וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת השליטה באפק לסיביל בוטלה בעקבות קשיי מימון של סיביל בהיקף 2 מיליון שקל

אילן מוסנאים

10.2.2003 / 13:26

סיביל, שבשליטת פנחס צרפתי, היתה אמורה לרכוש 54% ממניות אפק תמורת 12 מיליון שקל ולמכור לבעלי השליטה באפק את פעילות החברה תמורת 10 מ' ש'



חודשיים לאחר שבעלי השליטה בחברת אפק מערכות , שאול אייל ויהושע פלד, הודיעו על מכירת השליטה בחברה לחברת סיביל אחזקות, הם מודיעים היום על ביטול העסקה. אפק מציינת כי קיבלה הודעה מבעלי השליטה בה, כי ההסכם בין הצדדים בוטל לאחר שסיביל אחזקות, שבשליטת פנחס צרפתי, לא הצליחה להסדיר לשביעות רצונה את המימון הנדרש לעסקה.



בתחילת נובמבר הודיעה אפק כי אייל ופלד ימכרו לסיביל אחזקות את מלוא אחזקותיהם בחברה (54%), תמורת 12 מיליון שקל. בסך הכל היתה אמורה סיביל לשלם לאייל ולפלד רק 2 מיליון שקל מתוך הסכום האמור ובמקביל למכור להם את הפעילות הקיימת בחברה, שהוערכה ב-10 מיליון שקל.



שני הצדדים הסכימו ביניהם כי ביום השלמת העסקה תבצע התאמה של התמורה בהתאם לכמות המזומנים שתהיה בקופה. בין התנאים שנקבעו בהסכם בין הצדדים ואשר העברת השליטה מותנית בקיומם: בדיקת נאותות שתערוך סיביל והתחייבות כי קופת המזומנים של אפק תכיל במועד השלמת העסקה לפחות 2.9 מיליון דולר. בתום הרבעון השני של השנה היו בקופת החברה מזומנים בהיקף 818 אלף שקל, זאת בנוסף לני"ע סחירים בהיקף של כ-2.9 מיליון שקל.



לסיביל פעילות ייזום בתחום הנדל"ן והיא היתה שותפה בשיעור של 5% בפרויקט הפאואר סנטר אותו מקימה גנדן נדל"ן באזור התעשייה הדרומי של נתניה. לפני כארבעה חודשים מכרה החברה את זכויותיה בפרויקט, ביחד עם ישראייר, לחברת נצב"א.



אפק אינה עומדת מזה זמן בכללי השימור של הבורסה, שכן שווי החזקות הציבור במניותיה נמוך מ-1.6 מיליון שקל. לחברה ניתנה אורכה להסדרת מצב זה עד לתום הרבעון הראשון של שנת 2003, והחברה כבר הספיקה להעביר לנאמן חבילה של 160 אלף מניות (כ-4% מהון המניות) כמלאי מניות המיועד לפיזור.



חברת אפק, העוסקת בייצור תוכנה וידע ובמתן שירותים הנדסיים ללקוחות בענפי התעשייה, השירותים והמגזר הציבורי, סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של כ-40% בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-4.9 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 700 אלף שקל, בעוד שברבעון המקביל הציגה רווח של 55 אלף שקל. בתשעת החודשים שפתחו את השנה הפסידה החברה 1.6 מיליון שקל לעומת רווח של 193 אלף שקל בתקופה המקבילה ושל כ-7.1 מיליון שקל ב-2001 כולה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully