וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נראה לך שאשקיע חצי מיליארד דולר בכלל ביטוח משיקולי אגו?"

יהודה שרוני

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 9:27

על רקע בדיקת האוצר בבקשה להיתר שליטה, אומר אלפרד אקירוב: "התנגדות הנהלת כלל ביטוח לעסקה מובנת, הם רוצים לשמור על הכיסא. לא בטוח שאצטרף לדירקטוריון, אך בכוונתי לשלב את דודו גרנות בכלל ביטוח עם אישור העיסקה"

"נראה לך שאשקיע חצי מיליארד דולר בכלל ביטוח רק משיקולי אגו ונקמנות? מי שטוען את זה, מדבר שטויות", כך אומר איש העסקים אלפרד אקירוב, המעוניין ברכישת השליטה בכלל ביטוח.

לדברי אקירוב, "דירקטוריון אלרוב אישר את העסקה כדין, ואין לי שם שום בעלי עניין". אתמול הגיש אקירוב (באמצעות עו"ד גיא נאמן) רשמית את המסמכים הנדרשים לאישור רכישת חברת הביטוח. לצורך קידום העיסקה במישור התקשורתי שכר אקירוב את שירותיו של איש יחסי הציבור זמיר דחב"ש.

עוד אמר אקירוב: "אני משקיע את הכסף לטווח הארוך. מדובר בעיסקה טובה, ובניגוד לטענות כאלה ואחרות אין לי כאן שום שיקולים אחרים ואין לי שום עניין להתנקם בהנהלת כלל ביטוח (על שהתנגדה לאחת מעסקאות בעלי העניין שביצע בנו ג'ורג'י. י.ש)".

אלפרד אקירוב 23/08/2009. ראובן קסטרו
אלפרד אקירוב: "אין לי כאן שום שיקולים אחרים ואין לי שום עניין להתנקם בהנהלת כלל ביטוח"/ראובן קסטרו

"בני ג'ורג'י לא יהיה בדירקטוריון"

אקירוב מעריך כי הוא לא יתקשה לגייס את המימון הנדרש לביצוע העיסקה וכי יש בידיו את כל האמצעים. לשם רכישת כלל יתבקש אקירוב גם לבצע הצעת רכש חלקית מהציבור הרחב וכן להציג הון פנוי מאמצעים עצמאיים בהיקף הנאמד ב־2.5־3 מיליארד שקל.

"לא הייתי הולך למהלך לרכישת 15% אלמלא הייתה לי כוונה רצינית. אעמוד בכל התנאים שיציב בפני המפקח על הביטוח. עדיין לא בטוח אם אשתלב בדירקטוריון ובאיזה מתכונת. בני ג'ורג'י לא יהיה בדירקטוריון. לאחר קבלת ההיתר אשלב בכלל ביטוח אנשי מקצוע מהדרגה הראשונה והאנשים הכי טובים כמו דודו גרנות".

יש לציין כי גרנות שימש בעבר כחבר דירקטוריון אלרוב, גם היא נשלטת על ידי אקירוב, וכן כמנהל בכמה בנקים.

שאלנו את אקירוב גם על עתידם של המנהלים בכלל ביטוח, תחת הובלתו. אקירוב: "התנגדות הנהלת החברה לעיסקה מובנת. הם רוצים לשמור על הכיסא. עם זאת, אני לא אטפל בנושא ברמה הניהולית. מי שיטפל בכך יהיו אנשי ה'בורד'. נעבוד אך ורק לפי הכללים והחוק".

ד"ר משה ברקת, המפקח על הביטוח, כבר החל בבדיקת הבקשה לקבלת ההיתר. על פי הנמסר, הוא ידרוש מאקירוב עמידה בכל תנאי הרכישה, כולל דרישות הון שנקבעו על סמך הכללים החשבונאיים המכונים סולבנטי.

הריאיון שקיים יהודה שרונים עם אלפרד אקירוב, מתפרסם גם במעריב אונליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully