וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך לעובדי התעשיות הביטחוניות: הסכם קיבוצי ראשון בחברת "תומר"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 14:30

ההסכם, שנחתם בחברה הביטחונית תומר, מוקד ידע לאומי להנעה רקטית, כולל תוספות שכר והטבות ל-550 העובדים, לצד שימור ופיתוח ההון האנושי. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם החשוב הזה הוא בשורה לעובדים שבעשייתם תורמים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל"

ההסתדרות, הנהלת חברת "תומר", משרד האוצר וועד העובדים חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, המפתחת ומייצרת מערכות להנעה רקטית. ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית בפעילותה של תומר, חברה ממשלתית ביטחונית המעסיקה כ-550 עובדים, אשר הוקמה כחלק מהליך הפרטת תעש.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל תומר אל"מ (מיל') מורדי בן-עמי, יו"ר מרחב לוד בהסתדרות משה ארבלי, סמנכ"ל תכנון בקרה ומשאבים בתומר דני כהן, יו"ר ועד עובדי תומר הראל מור, והמשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין.

במסגרת ההסכם עוברים עובדי החברה מההסכמים הישנים של תעש להסכם קיבוצי חדיש המותאם למאה ה-21, ומאפשר יכולת קליטה, גיוס ושימור עובדים תוך התאמת מבנה השכר למבנה שכר מודרני. כמו כן, הוא מסדיר את תנאי עבודתם של עובדי החברה ומקנה להם מסלולי התפתחות וקידום מבוססי יעדים.

ההסכם יהיה בתוקף לשש שנים והוא כולל בין היתר תוספות שכר והטבות נוספות לעובדים. בנוסף, העובדים יהיו זכאים למענק חד פעמי.

מעמד החתימה בבית ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
ממעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון לעובדי התעשיות הביטחוניות בבית ההסתדרות/דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם החשוב הזה הוא בשורה לעובדים שבעשייתם תורמים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל. אני רוצה להודות לכל הצדדים שהשכילו להגיע להבנות משותפות שיועילו הן לרווחת העובדים והן ליעילות המפעל. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ציבור העובדים ואת חוסנה של המדינה".

מנכ"ל תומר מורדי בן-עמי: "מדובר בהסכם פורץ דרך המסדיר את תנאי העסקתם של העובדים בעולם התעסוקה המודרני, ומאפשר להנהלה לשמר את מוקדי הידע בחברה. המשאב החשוב ביותר בארגון הוא ההון האנושי וההסכם החדש מכיר בכך".

יו"ר מרחב לוד בהסתדרות משה ארבלי הודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה והליווי וציין: "זה הסכם היסטורי ומשמעותי בתעשיות הביטחוניות. ביצענו התאמות לרוח הזמן ולרווחת העובדים".

יו"ר צוות המו"מ של תומר, סמנכ"ל תכנון, בקרה ומשאבים דני כהן: "לאחר משא ומתן מורכב הגענו להישג חסר תקדים. זו בשורה חשובה למאות עובדי החברה שכן הסכם זה יאפשר לתומר להמשיך להוביל בפסגת הטכנולוגיה יחד עם ההון האנושי האיכותי שעובד בחברה. אני רוצה להודות לצוותי המשא ומתן של תומר, ההסתדרות והאוצר".

יו"ר ועד עובדי תומר הראל מור: "זו בשורה אמיתית לכל עובדי תומר שזוכים להסכם חדשני שיתרום לשיפורים בשכר בטווח הקצר והארוך לרבות בתחום הפנסיוני וברווחה. ברצוני להודות לכל מי שלקח חלק במשא ומתן שהתנהל בצורה מקצועית, יסודית, מכבדת והוגנת".

את ההסכם הובילו סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג; יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות ההנדסאים משה שגב; ראש תחום הסכמים קיבוציים באגף כלכלה אומרי זינגר; סגנית ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד תהילה בנישו. בהליך לקחו חלק גם נציג הוועד גיא דייגי, לצד כפיר זאב שסיפק ייעוץ משפטי. מצד ההנהלה: ראש אגף משאבי אנוש ליטל מלכא, סמנכ"לית ויועצת משפטית דקלה שלו, כלכלן ראשי ערן גרוסברגר, עו"ד אפרת דויטש, יועץ כלכלי להנהלה אילן לוין; נציגת משרד האוצר טלי אוברמן.

מעמד החתימה על ההסכם בבית ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
מעמד החתימה על ההסכם בבית ההסתדרות/דוברות ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully