וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מול הין - אך מאבד גובה מול היורו בעקבות המחלוקת הבינ"ל על עיראק

דפנה מאור

10.2.2003 / 13:31

היורו התחזק ל-1.0815 דולר; הין נסחר ב-120.46 ין לדולר בעקבות חשש מהתערבות ממשלת יפאן במסחר



הדולר ממשיך במגמת ירידה מול היורו והפרנק השווייצי, בעקבות סימני התנגדות של ממשלות צרפת וגרמניה לעימות צבאי בעיראק. היורו התחזק ל-1.0815 דולר, לעומת 1.0755 דולר ביום שישי. ביחס לפרנק השווייצי נחלש הדולר ל-1.3552 פ"ש, לעומת 1.3566 פ"ש ביום שישי. הין, מנגד, נחלש מול הדולר בעקבות חששות כי ממשלת יפאן תתערב במסחר, ושערו מול הדולר 120.46 ין - לעומת 120.1 ין ביום שישי.



סימנים להתחזקות האופוזיציה האירופית לארה"ב בנושא עיראק הובילו לפיחות בדולר לעומת המטבעות האירופיים. צרפת ובלגיה הטילו וטו על הצעות לחמש את טורקיה בטילים כדי להגן על עצמה מהתקפה מעיראק, והביעו אי נכונות לתמוך בפעולה אמריקאית צבאית בעיראק. שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, אמר כי דחיית בקשת ההגנה של טורקיה היא בלתי נסלחת - אך צרפת ובלגיה, החברות בברית הצפון אטלנטית, אמרו כי תוכנית לחמש את טורקיה רק תחיש את איום המלחמה.



ממשלות צרפת וגרמניה הציעו כי האו"ם ישלח יותר פקחי נשק לעיראק, אולם ארה"ב הגיבה בביטול לתוכנית זו. פאואל אמר כי היוזמה הזו מחמיצה את מטרת האו"ם להביא לפירוק מוחלט של עיראק מנשקה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הביע אף הוא תמיכה בעבודת פקחי האו"ם.



ראש צוות פקחי האו"ם אמר כי הושגה התקדמות בשיחות על פירוק הנשק עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully