וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בבריטניה מהמרים על הדחתו של סדאם חוסיין

סוכנויות הידיעות

10.2.2003 / 17:17

באמצעות השקעה בחוזים עתידיים; המהמרים מעניקים סיכוי של 84% להדחתו של חוסיין מהשלטון עד סוף יוני; החוזים מאפשרים להמר על החודש בו יודח

חברת מסחר בריטית מאפשרת ללקוחותיה להמר על מועד הדחתו של סדאם חוסיין באמצעות רכישת חוזים עתידיים. החברה, טריידספורטס אקסצ'יינג מדבלין, מאפשרת מסחר בחוזים להדחתו של חוסיין הנושאים את מועד היום האחרון לכל חודש בארבעת החודשים הקרובים.

בבריטניה קיים מגוון עצום של מכשירים פיננסיים ונגזרים באמצעותם ניתן להמר על כל סוג של התרחשות פוליטית, בידורית, פיננסית ואחרת. כך למשל ניתן להמר על "הסלבריטאי בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתאבד בשנה הקרובה" (מרבית ההימורים על מייקל ג'קסון), על תוצאות בחירות, על נתונים כלכליים המתפרסמים בארה"ב ובאירופה ועוד.

"החוזים על סדאם חוסיין" נסחרים במחיר של עד 10 דולר. המשקיעים מקבלים את ההפרש בין מחיר החוזה לבין 10 דולר אם סדאם יודח בחודש בו מסתיים החוזה. אם במועד פקיעת החוזה סדאם עדיין "מוכר כמנהיג של עיראק" המשקיע מאבד את כספו. תוצאה זו נקבעת על פי מידע המתקבל מהאו"ם או מממשלת ארה"ב, ונבדק מול שלושה אמצעי תקשורת עצמאיים.

החוזים למארס נסחרים ב-4.3 דולר; החוזים לאפריל ב-7.4 דולר; החוזים למאי ב-8.2 דולר ואלו של יוני נסחרים ב-8.4 דולר - מחיר המשקף סיכוי של 84% שמעניקים המשקיעים להדחתו של חוסיין עד תום יוני.

מחזור המסחר הכולל בחוזים על סדאם חוסיין הוא 42 אלף חוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully