וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת מקורקינט? יש ביטוח! כלומר, בקרוב

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 14:49

ביטוח בטאץ' תציע ביטוח אישי לאופניים וקורקינטים חשמליים, החברה כבר הגישה בקשה למפקח על הביטוח במשרד האוצר לאישור מכירת הביטוח האישי. את מי זה יכסה וכמה זה יעלה? הפרטים בפנים

גם מי שאוהד את רעיון התחבורה הירוקה והשיתופית, לא יכול שלא לראות את הבעייתיות שבקורקינטים החשמליים: דוהרים על הכבישים ולרוב גם על המדרכות ומהווים סכנה בטיחותית להולכי הרגל, בפרט המבוגרים שבהם.

עד כה התקשו מי שנפגעו על ידי הכלי החשמלי לתבוע את זכויותיהם ופיצויים ממי שפגע בהם. מולם היו רוכבים, לרוב צעירים, שהתסכנו בתביעות אישיות, ללא פוליסה שתגן עליהם כמו למשל הביטוח הנדרש במקרה של מכונית או אופנוע. אבל עתה, מסתמן שינוי באופק:

ברוקר הביטוח "ביטוח בטאץ'" פנה למשרד האוצר בבקשה לקבל אישור להנפקת פוליסות ביטוח אישית לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים.

הביטוח הוא פרי פיתוח של כשנתיים. במסגרת ההצעה שהגישה ביטוח בטאץ' למשרד האוצר. הביטוח יהיה אישי, לכל רוכב בהתאם לרמת הסיכון שלו, ללא קשר לאיזה כלי הוא רוכב עליו (בניגוד לרכבים, בהם הביטוח הוא לכלי הרכב ולא לנהג באופן אישי). העלות החודשית לרוכב צפויה לנוע בין 70-150 שקל בהתאם לריסק שייקבע כמקובל על ידי שקלול של מספר פרמטרים ובהם גיל, זמן נסיעה ממוצע בחודש וכו'. הביטוח יכלול כיסוי ביטוחי לנזקי גוף של הרוכב בצרוף כיסוי ביטוחי צד שלישי לפגיעות גוף ורכוש שנגרמו ע"י הכלי החשמלי.

קורקינט חשמלי. ShutterStock
סופסוף יהיה למי לפנות?/ShutterStock

מחברת ביטוח בטאץ' נמסר: "הצורך בביטוח אישי לרוכבות ולרוכבים הוא לא פחות מצורך חירום. מדי שבוע מגיעים נפגעי רכיבה לחדרי המיון ברחבי הארץ. 22 רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים נהרגו בשנת 2020 (זהו מספר ההרוגים הגבוה ביותר מאופניים חשמליים עד כה) ומאות רבות של פצועים, שנותרים ללא כל כיסוי ביטוחי. שמתי לי למטרה להביא בשורה לרוכבות ולרוכבים ולראשונה אנו נציע ביטוח אישי ולא ביטוח לכלי החשמלי. נציין בהדגשה כי לאחרונה קבע בית המשפט העליון כי אופניים חשמליים אינם מהווים כלי רכב מנועי, ולכן לא חלה חובת ביטוח חובה, ואנו מציעים את הפתרון הטוב ביותר לבעיה מורכבת זו".

כיום קיימים בישראל כמיליון אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים ללא כיסוי ביטוחי לגוף לרוכב ו/או לנפגע ע"י הכלי החשמלי. נתונים שפורסמו לאחרונה מצביעים על עלייה של כ- 20% במספר ההרוגים בשנת 2020 ועלייה של כ- 50%(!) לעומת 2015 בנפגעים והרוגים כתוצאה מתאונות דרכים. בכפוף לאישור המפקח על הביטוח, מכירת הביטוח והנפקת פוליסות צפויה להתחיל בראשית 2022. בימים אלו תיפתח הרשמה מוקדמת לכל מי שמעוניין לרכוש את הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully