וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הקורונה: עובדים מהבית, פוגעים במשפחה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 11:15

עבודה מרחוק, בדרך כלל מהבית, היא אחת מתופעות הלוואי הבולטות בשוק העבודה של עידן הקורונה. השכר אולי לא נפגע, אבל מה קורה למשפחה? סקר של חברת DesCo, חושף כמה פרטים מעניינים על המחיר הסמוי שגובה מאתנו המגפה

פאניקת הווריאנט הידוע בשם אומיקרון הולכת ומתפוגגת, אבל הקורונה שפלשה לחיינו לפני כשנתיים - ובאופן מעשי יותר לפני כשנה ושמונה חודשים, עדיין כאן.

אחת מההשפעות הבולטות של החיים לצד המגפה התבטאה בשוק העבודה: גם ארגונים שלא עברו למודל מלא של עבודה מרחוק, מאפשרים לפחות יום אחד בשבוע, אם לא למעלה מכך, של עבודה מהבית.

בהתחלה היה נדמה שמדובר במצב של ווין-ווין: התפוקה לא ניזוקה, גם הפרנסה - ובמקביל ניתן היה לבצע את העובדה בטרנינג ונעלי בית. אך ככל שחולף הזמן, מתרבות גם תופעות הלוואי השליליות.

מחקר שביצעה חברת DesCo המציעה חללי עבודה שממוקמים מחוץ למרכזי הערים וסמוך לשכונות מגורים, מצביע על כמה תופעות שעד כה ניתנה להם פחות תשומת לב:

• כ-60% מהעובדים מהבית מדווחים על מחסור בתקשורת בינאישית ועל קושי בהפרדה בין החיים האישיים לעבודה.

• למעלה מ 30% מדווחים על קושי לשמור על ריכוז לאורך זמן.

• מעל 70% מציינים כי היו מעדיפים לעבוד חלק מהזמן במשרד מאובזר הנמצא כ- 10 דקות מהבית, עם עמדת עבודה מסודרת ושקטה, אינטרנט מהיר וחנייה, על פני נסיעה למקום העבודה או עבודה מהבית

אמא עובדת מהבית וילד לומד מרחוק. ShutterStock
לצד הנוחות עולות עדויות על טשטוש הגבולות בין צרכי העבודה וצרכי המשפחה/ShutterStock

להסב שטחי מסחר לחללי עבודה

גם אם הנתון האחרון הוא כזה שתומך בחברה ופעילותה, הרי שלפחות שני הראשונים מוכרים לכל מי שבילה פרק זמן של עבודה מהבית: עם כל הכבוד לטרנינג, לפעמים דווקא ביציאה לעבודה, יש משהו שמחדד אותנו ומעביר אותנו למוד אחר, חד וממוקד יותר.

זאת ועוד - בבית, בעיקר בתקופה של סגרים, הגבלות או "סתם" חופשים מבית הספר, אנו נוטים לחלק את תשומת הלב בין העבודה לבין הטיפול במשפחה. לעיתים זה מצליח, אבל לעיתים נפגעות שתי הגזרות...

חברת דסקו להשכרת חללי עבודה. יח"צ,
חלל עבודה של DesCo/יח"צ

עופר זהבי, אורי סגל והמנכ"ל גיא נמירובסקי ,מייסדי DesCo: "עידן הפוסט קורונה מציג אתגר חדש בפני שוק העבודה. בעוד מספר החברות והארגונים שהעובדים בהם מתייצבים יום יום במשרד הולך ופוחת, גובר הצורך לאפשר נוחות משרדית גם למי שעובד מרחוק, נוחות אשר לרוב אינה קיימת בבתים.

במקביל, בעקבות הקורונה נותרו שטחי מסחר רבים עומדים שוממים גם מחוץ למרכזי הערים וכעת ניתן להסב אותם לחללי עבודה ולבעליהם להגדיל את הכנסותיהם. מהנתונים הקיימים בידינו נראה כי ישנם ביקושים גבוהים, במיוחד באזורים העוטפים את גוש דן ולהערכתנו המגמה תתרחב גם לאזורים נוספים. במקביל מנהלת החברה מגעים להקמת האופרציה במספר מדינות באירופה".

המגמה המתפתחת בשוק העבודה לקראת 2022 היא לאפשר תנאי עבודה משרדיים ברמת שירות גבוהה ביותר כמה שיותר קרוב לבית. במסגרת זו מציעה DesCo כיום מאות יחידות עבודה בחללים הפזורים בערי הלוויין של גוש דן, אזור השרון, עמק חפר, רעננה, מודיעין וראשון לציון. השילוב בין סביבת עבודה נוחה ותנאים מיטביים מהווה שיקול נכבד הן בבחירת מקום העבודה הן בשביעות רצון העובדים הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי.

גם ברמה המוניציפלית מדובר ביתרון משמעותי לרשויות שכן חללי העבודה בסביבת המגורים מאפשרים להישאר בתחומי הרשות המקומית גם במהלך יום העבודה, במקום בדרכים אל ומהמרכז.

DesCo באמצעות השקעה בשירותי חומרה ומוצרים טכנולוגיים מתקדמים מציעה קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוח והצרכן הסופי. תהליך ההזממה נעשה ללא מעורבות של גורם אנושי החל מבחירת אזור גאוגרפי (על פי מקום המגורים ועד 10 דקות מהכתובת) ועד לבחירת מקום הישיבה במתחם.

כתוצאה מכך חוסכת החברה הוצאות גבוהות על עלויות התפעול השוטף של מתחמי העבודה בבעלותה (לדוגמא, אין צורך בעמדת קבלה). חיסכון משמעותי זה בעלויות בא לידי ביטוי גם במחיר לצרכן: מחיר השכרת עמדת עבודה עומד על החל מ 10-14 שקלים לשעה (כולל עמדה ארגונומית, מסך מחשב אחד או יותר ועמדת קפה). בנוסף קיימת אפשרות לשכור עמדה ליום, שבוע או חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully