וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי תמיר: מי העיר הכי ממחזרת בישראל?

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 17:38

תאגיד מיחזור האריזות 'תמיר', מפרסם את רשימת הערים הממחזרות ביותר בישראל. מאז הקמת התאגיד, ל-6 מיליון תושבים יש פח כתום ליד הבית ב-125 רשויות, שהצטרפו למהפכת המחזור ואפשרו לתושביהן להפריד ולמחזר אריזות. איפה גרים התושבים הכי ממחזרים בישראל?

תאגיד "תמיר" מפרסם את רשימת הערים והיישובים המצטיינים במיחזור בישראל. במקומות הראשונים נמצאות הערים תל אביב-יפו, גבעתיים, כפר ורדים ועמק חפר. עוד בפסגה: העיר פתח-תקווה, שזכתה בציון לשבח על ההתקדמות שעשתה בשנה האחרונה בתחום המחזור.

השנה, במסגרת "יום המחזור של ישראל 2021" שנערך בפעם השלישית ביוזמת התאגיד, אירח כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, את ראשי הרשויות והמועצות הזוכות שקיבלו מידי השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ומנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר, את אותות המצטיינים במחזור.

בתמונה מימין: מנכ"ל תאגיד תמיר רני איידלר, הנשיא יצחק הרצוג ושרת איכות הסביבה תמר זנדברג. עמוס בן גרשום לעמ,
בתמונה מימין: מנכ"ל תאגיד תמיר רני איידלר, הנשיא יצחק הרצוג והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג/עמוס בן גרשום לעמ

84 אלף אוטובוסים דחוסים באריזות

מדד הרשויות הממחזרות מדרג את הרשויות שתושביהן מפרידים הכי הרבה ובאיכות הכי טובה אריזות לפח הכתום. המדד נבנה על פי נוסחה שמשכללת נתוני איכות וכמות הפסולת למדד אחד.

כל משאית שאוספת פחים כתומים נשקלת בכניסה לתחנת המיון של "תמיר". בתחנה עוברת הפסולת למיון ל- 7 חומרים שונים: שקיות פלסטיק, מתכת, קרטוני משקה, קרטון, פלסטיק מסוג פט פלסטיק קשיח (חומרי ניקוי וטואלטיקה לדוגמא) ומיקס פלסטיק. כל חומר נכבש לקובייה דחוסה ומועבר למפעל מחזור.

משקל של אריזות הוא נמוך מאוד (קטן פי 30 מפסולת מעורבת) אך נפח האריזות גדול מאוד ביחס ליתר הפסולת. ניתן לדמות את כמות האריזות שנאספו עד כה ונשלחו למחזור במקום להטמנה, לנפח של 84,000 אוטובוסים מלאים ודחוסים באריזות.

דדי החתול, הפרזנטור של תמיר תאגיד במיחזור. יח"צ,
דדי החתול: ה"פרזנטור" של תאגיד תמיר/יח"צ

המצטיינת - עמק חפר

בקטגוריית הערים הגדולות (מעל 25 אלף משקי בית): בפעם הראשונה, העיר תל אביב-יפו תופסת את המקום הראשון עם איסוף ממוצע של כ-360 גרם אריזות טהור למשק בית בשבוע. עיר נוספת בצמרת היא הרצליה שממשיכה להתברג גבוה זו שנה שנייה ברציפות.

קטגוריית ערים (עד 25 אלף משקי בית): בקטגוריה זו גבעתיים ממוקמת שוב במקום הראשון עם איסוף ממוצע של כ- 410 גרם אריזות נטו לשבוע למשפחה. במקום השני גבעת שמואל (כ- 320 גרם אריזות) ובמקום השלישי העיר אילת.

קטגוריית המועצות האזוריות: מועצה אזורית עמק חפר ממשיכה להצטיין וכובשת את המקום הראשון עם מספרים מרשימים: כ-1590 גרם אריזות שנאספים מדי שבוע למשק בית, מה שמעיד על מעורבות גבוהה ומודעות לנושא המחזור. מיד אחריה המועצות האזוריות עמק יזרעאל וגליל עליון שסיפקו נתונים גבוהים גם כן.

קטגוריית המועצות המקומיות: לאחר שבשנה שעברה הגיעה למקום השני, מועצה מקומית כפר ורדים מסיימת השנה במקום הראשון עם איסוף ממוצע של כ-570 גרם אריזות נטו לשבוע למשפחה. להבים (כ-530 גרם אריזות), וכוכב יאיר- צור יגאל (כ-510 גרם אריזות), נמצאות בצמרת וגם מספקות נתונים מרשימים.

רני איידלר, מנכ"ל תמיר תאגיד המיחזור 3. ראובן קסטרו
מנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר/ראובן קסטרו

"מאמץ קטן בבית כתרומה עצומה לסביבה"

מנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר מסר: "אני מודה לכבוד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג על האירוח ועל השתתפותו בטקס ולשרה תמר זנדברג על תרומתה הרבה לקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל, שהעניקה את הפרסים למצטיינים. כמו כן, אני מודה לרשויות על שיתוף פעולה הדוק ופורה. לרשויות המקומיות השפעה גדולה על שיתוף הפעולה והאמון של התושבים, מבקש מכל אחת ואחד מכם לעשות מאמץ קטן בבית למען תרומה עצומה לסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully