וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא את האחת שלך: איך לבחור שמיכה לימי החורף?

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 18:16

מזג האוויר מתקרר, הטמפרטורות בלילה צונחות והחשק להתכרבל תחת שמיכה מפנקת עולה בהתאמה. לפני שתרכשו שמיכת חורף חדשה, כדאי לשמוע את המומחים: על ההבדלים בין הסוגים הקיימים וגם טיפים: כיצד לבחור את האחת שהכי תתאים לנו?

החורף כבר כאן, פיז'אמות הפלנל והטרנינגים נשלפים מהארון ושמיכות הפיקה נכנסות אליו... אין מי שלא מכיר את ההרגשה הנעימה של להתכרבל בשמיכת פוך חמה כשהגשם מצליף בחלון - ואנחנו מרגישים הכי בבית בעולם. אבל איזו שמיכה תתאים גם לצורך שלנו להתחמם בלילות וגם לתקציב? יצאנו לשאול את המומחים ולנסות לעשות סדר במגוון העצום של שמיכות החורף.

קסניה בהק, קניינית מחלקת טקסטיל גולף & קו, מסבירה על ההבדלים בין המילויים השונים ומתייחסת בעיקר להבדלים בין מילוי סינטטי למילוי טבעי:

שמיכות סינטטיות - השמיכות הסינטטיות כיום עשויות סיבים חדשניים ומבודדים. שמיכות אלו מהוות אלטרנטיבה ראויה לא פחות מהשמיכות הטבעיות.

שמיכות טבעיות - השמיכות הטבעיות עשויות פוך אמיתי, כשהמילוי שלהן משלב ברוב המקרים פלומה עם נוצות. הפלומה הינה חומר מילוי טבעי למילוי שמיכות, והיא החומר הטבעי המבודד הטוב ביותר שיש לטבע להציע לטובת מילוי שמיכות והיא מעניקה נוחות מקסימאלית במהלך השינה. ככל שהפלומה גדולה יותר, היא מבודדת יותר (כלומר, מחממת יותר) ועל כן נדרש פחות ממנה בכדי למלא שמיכה. ככל ששמיכה מכילה פחות מילוי, כך היא תהיה קלה ורכה יותר.

כושר הבידוד של הנוצות, בניגוד לפלומה, הוא נמוך יותר בשל המבנה השטוח שלהן ולכן, ככל שאחוז הנוצות בשמיכה גבוה יותר, השמיכה שתתקבל תהיה כבדה יותר. כלומר: תמהיל אידיאלי למילוי שמיכות הפוך רצוי שיהיה באחוזים גבוהים יותר של פלומה ואחוזים נמוכים יותר של נוצות או אף פלומה בלבד.

מלבד המילוי, מתייחסת בהק גם למעטפת (הבד שעוטף את המילוי) שכן, גם היא משחקת תפקיד בבחירת השמיכה. ככל שמעטפת הבד צפופה ואיכותית יותר, היא תשמור על המילוי טוב יותר ותחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר.

שמיכת פוך טבעית 30% פלומה lord גולף & קו 450-700 שקל. ערן סלם,
שמיכת פוך טבעית 30% פלומה lord גולף & קו 450-700 שקל/ערן סלם

כיצד בוחרים את שמיכת הפוך האידיאלית?

לדברי מומחי גולף & קו, על מנת לבחור נכון את שמיכת הפוך (הטבעית) האידיאלית, יש לתת מקום להעדפה אישית ומידת הרגישות של המשתמש. בבואנו לבחור שמיכת פוך, חשוב לזכור מספר נקודות:
החורף בישראל הינו קל יחסית ועל כן בחירת השמיכה היא לבסוף עניין של עד כמה אתם אוהבים את הכרבול במיטה מחמם יותר.

לגבי הגודל, הצוות פורס את האפשרויות הקיימות והנכונות: יחיד, זוגית או king size. לגבי המחיר, כמו בפריטים אחרים, גם בבואנו לבחור שמיכה התקציב משחק תפקיד חשוב - שמיכות פוך טבעיות יקרות יותר מאשר שמיכות סינטטיות, אך חשוב לציין כי הן מספקות מענה הולם לא פחות.

גולף & קו שמיכת פוף סינטטי holofiber טווח מחירים: 150-180 שקל. ערן סלם,
גולף & קו שמיכת פוף סינטטי holofiber טווח מחירים: 150-180 שקל/ערן סלם

מהם היתרונות של שמיכה סינטטית?

ואם המחיר הוא זה שבסופו של עניין יכריע בין השתיים, אז לדברי עדן מנטל, מנהלת תחום עולם הבית ברשת H&O "שמיכות פוך סינתטי מורכבות ממילוי המדמה פלומה הנקרא הוליפייבר, כלומר סיבים חלולים היוצרים נפח, רכות וחימום של הגוף".

"יש כמה איכויות ורמות של שמיכות סינתטיות. האלמנטים המשתנים בין רמות אלו הן הבד החיצוני של השמיכה שעוטף את סיבי ההוליפייבר. חומר הבד יכול להיות טבעי, המורכב מ-100% כותנה, אך השמיכה עדיין תישאר מוגדרת כשמיכה סינתטית עקב המילוי הלא טבעי שלה. בנוסף להרכב הבד, גם העובי צפיפות החוטים הם פרטים חשובים, וכמובן איכות המילוי ומשקלו".

מנטל מוסיפה ומדגישה את יתרונות השמיכה הסנטטית על פני חברתה הטבעית והיקרה יותר: "לשמיכות הסינטטיות יש מספר יתרונות אל מול שמיכות הפוך הטבעיות. הן אנטי אלרגניות ומתאימות לילדים, ניתן לכבס אותם ללא חשש והמחיר הנגיש שלהן מהווה גם הוא פלוס גדול. שמיכות אלו מיועדות לשימוש עם ציפה - ככה שגם אם השמיכה מורכבת מבד סינתטי, אפשר לבחור לצפות אותה עם ציפה מבד טבעי שבא במגע עם הגוף".

להבדיל, לגבי הסלון, שמיכה נעימה שתענה על הציפיות שלנו תהייה כזו שתתאים לכירבול, תהייה קלילה, תעטוף את הגוף ותחמם אותו ישירות בטווח הקצר. לכך יתאימו למשל שמיכות פליז או שמיכות פלנל, עם מילוי או בלי, עם שכבה אחת או שתיים, ומגוון של דפוסים וצבעים בהתאם לטם אישי".

h&o שמיכת פליז 120 שקל. אסף לוי,
H&O שמיכת פליז 120 שקל/אסף לוי

רשת H&O משיקה קולקציה של שמיכות וכירבוליות בין הפריטים: שמיכות פוח סינטטי, שמיכות פלנל, שמיכות ממולאות, שמיכות שארפה דמוי כבש, שמיכות מודפסות ושמיכות חלקות במגוון צבעים ובנוסף מגוון כירבוליות. מחירים: החל מ-40 שקל. ניתן להשיג בסניפי הרשת.

h&o שמיכת פלנל זוגית 80 שקל. אסף לוי,
H&O שמיכת פלנל זוגית 80 שקל/אסף לוי

מחממת לכם את החורף

גם CASTRO HOME, רשת כלי הבית והלייף הסטייל מבית האופנה קסטרו, משיקה בימים אלה מגוון שמיכות פוך, חלקן מפלומה וחלקן סינטטיות.

קולקציית שמיכות פוך של CASTRO HOME מגיעות בשני גדלים: יחיד או זוגי, עם מילוי פוך טבעי (פלומה) או מילוי סינטטי, עם מעטפת בד ייחודית לבידוד טוב.

מצוות המומחים של קסטרו הום קיבלנו את ההסבר הבא: "השמיכה עצמה אינה יוצרת חום, אלא מבודדת אותנו מהאוויר הקר שבחדר וחום גופנו הנאגר מתחת לשמיכה, הוא זה שבעצם גורם לנו להתחמם ולכן שמיכה שתבודד טוב יותר תהייה מחממת יותר".

"שמיכות הפוך נבדלות זו מזו בשלושה מרכיבים עיקריים: סוג המילוי בשמיכה, שהוא החומר המבודד, כמו המילוי וצפיפותו ובד המעטפת של השמיכה", הוסיפו המומחים..

שמיכות הפוך של CASTRO HOME נתפרות באופן היוצר תאים בשמיכה. תפירה זו שומרת שפיזור חומר המילוי בשמיכה (פלומה או סיבי הפוליאסטר) יהיה אחיד ולא ייווצר מצב שבחלקים של השמיכה לא יהיה חומר מילוי כי אז יכולת הבידוד שלה תפחת והיא תחמם פחות.

castro home - קולקציית שמיכות פוך לחורף 2021. דודי חסון,
castro home - קולקציית שמיכות פוך לחורף 2021/דודי חסון

הפוך הטבעי מכיל פלומת ברווז ונוצות

את שמיכות הפוך של החברה עוטף בד איכותי בצפיפות גבוהה, כך שלא יאפשר לפלומה או לסיבי הפוליאסטר לצאת מתוך השמיכה. "בשמיכות הפוך הטבעי אנו משתמשים בבד העשוי מ- 100% כותנה כבדלמעטפת ואילו בשמיכות הפוך הסינטטי אנו משתמשים לרוב בבד מיקרופייבר, העשוי מסיבי פוליאסטר עדינים.

כששאלנו גם את צוות קסטרו הום על ההבדלים בין שני סוגי המילוי העיקריים נעננו כי: "פוך טבעי הינו מילוי של פלומת נוצות המהוות את חומר הבידוד הטוב ביותר. אנו מציעים שמיכות פוך טבעי בהרכב של 50% פלומת ברווז ו-מ-50% נוצות קטנות. מכיוון שהפלומה יקרה מאוד, נהוג לערבב בתערובת המילוי גם נוצות קטנות. שמיכת היחיד מכילה 1,000 גרם של מילוי ואילו הזוגית מכילה 1,470 גרם של מילוי".

לעומתו של הפוך הטבעי, הפוך הסינטטי מכיל מילוי של סיבי פוליאסטר (הולופייבר) עם משקל מילוי של 300 גרם למ"ר (GSM).סיבי הולפייבר, הם סיבים חלולים בעלי מבנה מיוחד שמאפשר בידוד טוב יותר.
הסיבים עצמם מצופים בסיליקון בכדי לתת תחושה נעימה יותר של "החלקה" כאשר נמשש את השמיכה.

השמיכות מגיעות בשני גדלים: יחיד 200X150 ס"מ וזוגי בגודל 220X200 ס"מ והמחירים בהתאם לגודל: שמיכת פוך טבעי 700-900 שקל | שמיכת פוך סינטטי 300-400 שקל. ניתן להשיג ברשת חנויות CASTRO HOME ובאתר האונליין.

castro home שמיכת פוך טבעי יחיד - 700 שקל. אודי דגן,
castro home שמיכת פוך טבעי יחיד - 700 שקל/אודי דגן

גם חברת כיתן, המתמחה בעיצוב טקסטיל איכותי, מציעה מגוון שמיכות פוך, חלקן מפלומה וחלקן סינטטיות באיכויות גבוהות, הן בסוגי המילוי ובמעטפת התפורה.

שמיכות הפוך הסינטטיות של כיתן, עשויות גם הן מסיבים סינטטיים, כגון מיקרופייבר והולופייבר וכאמור, צוות כיתן מחזק את האמור על יתרונות הפוך הסינטטי: "ככל שהסיבים דחוסים יותר, רמת הבידוד של השמיכה גבוהה יותר. הפיתוחים החדשניים של הסיבים הסינטטיים מתחקים אחר המאפיינים של הסיב הטבעי ויודעים לאגור חום ולווסת טמפרטורה בצורה טובה. שני יתרונות בולטים לשמיכות הסינטטיות: האחד, הוא שהן היפואלרגניות, כלומר, הן מתאימות לאנשים שרגישים לחומרים טבעיים והיתרון השני טמון בכך שקל יותר אפשרי לכבס אותן".

טווח מחירים כיתן לשמיכות סינטטיות: 149-699 שקל. טווח המחירים של שמיכות הפוך הטבעיות בכיתן: 399-1699 שקל.

שמיכת פוף טבעית גולד טווח מחירים 1199-1699 שקל. עדי גלעד,
שמיכת פוך טבעית גולד טווח מחירים 1199-1699 שקל/עדי גלעד

גם רשת ד"ר גב מתארגנת לביקושים לקראת החורף ומציעה מגוון שמיכות פוך במילוי מיקרופייבר. חיים נעימה, מנהל רשת ד"ר גב מחזק את הטענה כי פוך סינטטי יספיק לנו בחורף של ישראל ומסביר: "המטרה שלנו היא להעניק ללקוחות חווית שינה שלמה מעבר למזרן איכותי ואמין".

"יותר ויותר צרכנים מעדיפים לעבור לשמיכות עם מילוי סינטטי, אבל יש לשים לב לאיכות המילוי ולחומר המילוי. מילוי מיקרופייבר הוא חומר אנטי אלרגני ואנטי בקטריאלי. התוצאה היא פוך אלטרנטיבי המדמה תחושת פוך טבעי, שומר על חום הגוף ויוצר סביבת שינה רכה ומלטפת", מוסיף נעימה.

שמיכת פוך חורפית זוגית מדגם ROSE עשויה מ-100% בד כותנה נעים למגע, רך ומלטף וניתן לכבס אותה ולייבש בבית. מידות: 200X220 ס"מ וגם במידות ליחיד ולתינוק. המחיר לשמיכה זוגית - 349 שקל. ניתן להשיג ברשת ד"ר גב ובאתר הסחר.

שמיכת חורף מבית דר גב. 349 שקל .rose. יח"צ חו"ל,
שמיכת חורףrose מבית ד"ר גב. 349 שקל/יח"צ חו"ל

שמיכת סלון, כזו שתהיי נעימה ורכה, קלה ותחמם במהירות יכולה להיות שמיכת פליז, פרווה או פלנל. לטובת זה השיקה רשת Laline את קולקציית החורף עם הפריטים שיהפכו את החורף למפנק ונעים, ביניהם קולקציית שמיכות פרווה סרוגה או פרוותית, שמיכה מנצנצת ועוד מגוון עיצובים להתפנק ברכות מול הטלוויזיה או בבילוי במרפסת.

טווח המחירים בקולקציית החורף: 170-280 שקל. להשיג ברשת החנויות ובאתר האונליין.

ללין. דור שרון,
קולקציית החורף של Laline/דור שרון

ברשת הסטוק נערכו מבעוד מועד לימי החורף הקרים ומציעים מגוון רחב של שמיכות פוך מסוגים שונים של מותג הבית CAMEO. בנוסף, בעקבות הביקוש של השנים הקודמות, הרחיבו ברשת את היצע השמיכות וכיום ניתן למצוא גם שמיכות כבש דו צדדיות מפנקות בצבעים ייחודיים.

עופר ברק מנכ"ל הרשת הסטוק מסר "כי מדובר בשמיכות דו צדדיות איכותיות, כאשר צד אחד הוא פליז רך ונעים למגע ואילו הצד השני הוא דמוי פרוות כבש ממולאת בסיבי הולופייבר נעימים. השמיכות מיוחדות ומבוקשות מאוד".

השמיכות של רשת הסטוק מגיעות במידות יחיד (140X190) וזוגית (190X210) והמחירים: 80-100 שקל בהתאם לגודל. ניתן להשיג בסניפי הרשת.

שמיכת פינוק כבש דו צדדית ממולאת. רשת הסטוק, המחיר: 80-100 שקל. סטודיו רשת הסטוק,
שמיכת פינוק כבש דו צדדית ממולאת. רשת הסטוק, המחיר: 80-100 שקל/סטודיו רשת הסטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully