מעוצב לעילא

בניגוד לאמצעי חימום במראה קר (כמו רדיאטור או מזגן), קמין מאפשר לייצר אווירה חמימה משפחתית ורומנטית.

קמין חשמלי דקורטיבי של חברת COBRA, כולל מפזר חום מובנה עם אפקט שובה לב של גחלים לוחשות במראה תלת מימדי, 3D. הקמין החשמלי עשוי לשמש כאביזר ריהוט מעוצב שבנוסף לפונקציית החימום שלו, עצם נוכחותו תעשיר את האווירה.

המחיר: 349 שקל במקום 444 שקל.

מדורת גן דגם באוהאוס של המותג FIREPIT במחיר 5099 שח. FIREPIT,
מדורת גן דגם באוהאוס של המותג FIREPIT במחיר 5099 שקל/FIREPIT

מדורת גן - יוקרתית ויקרה

מדורות הגן המעוצבות מהוות אלטרנטיבה חמימה לחללי החוץ. המותג FIREPIT, המתמחה בעיצוב וייצור מדורות גן לחצר הבית, מציעה לקראת החורף דגמים של מדורות גן מעוצבות. מדורת הגן כוללת מערכת גז חכמה ובטיחותית, בה האש מרקדת ונראית כמו מדורה.

מדורת הגן מהווה אלטרנטיבה חמימה תחת כיפת השמיים ומאפשרת שהייה בחללי החוץ בכל עונות השנה תוך שהיא יוצרת אווירה משפחתית נינוחה או רומנטית וחמימה סביב "המדורה".

גוף המדורה בנוי ממערכת חימום ייחודית בעלת להבות מרצדות הממוקמות במרכזה. סדרת מדורות הגן הנה בטיחותית וקלה לשימוש הכוללת פאנל מיוחד המאפשר הדלקה בלחיצת כפתור (ללא צורך בחומרי בעירה) ומנגנון בטיחותי להגנה מפני ילדים.

לצד הפונקציונאליות של המוצר, מדורות הגן מהוות פריט נוי מעוצב ואסתטי בחלל הגן. עיצוב המוצר משלב אלמנטים בסיסיים של מדורה תוך שימוש מרכזי במוצרים דמויי עץ, גחלים וחום. מדורות הגן של המותג זמינות ב-5 דגמים שונים.

טווח המחירים: 2,899-5,099 שקל. כל הדגמים כוללים כיסוי להגנה מפני מזג האוויר (קיץ וחורף), כיסוי מבערים (ההופך את מדורת הגן לשולחן) ושק אבנים. למדורות גן 2 אופציות חיבור: בלון גז ונקודת גז ביתית. ניתן לרכוש בנוסף מכסה למדורה, מגן זכוכית וכיסוי למיכל הגז. להשיג אצל המשווק המורשה: ציוד לעמית, כתובת: כתובת: דרך הגורן 4 סגולה

normande _nh 1210 רדיאטור מותאם לחדרי ילדים ותינוקות. יחסי ציבור,
normande רדיאטור מותאם לחדרי ילדים ותינוקות, 529 שקל/יחסי ציבור

הרדיאטור הקלאסי

המילה רדיאטור שמוכרת לכולנו ככזו, פירושה "מקרן חום". גוף הרדיאטור עשוי מתכת קרה וכבדה (אולי בשל מערכת הצינורות הפנימית בהם עובר נוזל חם שמתחמם עם חיבורו של הרדיאטור למקור חשמל. הרדיאטור לרוב מאובזר בגלגלים לטובת גרירה מחדר לחדר כיוון שהוא כבד מידי לנשיאה אך הוא נחשב לאמצעי חימום בטיחותי במיוחד ומבוקש מאד לאזורים כמו חדרי ילדים.

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה בחברת החשמל: "הרדיאטור מייצר חום נעים ללא תחושת היובש שנובעת מהפעלת מזגן אך יחד עם זאת, הם צורכים חשמל רב יחסית (פי 2.5 לערך בהשוואה למזגן)"

אמצעי חימום מסוג זה לרוב מתחמם באיטיות יחסית ומתקרר באופן זהה ולדבריו של מור מוסקוביץ, מנהל מותג דלונגי, עובדה זו נחשבת ליתרון שכן: "הרדיאטור מתקרר במשך זמן רב יותר. בשביל לנצל את האנרגיה בצורה המירבית, לאחר שהרדיאטור מתחמם אפשר לכבותו (לא בסמוך ליציאה מהבית) ולהמשיך ליהנות מהחום שהוא מפיץ עד שהוא מתקרר".

מותג מוצרי החשמל Normande מציג סדרת רדיאטורים מיוחדת לחדרי ילדים ותינוקות מתוך מטרה לאפשר להם ולהורים שינה בטוחה ונעימה. המכשיר החדש מכיל צינור אוויר מיוחד לחימום מהיר בתוך 6 דקות בלבד. ניתן לבחור בן 3 דרגות חום שונות, כל אחת מהן מאפשרת פיזור אופטימלי של אוויר חם בחלל החדר ללא ייבוש האוויר בחדר .

המכשיר כולל שעון טיימר מובנה לתזמון כיבוי המכשיר עד 24 שעות (דבר שהופך אותו לאידיאלי גם עבור שומרי שבת).לצורך ביטחון המכשיר כבה בעת נפילה, מספק הגנה מפני חימום יתר, מכיל תרמוסטט מתכוונן לחיסכון בחשמל ופועל באופן שקט המאפשר שינה נעימה ללא הפרעות.

המחיר: 529 שקל. הספק: 2500W, 12 צלעות. ניתן להשיג ברשתות ובחנויות החשמל המובחרות.

רדיאטור של חברת ברימאג. אסף לוי,
רדיאטור דלונגי 10 ברימג - צלעות סדרת dragon מחיר 999 שקל/אסף לוי

גם חברת ברימאג משיקה בימים אלה רדיאטורים מעוצבים עם 9, 10 או 12 צלעות, מבית המותג 'דלונגי' האיטלקי. הרדיאטורים, הנחשבים לאמצעי החימום הבטיחותי ביותר, מיועדים לחימום חדרי הבית וחללים בגדלים שונים כמשרדים. בניראות שלהם, הם משתלבים בעיצוב החללים השונים כרהיט ולא רק כמכשיר חימום פונקציונלי.

הרדיאטורים של דלונגי משווקים כאביזר דקורטיבי המשתלב בהרמוניה עם הרהיטים בחלל הבית והם מצוידים במנגנונים כנגד קפאון, המתחילים לפעול אוטומטית בטמפרטורה של 5 מעלות ובמשטח הקרנה גדול המבטיח זרימת אוויר מהירה יותר ופיזור חום חזק יותר.

טווח המחירים: החל מ-699 שקל. ניתן להשיג ברשת מטרו ובחנויות החשמל המורשות וברשתות המובחרות. או באתר של חברת ברימאג.

המזגן: חיסכון יבש

רבות דובר וידובר על היובש המורגש עם חימום הבית באמצעות מזגן בחורף, אך לפחות ניתן לומר שהוא נחשב לבטיחותי וחסכוני.

גם כאן נדרשנו למוצא פיו של אורן הלמן: "חימום של הבית באמצעות מזגן חסכוני פי שניים ואף פי שלושה משימוש בתנורי חימום למיניהם. המזגן מחמם ביעילות, במהירות ובאופן בטיחותי. חשוב להקפיד כבר בשלב הרכישה לבחור במזגן בעל דירוג אנרגטי קרוב ככל הניתן ל-A".

עוד מוסיף הלמן כי: "הטמפרטורה המומלצת לחלל הבית בחורף היא 20-18 מעלות צלזיוס .חשוב לזכור שתוספת של כל מעלה תגדיל את צריכת החשמל בכ-5%. את תריסי המזגן יש לכוון בחורף כלפי מטה כדי למקסם את פיזור האוויר (הפוך מהשימוש בקיץ), מכיוון שהחום עולה למעלה".

suprime_white_on white_open_1l-2 copy. יחסי ציבור,
מזגן עילי Supreme של תדיראן/יחסי ציבור

חגי בלומנטל, מנהל השיווק בקבוצת תדיראן, מתייחס להבדלי החימום בין מזגן עילי Supreme בטכנולוגיית OFF/ON למזגן עילי בטכנולוגיית אינוורטר - Inverter: "המזגנים זהים ויזואלית, אולם הטכנולוגיה משפיעה על עלות רכישת המוצר, איכות החימום ועלות השימוש השוטף, כאשר במזגן עילי בטכנולוגיית OFF/ON, החלל הממוזג מגיע לטמפרטורה הרצויה והמדחס עוצר וחוזר לעבודה רק לאחר שינוי של כ-2 מעלות בחלל הממוזג".

"לעומת זאת, במזגן עילי בטכנולוגיית אינוורטר המדחס פועל תמיד. כאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לטמפרטורה הרצויה, המדחס משנה תדר למהירות נמוכה יותר, תחושת החמימות תהיה נעימה יותר ולא נרגיש משבי חום חזקים היוצאים מהמזגן וחוזר חלילה. יתרה מכך, מזגן אינוורטר שומר לאורך זמן על טמפרטורה אחידה בחלל הממוזג".

עוד משווה בלומנטל ומציין לגבי צריכת החשמל כי: במזגן עילי בטכנולוגיית OFF/ON כל התנעה של המדחס מעלה את צריכת החשמל פי 10 בהשוואה למדחס בעבודה רציפה, ובכך עלות השימוש השוטף של מזגן רגיל בהשוואה לאינוורטר תהיה יקרה יותר בכ-15% בהוצאות החשמל".

בהתייחסותו למחיר: "כאשר שני המזגנים בעלי דרוג אנרגטי A זהה. מבחינת העלויות, מזגן אינוורטר יעלה לרוב בכ- 20% יותר מעלות מזגן זהה בטכנולוגיית OFF/ON".

המחיר: לדוגמא מזגן מהדגם המתקדם ביותר של תדיראן הכולל גם טכנולוגיה לטיהור אוויר מדגם SUPREME 15 יעלה כ-2,800 שקל, בעוד שדגם מקביל SUPREME INV 180 בטכנולוגיית Inverter יעלה כ-3,300 שקל.

היטרון. יחסי ציבור,
היטרון/יחסי ציבור

שוב לא הדלקתם את הדוד?

אם יש משהו שהישראלים שונאים, הרי זה לחכות למים חמים בחורף. ההמתנה המייגעת למים החמים שתספיק לכל המשפחה מגיעה למספר שעות והעלות החודשית המצטברת, כמובן, גבוהה מאוד.

פטנט ישראלי מבטיח לכם מים חמים תמיד, גם אם שכחתם (שוב) להדליק את הדוד. בשוק קיימים לא מעט פתרונות לאותה בעיה אך לכל אחד מהם חיסרון ויתרונות. הפטנט הישראלי Speed hit מבית היטרון מבטיח להעניק לנו מים חמים בכל רגע נתון ויחד עם זאת לא לפגוע בדוד עצמו.

אהרון אדרי, מנכ"ל היטרון מספר כי: "בבתים רבים בישראל לא ניתן להתקין מערכות חימום מים מיידי על חשמל היות ואין להם חשמל תלת פאזי מה שהוא כבר כמעט סטנדרט בבנייה של בניינים חדשים, אז מצאנו פתרון לאותם צרכנים. המוצר שלנו משפר את תפקוד הדוד הקיים ומעניק פתרון לאותם לקוחות שמחפשים חימום מים מהיר יותר, אשר נמנע מהם בשל מצב התשתית חשמל הקיימת בבית. פתרון זה אפקטיבי גם לשומרי השבת שלא צריכים יותר לכבות את המתג בכניסת השבת ואז להדליק שוב במוצ"ש, הם פשוט מקבלים מים חמים תמיד".

הפטנט של היטרון, Speed hit, מחמם מים במהירות של עד פי 10 מדוד מים רגיל ובחיסכון של עד 80% בצריכת החשמל (לפי נתוני יצרן). בנוסף, למערכת יתרונות נוספים: ניתן להתקין את המערכת בכל בית, ללא תלות בגודל מערכת החשמל שקיימת או במיקום הדוד או סוג הדוד.

אז איך זה עובד? אדרי מסביר זאת בצורה פשוטה מאוד - "לכל בית יש דוד חשמל/שמש ובתוכו גוף חימום. על מנת שנקבל מים חמים למקלחת אחת גוף החימום מחמם את כל המים שבדוד, הליך שלוקח זמן רב של למעלה משעה ומושקעת בו אנרגיה רבה. לדוגמא, אם למקלחת ממוצעת יש לנו צורך ב-20 ליטר מים חמים בלבד, עלינו לחמם בין 150 - 200 ליטר מים, תלוי בגודלו של הדוד.

Speed hit מעביר את מלאכת החימום החוצה ובכך הופך את הדוד לכלי לאגירת מים חמים בלבד. המאיץ לוקח מים מתחתית הדוד, מחמם אותם ו"זורק" אותם למעלה, לחלק העליון של הדוד, כך המים החמים יהיו זמינים במהירות".

המחיר: 2800 שקל. המחיר כולל התקנה ואחריות של 5 שנים על המאיץ ושנה על הגוף חימום. לפרטים נוספים על המוצר - https://hitron.co.il/ - אתר חברת היטרון.

אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל. חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל/ניב אהרונסון

זמן שווה כסף

את מילות הסיכום השארנו לאורן הלמן, סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל: "על מנת לחסוך בחשמל בעת חימום הבית בחורף באמצעי שאינו מזגן, חשוב לבחור במכשירים חשמליים בעלי תרמוסטט דוגמת מסיעי חום,קונווקטורים, ורדיאטורים. התרמוסטט מפסיק את פעולת המכשיר כל עוד הטמפרטורה הרצויה נשמרת. כך גם חוסכים בחשמל וגם חוסכים בכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully