וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אוריאל לין: "הממשלה היא הגורמת ליוקר המחייה, אין צורך בריבוי מסים בכל מקום"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:52

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר את הדברים בפסגת העסקים 2021 מבית קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!: "מנסים להשתמש במערכת המסים כאמתלה לא לבצע פעולות שצריך לבצע"

בראיון שהעניק ליהודה שרוני במסגרת פסגת העסקים 2021, מבית קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה! אמר אתמול (שלישי) עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ממשלת ישראל מפנה את החיצים למגזר העסקי, אבל היא הגורמת ליוקר המחייה, יחד עם רשות התחרות הכלכלית. אין צורך בריבוי מסים בכל מקום. מנסים להשתמש במערכת המסים כאמתלה לא לבצע פעולות שצריך לבצע".

לין הרחיב בנוגע לעמדתו בסוגיית יוקר המחייה בישראל: "אני כועס על חוסר ההגינות של הממשלה ועל רשות התחרות, שלא הפעילה את סמכותה כפי שצריך במאבק בתפקוד הלקוי בנמלים. 99 אחוז מהסחורות באות באוניות, מגיעות לארץ ולא יכולות להיכנס, כי הנמלים ערוכים בתת-תפקוד בשל ההחלטה לא לגייס כוח אדם. רשות התחרות לא עשתה דבר על אף פניותינו לאורך השנים והתנהלות כזו, של רשות סטטוטורית, אסור שתקרה. שר האוצר, שרת התחבורה וראש הממשלה לא עושים מה שצריך כדי להוריד את יוקר המחייה בנושא מאוד פשוט וברור".

עו"ד אוריאל לין. מרק ישראל סלם,
עו"ד אוריאל לין/מרק ישראל סלם

הדולר ירד מתחילת השנה, אז למה היבואנים לא מורידים מחירים?

"קיבלנו מהלמ"ס דו"ח מפורט וניכר כי הייתה ירידת מחירים ריאלית, ברמה של בין 20-28 אחוז במוצרים רבים. יחד עם זאת, חשוב להבין שיש עליות מחירים דרסטיות בחומרי גלם, גם בחיטה וגם במוצרי פלסטיק והממשלה מחויבת לדאוג שהמונופולים בבעלותה יפעלו כמו שצריך".

עו"ד לין אף יצא בהתקפה חריפה נגד מדיניות העלאת המסים של האוצר: "שר האוצר לא עמד במילתו. אין הצדקה לריבוי מסים בכל מקום. למשל, הטלת מס על כלי פלסטיק מתכלים. זו לא הדרך. אם אתה רוצה לשמור על הסביבה, צריך להקים מפעלי מחזור, לגייס את כלל הרשויות המקומיות ולגייס את כלל המגזר העסקי".

גם בסוגית הפטור ממע"מ על קניות באתרים מחו"ל בייבוא אישי, טוען לין לאפליה נגד המגזר העסקי ודורש החלטות ממשלתיות: "השרים מפחדים לבטל את הפטור, למרות שכל הפקידות הבכירה מסכימה שזה עוול איום ועל אף שהייתה המלצה של ועדה בין-משרדית. הם מפחדים לעשות פעולה בגלל ביקורת אפשרית מהתקשורת. זו צריכה להיות החלטה ברמת ממשלה. לא ייתכן שממשלה תפעל על מנת להפלות לרעה את המגזר העסקי שלה לעומת ספקי חוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully