וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים: "תנאי הפתיחה של המשק הישראלי ל-2022 טובים מאוד"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 14:57

פרופ' ליאו ליידרמן הביע אופטימיות בנאומו בפסגת העסקים מבית קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!, שנערכה בהרצליה בהשתתפות שרים, בכירי המשק המקומי ומומחים. יחד עם זאת, הוא ציין מספר אתגרים שדורשים טיפול בטווח הארוך

פסגת העסקים 2021, מבית קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה! נערכה בהרצליה, בהשתתפות שרים, בכירי המשק המקומי ומומחים מהעולם העסקי.

אחד הנואמים בפסגה היה פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, שסיפק את התחזית הכלכלית והפיננסית שלו: "המשק הישראלי נמצא בתנופה, ותנאי הפתיחה שלו טובים מאוד לקראת 2022", אמר פרופ' ליידרמן. "שוק העבודה התקדם באופן נאה בכל הפרמטרים, כולל גידול בשיעור ההשתתפות ושיעור התעסוקה, לצד ירידה באבטלה".

הוא הוסיף לחזות כי "מנועי הצמיחה העיקריים יהיו הצריכה הפרטית וכמובן, ענף ההייטק. יחסית לעבר, העובדה שהשנה תתחיל עם תקציב מדינה שאושר בכנסת מהווה יתרון גדול".

פרופ' ליאו ליידרמן. מרק ישראל סלם,
פרופ' ליידרמן העריך כי ישראל תיפגע פחות ממדינות אחרות מזן האומיקרון/מרק ישראל סלם

למרות האופטימיות, הדגיש פרופ' ליידרמן בנאומו את המחסור הגדול הקיים בעובדים במשק הישראלי: "אם יש משהו שמגביל את צמיחת המשק בטווח הקצר, זה המחסור בעובדים", אמר. "לא רק במהנדסי אלקטרוניקה והייטק, אלא גם בקשת רחבה של מקצועות כמו עובדי ניקיון, מורים, סייעות ועוד. ברמת המאקרו, זו הבעיה העיקרית בפניה עומד כיום המגזר העסקי בישראל".

"מצד אחד, יש קצת פחות מ-300 אלף מובטלים בישראל ומאידך, שיא של 145 אלף משרות פנויות", אמר. "איך זה ייתכן? התשובה היא שלא קיים סינכרון בין מאפייני הביקוש לעובדים ובין המובטלים. על רקע משבר הקורונה, עובדים רבים התייתרו והוחלפו על ידי מחשבים, רובוטים ואוטומציה. כיצד פותרים את זה? על ידי הכשרה מקצועית והגברת המוביליות הבין-תעסוקתית וכאן יש מקום רב לשיבור. אנו, בבנק הפועלים, מעריכים שניתן ורצוי לרתום את המגזר העסקי הרבה יותר במסגרת המאמץ הזה".

פרופ' ליידרמן הוסיף כי הוא צופה שישראל תהיה בין המדינות שייפגעו הכי פחות מזן האומיקרון, בתחומי בריאות הציבור והכלכלה, בעוד שהתחזיות הכלכליות לשנה החדשה יעודכנו כלפי מטה בשל התפרצות הזן, בעיקר באירופה. לסיום, הוא התייחס לאתגרי הטווח הארוך: "נותרנו עם אתגרים לא פשוטים, שעל חלקם הממשלה עובדת באינטנסיביות, אבל ייקח זמן לא קצר לטפל בהם. אפשר לציין את הצפיפות הגדולה בכבישים ואת תשתית התחבורה הציבורית הזקוקה לשיפור ניכר. יש צורך ברפורמה מקיפה ומודרניזציה של מערכת החינוך, קיים עודף בירוקרטיה ורגולציה, ומחסור בדיור, עם תופעת לוואי של מחירי דיור גבוהים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully