וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: חברת הלוויינים יוז מזנקת ב-7% על רקע מגעים לרכישת חטיבת הטלוויזיה בלוויין

יהודה שויצר

10.2.2003 / 17:11

סאן מיקרוסיסטמס עולה ב-2.5% לאחר שהודיעה על השקת שרתים חדשים; חברת התרופות אבוט לאבוראטוריס יורדת ב-4% לאחר שדיווחה על כישלון ניסוי בתרופה לסרטן הערמונית



מגמה מעורבת נרשמת במדדים בוול סטריט, כשאת העליות מובילות מניות אינטל ומיקרוסופט שמטפסות בכ-1%, ומנגד מאבדות גובה מניות הקמעונאיות המובילות.



סאן מיקרוסיסטמס עולה ב-2.5% לאחר שהשיקה שורה חדשה של שרתים ותוכנות והורידה מחירים של מוצרים קיימים כחלק ממאבק עם מתחרותיה. החברה מסרה כי תקצץ עד 35% במחירי חלק מדגמי השרתים החדשים.



על רקע ירידה בפעילות הטלפוניה המקומית, מנהלת SBC קומיוניקיישנס משא ומתן לרכישת פעילות הטלוויזיה בלוויינים של ג'נרל מוטורס, DirecTV, בעסקה בשווי של כ-10 מיליארד דולר. המשא ומתן על DirecTV, חברת הטלוויזיה בתשלום השנייה בגודלה בארה"ב אחרי חברת הכבלים קומקאסט, מציב את SBC בתחרות ישירה עם קבוצת המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק. מרדוק מנסה לרכוש את DirecTV כבר שלוש שנים, בניסיון לצרף את ארה"ב לאימפריית הטלוויזיה בלוויינים הגלובלית שלו. דיירקטי.וי הודיעה היום גם כי בכוונתה לגייס 2.95 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח פרטית.



SBC יורדת על רקע הידיעה ב-2%; מנגד יוז(סימול GMH), המפעילה את דיירקטי.וי, עולה ב-7%.



ענקית מוצרי ההיגיינה והתרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה את חברת הביוטכנולוגיה Scios(סימול SCIO) ב-2.4 מיליארד דולר במזומן. Scios מתמחה בייצור תרופה לטיפול במחלות לב מסוג Natrecor. במסגרת העסקה תעביר ג'ונסון לחברה 45 דולר עבור כל מניה. המחיר משקף פרמיה של 5% ביחס לסגירה ביום שישי. ביום שישי זינקה מניית Scios ב-22% על רקע פרסום בוול סטריט ג'ורנל כי המגעים בין החברות התקדמו מאוד. מניות ג'ונסון עולות ב-1%; מניות Scios מתחזקות ב-4.5%.



חברת התרופות אבוט לאבוראטוריס (סימול ABT) יורדת ב-4% לאחר שדיווחה היום על כישלון שלב III בניסוי בתרופת אטרסנטן, לטיפול בסרטן הערמונית, ולכן החברה תפסיק לחלוטין את הניסוי בתרופה. החברה מסרה כי כישלון הניסוי לא ישפיע על תוצאותיה בשנים 2003-2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully