וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה באבטלה: 6.7% במחצית הראשונה של נובמבר

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 12:54

האבטלה בישראל ממשיכה לרדת, כך עולה מנתוני למ"ס שחושפים שיפור של 0.6% מהמחצית השנייה של אוקטובר למחצית הראשונה של נובמבר. למרות השיפור, ניכר כי "מחלת החל"ת" מתגלה כאחת מתופעות הלוואי הכלכליות של הקורונה: מובטלים רבים, בעיקר צעירים, לא ממהרים לשוב לעבודה

שיעור האבטלה בישראל ממשיך לרדת באיטיות: במחצית הראשונה של חודש נובמבר ירד שיעור האבטלה ל-6.7%, שהם 292 אלף מובטלים, בהשוואה ל-7.3% במחצית השנייה של אוקטובר. כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הנתונים מלמדים כי שוק העבודה עדיין לא חזר לרמת טרום משבר הקורונה אז עמד שיעור האבטלה על פחות מ-4%, וכי מודל החל"ת על אף שהסתיים עבור רוב המובטלים לפני מספר חודשים עדיין נותן את אותותיו. מעסיקים רבים מדווחים כי הם לא מצליחים לגייס עובדים ומספר המשרות הפנויות במשק ממשיך להיות גבוה.

צעירים משחקים כדורגל בחוף. ShutterStock
צעירים שהתרגלו לא לעבוד בעת החל"ת, לא ממהרים לחזור לשק העבודה (אילוסטרציה)/ShutterStock

מחלת החל"ת

החל"ת השפיע על שוק העבודה בכמה מובנים - חלק מהמובטלים התרגלו למצב החדש, ועל אף היעדר מקור הכנסה. הם לא ממהרים לעבוד בעבודות שפחות נוחות להם, דבר שגם נתפס היום כלגיטימי יותר מאשר בעבר.

מהמחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי נכון לחודש ספטמבר קרוב למחצית (45%) ממובטלי הקורונה דיווחו כי לא קיבלו דמי אבטלה, רובם (69%) צעירים עד גיל 34. מהמחקר עולה תמונת מצב מדאיגה, לפיה "המובטלים ללא כסף נזיל, במינוס מתרחב בבנק ונשענים על הלוואות".

בחלק מהמקרים חזרו צעירים שנפלטו ממעגל העבודה לגור בבית הוריהם וההערכה היא כי חלקם מועסק בעבודות חלקיות ומקבל תשלום ב"שחור", שאינו מדווח לרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully