וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה נגד השמדת שתלי קנאביס רפואי בשווי עשרות מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 17:58

במשרד הבריאות הורו לבטל את רישיונה של חברת קנאביס ממרכז הארץ ולהשמיד מאות שתילים בשווי עשרות מיליוני שקלים. בחברה עתרו לסעד של צו מניעה וקיבלו אותו בבית המשפט המחוזי: שתילי המריחואנה נעצרו מעקירה

חוות קנאביס רפואי ממרכז הארץ עתרה לבית המשפט, באמצעות משרד עו"ד גדעון פישר ושות' וקיבלה סעד של צו מניעה כנגד החלטת משרד הבריאות לבטל את רישיונה ולהשמיד מאות שתילים, בעשרות מיליוני שקלים, המיועדים לסייע לחולים. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשת הסעד וקבע, כי שתילי הקנאביס הרפואי לא יושמדו וזאת למרות דרישת המשטרה ומשרד הבריאות.

בהגשת צו המניעה סייעו לעו"ד גדעון פישר, עו"ד יובל קפלינסקי, מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה לשעבר וכן רב ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, אשר מכהנים כיועצים במשרד עו"ד גדעון פישר ושות'.

קנאביס. ShutterStock
השופט הורה להשיב תוך שבועיים לעתירה/ShutterStock

החווה החלה לפעול בשנת 2017 ושווייה כיום כמאה מיליון שקל. החברה קיבלה את אישורי האבטחה ממשרד הבריאות ובשנת 2020 עברה האחריות למתן האישורים לידי משטרת ישראל, ובאותה שנה קיבלה החברה את אישור האבטחה, לאחר עריכת מבדק בהתאם.

בשנת 2021 עם חילופי תפקיד של הקצין האחראי, עלו לטענת המשטרה כשלי אבטחה, ולפיהם לא היה, לטענתה, מקום לחדש את רישיון החווה. בעקבות בקשת המשטרה הוזמנה החברה לשימוע. לאחר שהחברה פעלה לתיקון הליקויים, כפי שהוצגו בשימוע, נערך לה מבדק מחדש על ידי המשטרה, אולם, לאחר סיום המבדק, המשטרה הייתה אמורה להעביר לידי החברה את דו"ח המבדק, שלא הועבר לחברה, לטענתה. בחברה הציגו מסמכים לפיהם שבו ועשו בדיקה מקיפה לכל המערכות, ותוצאות הבדיקה יצאו תקינות לחלוטין.

בדיון נטען כי המשטרה העבירה את הדו"ח למשרד הבריאות וזאת ללא מתן אפשרות לחברה להתייחס אליו. משכך, החליט משרד הבריאות לא לחדש את רישיון הגידול של חוות הקנביס.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענות משרד גדעון פישר ושות', כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק והזכות לקניין של העותרת ועובדיה, והוציא צו שמונע את השמדת השתילים וביטול מתן הרישיון לחברה. השופט דוד גדעוני הורה למשטרת ישראל להשיב תוך שבועיים לעתירה, וזאת לאחר שקבע בפסק הדין, כי "נראה כי השמדת כל הקנאביס שבחזקת העותרת עלולה להסב לה נזק רב. בנסיבות אלה ועל מנת להימנע מנזק משמעותי כאמור ניתן צו מניעה ארעי, המתיר לעותרת שלא להשמיד את הקנאביס שבחווה וזאת עד להחלטה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully