וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בוועדת הכספים: "מס של מיליארד שקל"

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 16:47

הדיון בוועדת הכספים בנושא המס על המשקאות הממותקים, הפך ליצרי וסוער: ח"כ יעקב אשר גנב את ההצגה במופע סטנד-אפ, ח"כ בצלאלא סמוטריץ' הודיע שייעלה את המס על מזון לא כשר אם יחזור הימין לשלטון. צפו במונולוג של ח"כ מדגל התורה לועג לשר האוצר

יעקב אשר בנאום "מס של מיליארד שקל"/ערוץ כנסת

ועדת הכספים דנה היום במס השתיה המתוקה עליו החליט שר האוצר אביגדור ליברמן, בדיון שהפך ליצרי וסוער, אך גם משעשע. ח"כ יעקב אשר שביקש להמחיש לחברי הוועדה עד כמה מדובר במס כלכלי ולא בריאותי כלל, בחר לעשות זאת בדרך ציוריות כשהוא מתאר כיצד נראה היה הדיון הדרמטי במשרד האוצר בו החליט ליברמן על המסים שאותם הגדיר כמסי בריאות.

"מס של מיליארד שקל" לעג ח"כ אשר לשר האוצר, ותיאר בציניות את הדרך בה ניהל, לכאורה,שר האוצר את הדיון הדרמטי על מסי החד"פ והשתיה המתוקה.

"קמה ממשלה חדשה", פתח אשר, "יש שר אוצר חדש, אחרי כל החוקים הנורבגים וכו' שנועדו לייצב את הממשלה ולתת לה לעבוד, במשרד האוצר מבינים שכעת חייבים להכין תקציב בדחיפות.

"ואז לפתע", המשיך אשר בפאתוס, "שר האוצר עוצר את כל הישיבות המקצועיות ומזמן בבהילות את משרד הבריאות, כשהוא פותח בסימפוזיון ארוך על הנושאים שתמיד היו חשובים לו... דיאטה ובריאות, מטריד אותו מאוד איך מצילים את החרדים והערבים שלא ישמינו ולא יקבלו סוכרת.

"ומה התוצאה? תכנית מקיפה ומקצועית שמתמצה במס דרקוני על שתיה מתוקה ועל כלים חד-פעמיים, פתאום בישראל ביתנו למדו לדאוג לאיכות הסביבה, אנחנו בהצגה. קושניר, לא מצאתי את זה משום מה במצע שלכם", עקץ אשר את יו"ר ועדת הכספים שחבר במפלגתו של שר האוצר.

הוא המשיך ותקף: "הטרחתם לפה לדיון אנשים טובים ממשרד הבריאות שמאמינים במה שהם עושים, אבל אם במשרד האוצר באמת היו רוצים לקדם התנהגות בריאה היינו כעת בדיון אחר, עם תכנית לאומית רחבת היקף כולל בתקציבי חינוך והסברה. אבל זה לא הסיפור, העניין פה הוא מיליארד שקל שצריך להזרים לקופת האוצר, זה מס כלכלי נטו", אמר אשר.

ועדת הכספים אישרה את חוק התקציב. 28 באוקטובר 2021. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ח"כ אלכס קושניר במהלך ישיבה קודמת של הוועדה. הפכה להצגה הכי טובה בכנסת/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

מס על מזון לא כשר?

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא טמן ידו בצלחת והודיע כי כאשר ישוב הימין לשלטון, הוא ידאג למסות מזון שאינו כשר במס מיוחד.

בתגובה לדברים פרסם ח"כ ולדימיר בליאק בחשבון הפייסבוק שלו:

"היום בדיון על צו משקאות ממותקים בוועדת הכספים ח"כ סמוטריץ' איים כי כשהם יחזרו לשלטון, הם יטילו "מיסוי כבד על המזון הלא כשר".

ראשית, אני שמח על האמירה הזאת, כדי שאזרחי ישראל יידעו למי לא להצביע בעוד 4 שנים. דבר שני - על מי הם מאיימים? מי שמונע מאזרחי ישראל להשתמש בתחבורה ציבורית בשבת - משית עליהם מיסוי כבד. מי ששולח זוגות צעירים להתחתן לפראג או למקומות נוספים בעולם - מטיל עליהם מיסוי כבד אף יותר" כתב בליאק וסיים: "אז מי שדוגל בכפייה כדרך חיים, שלא יאיים. תודה".

בין לבין התקיים גם דיון בו הופיעו מומחים לביראות הציבור, חלקם מטעם יוזמי החוק ואחרים מטעם חברות המשקאות, המתנגדות לו. למרות נוכחותם של המומחים, נדמה היה כי יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, התקשה לגרום לדיון להישאר בפן המקצועי-כלכלי, כשזה הפך להתנצחות בה ניסה כמעט כל ח"כ להפגין את כישורי הסטנד-אפ שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully