וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית קופ"ח מאוחדת: "לא היינו מספיק מוכנים למגיפה, אבל הקורונה הובילה לקידמה"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:51

סיגל רגב רוזנברג התארחה בפסגת העסקים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!, הדגישה את השדרוג בתחום צריכת הרפואה בשנתיים החולפות והצהירה: "לא צריך מגבלות על בלתי מחוסנים, אלא הקלות למחוסנים"

סיגל רגב רוזנברג. מרק ישראל סלם,
הקשר בין קופות החולים למשרד הבריאות שנוצר בעקבות הקורונה סייע רבות. סיגל רגב רוזנברג/מרק ישראל סלם

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, התארחה בפסגת העסקים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה! והצהירה: "בזכות המגיפה, הובלנו שינויים שעשו טוב למערכת הבריאות, הצעידו אותה קדימה והאיצו תהליכים שאחרת היו לוקחים שנים ארוכות".

"היו שנתיים מאתגרות מאוד למערכת הבריאות", הוסיפה רגב רוזנברג. "אבל הן גם היו מאוד טובות והתרחשה בהן קידמה. התחום קיבל עדיפות בהשקעות, משאבים ותשומת לב. לא היינו מוכנים מספיק למגיפה, לא היו לנו מספיק מסכות לחלק לצוותים ולא הייתה מדיניות ברורה לגבי החיסונים. היו פרוטוקולים, אבל לא נערכו למשהו בסדר גודל כזה ובזכות המגיפה קישרנו למשל בין קופות החולים למשרד הבריאות. זו רק דוגמה אחת למהלכים חשובים ונדרשים שנעשו. הקורונה עשתה טרנספורמציה דיגיטלית עצומה וחסכה לנו 10 שנות הטמעה. שינינו את הרגלי צריכת הרפואה כמעט בן לילה".

על האתגרים הבאים של קופות החולים אמרה רגב רוזנברג: "יש סבירות גבוהה שנמשיך לחיות לצד מגיפות, והאתגרים הגדולים הם לשנות את המודלים לפיהם אנו עובדים. רופא רואה 40 חולים ביום וצריך לייעל את הטיפול ולהנגיש את הרפואה, להביא אותה עד הבית. המשמעות היא לייצר כלי ניטור, שהצרכנים יכולים לנהל ואין סיבה שזה יהיה מסובך. במקביל, אנחנו חייבים לפעול לצמצום פערים בבריאות. אוכלוסיות חלשות אינן משתמשות בשירותי הבריאות באופן שוויני. הן פחות מחוסנות, פחות מתאמנות ופחות שומרות על הבריאות וצריך לתקן את זה".

לסיום, עסקה המנכ"לית בנושא חיסוני הילדים וההגבלות על אלו שאינם מחוסנים: "הורים רבים ראו שהתחלואה בקרב ילדים קלה, ומתלבטים האם לחסן או ממתינים לראות מה עושים אלו שסביבם. כשאוכלוסייה מחוסנת, רמת ההדבקה יורדת וחיסון העדר מקשה על הנגיף לשנות מוטציות. במדינות שלא מתחסנות, מתפתחים וריאנטים חדשים וכך, העולם לא ייפטר מהנגיף. בעקבות מבצע החיסון השלישי, נוכחנו לראות שאחרי כמעט חצי שנה לא נותרו נוגדנים והחלה הדבקה, כך שבהחלט יכול להיות שבעוד מספר חודשים נגיע לחיסון רביעי. דעתי היא שלא צריך להטיל הגבלות על בלתי מחוסנים, אלא לתת הקלות מסוימות למחוסנים, כמו פטור מבידוד. צריך לאפשר לאנשים להמשיך לעבוד ולשמור על שגרת חייהם, וגם לשמור על אנשים מדוכאי חיסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully