וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חשמלי: הסוף לבעיית הטעינה בבתים משותפים

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 13:23

הרכב החשמלי הפך לפופולרי גם בישראל, אבל בעייה אחת מנעה ממנו להפוך ללהיט: חוסר בעמדות הטענה פרטיות בבתים משותפים. קבוצת ג'ינרג'י יזמה מהלך אסטרטגי שעל פניו מבטל לחלוטין את הסוגייה הסבוכה. כמה זה עולה? אפילו לא שקל

החדירה המשמעותית של מכוניות חשמליות לשוק הישראלי בשנת 2021 היא רק יריית הפתיחה למהפכת הרכב החשמלי. אולם גם אלו שהזדרזו לעלות על עגלת המכוניות החשמליות נתקלו באחד החסמים המרכזיים והמשמעותיים ביותר עבור מי שאינו מתגורר בבית פרטי - הנושא של הקמת עמדת טעינה בבניין משותף.

כיום, עבור אלפי בעלי מכוניות חשמליות המתגוררים בבניין נושא התקנת עמדת טעינה הופך להליך לא פשוט הן בהיבט הטכני של חיבור לנקודת חשמל תקנית והן בפן ההתחשבנות מול ועד הבית בכל הקשור לשיוך החיוב על צריכת החשמל.

משרד הפנים אמנם נדרש לסוגיה ומחייב קבלנים לייצר תשתית מתאימה לטעינת מכוניות חשמליות בבניינים חדשים, אולם בכל הקשור לכאלו קיימים מוצאים עצמם בעלי הרכב החשמלי שאינם מתגוררים בדירה סמוכה ונגישה מבחינת תשתית לחניה נאלצים להסתמך על עמדות ציבוריות או לייצר פתרונות יצירתיים לטעינת המכונית שלהם.

המצב הזה עשוי להשתנות מהקצה אל הקצה עם מערכת ניהול טעינה חדשה של חברת ג'ינרג'י. המערכת שנכנסת כעת לשלב היישום אחרי תקופת פיילוט שלה, תאפשר חיבור של דיירים לרשת טעינה מנוהלת חכמה הנשענת על תשתית החשמל הקיימת של הבניין.

עמדת טעינה אישית ג'ינרג'י. ג'ינרג'י,
עמדת טעינה אישית, בחינם. בשורה נהדרת לכל מי ששאף לרכב חשמלי אבל נרתע מהלוגיסטיקה/ג'ינרג'י

למה בחינם?

המערכת שתתוקן ללא עלות לועד הבית או נציגות הדיירים, יודעת לנצל את יתרת החשמל של הרכוש המשותף ולהפנות אותה לעמדות הטעינה, תוך הפרדה מאספקת החשמל לשירותי הבניין החיוניים.

במקרה בו זרם החשמל אינו מספיק, תבצע ג'ינרג'י הגדלה של של חיבור החשמל המסופק לבניין, שוב ללא עלות לדיירים. מכיוון שהמערכת מופרדת, היא מסוגלת לבצע את שיוכי החשבונות והחיובים באופן פרטני מול כל משתמש בנפרד ובמקביל תזכה את וועד הבית במרוכז על העלות.

רן אלויה מנכ"ל ובעלים של קבוצת ג'ינרג'י: "ג'ינרג'י ממשיכה לפתח ולספק פתרונות לחסמים בשוק הטעינה. לאחר כ-12,000 התקנות פרטיות במהלכן נתקלנו שוב ושוב במספר רב של חסמים להתקנת עמדות טעינה בבתים משותפים, אנו גאים להציע את המערכת האמורה כפתרון הנכון לטעינה בבניינים משותפים".

ועל מנת להבין מה עומד מאחורי הנכונות של החברה להתקין מערכות כאלו שמחירן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ולמעלה מכך בהתאם למורכבות הפרויקט ללא עלות, צריך להסתכל על התמונה הרחבה יותר: המהלך הזה הוא צעד אסטרטגי של ג'ינרג'י שתמורת הפיכת הבניין למנוהל ומתאים לקליטת עמדות טעינה בעצם מבטיחה כי הדיירים שיבחרו בעמדת טעינה יעשו שימוש בזו שהיא מספקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully