וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: בנק טפחות יסיים את 2002 עם רווח נקי של כ-205 מיליון שקל

אלי דניאל

10.2.2003 / 16:15

שוק המשכנתאות יתאפיין בשנה הנוכחית בירידה בהיקפי הפעילות; בנק המזרחי אינו צפוי לפרסם הצעת רכש למניות בנק טפחות; האנליסט תמיר קיים מפחית את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק"

האנליסט תמיר קיים מבנק הפועלים מפרסם היום עדכון להמלצת הבנק למניית בנק המשכנתאות טפחות , וזאת לקראת פרסום דו"חות הבנק לרבעון הרביעי ולסיכום שנת 2002. קיים מוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק" תוך שהוא מעלה את מחיר היעד מ-36 שקל ל-37 שקל, מחיר הגבוה בכ-22% ממחירה בפתיחת המסחר הבוקר.

קיים סבור כי שוק המשכנתאות יתאפיין בשנה הנוכחית בירידה בהיקפי הפעילות, וזאת בעיקר בשל הריבית הגבוהה על המשכנתאות, ההשפעה השלילית של המיתון - אבטלה גבוהה ושחיקת שכר, המתיחות הבטחונית וצמצום היקפי העלייה לישראל. מנגד, עליית הסיכון והגדלת חלקן היחסי של ההלוואות השקליות וצמודות המט"ח, צפויות להוביל לשיפור במרווחים הפיננסיים של הבנק.

להערכת קיים, על אף העלייה הצפויה בהיקף ההפרשות לחובות מסופקים ושחיקת העמלות התפעוליות, בנק טפחות יצליח לשמור ב-2003 על יציבות ברווחיו, הודות לעלייה ברווח המימוני. על פי תחזיתו של קיים יסיים בנק טפחות את שנת 2002 עם רווח מימוני של כ-411 מיליון שקל ורווח נקי של כ-205 מיליון שקל, כך שהרווח המימוני החזוי לרבעון הרביעי הוא כ-105 מיליון שקל והרווח הנקי הצפוי ברבעון המסכם של 2002 הוא כ-55 מיליון שקל. בהתאם, הרווח המימוני והנקי אותו צפוי הבנק להשיג בשנת 2003 הוא כ-420 מיליון שקל ו-205 מיליון שקל, בהתאמה.

קיים צופה כי השפעותיו השליליות של המיתון הכלכלי, השפעות המובילות לפגיעה בכושר ההחזר של חלק מהלווים, עשויות להוביל לעלייה נוספת בהיקף ההפרשה של הבנק לחובות מסופקים. בה בעת, קיים מזכיר כי עלייה שכזו עשויה להתקזז בגין רזרבה בסך של 18 מיליון שקל שנוצרה בסוף שנת 2001, עת הונחו הבנקים ע"י המפקח על הבנקים לבצע הפרשה מיוחדת. קיים מעריך כי הרזרבה האמורה עשויה להיזקף כהכנסה בדו"חות שנת 2003, במידה שהמפקח על הבנקים יאפשר זאת.

על רקע החרפת התחרותיות, ההאטה הכלכלית, המתיחות הבטחונית ושחיקת העמלות, קיים מציין כי מתחדד הצורך בהתייעלות בבנק. לדבריו, בנק טפחות מציג, לכאורה, נחיתות תפעולית ביחס למתחריו. נחיתות זו נובעת מקיומם של מערכים עצמאיים לגיוס מקורות, ניהול קופות גמל ועבודה מול קבלנים, בעוד שבבנקים המתחרים מבוצעים מערכים אלה ברמת החברה האם. בינתיים, ברבעונים האחרונים יישם הבנק מהלכי התייעלות שכללו סגירת סניפים ואיחודם, צמצום מצבת העובדים ושילוב של פתרונות טכנולוגיים המייעלים את תהליך ביצוע ההלוואות.

להערכת קיים, בשונה מהמהלך בו נקטו בנק הפועלים (משכן) ובנק לאומי (לאומי למשכנתאות), בנק המזרחי אינו צפוי לפרסם הצעת רכש למניות בנק טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully