וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט משנה את שיטת הייעוץ ללקוחות: ירכז את המניות המומלצות ב-3 סלי השקעות

אמיר טייג

10.2.2003 / 17:33

"השינוי הוא חלק מהערכות לקראת כניסה מחודשת של משקיעים פרטיים לאחר תום המלחמה בעיראק", אמר ל-TheMarker ראש אגף ני"ע בבנק, ראובן רשתי; מעריך כי מניות רבות מתומחרות בחסר



בנק דיסקונט משנה את שיטת הייעוץ ללקוחותיו בסניפים לגבי מניות מומלצות. מעתה ימליצו יועצי ההשקעות בסניפים ללקוחות אשר יהיו מעוניינים להשקיע כספם בבורסה בצורה עצמאית, להשקיע במסגרת שלושה סלי השקעות, על פי נטיותיהם לסיכון, כך מוסר ראובן רשתי, ראש אגף ני"ע של הבנק ל-TheMarker.



כל סל השקעות מורכב מ-12 מניות בעלות משקל שונה ומשקף פרופיל סיכון שונה. הסל הדפנסיווי אמור לתת תשואה עודפת על מדד ת"א 100 בתנאי שוק יורד. סל זה כולל את מניות בנק מזרחי , אי.די.בי פיתוח , כימיקלים לישראל , אלביט מערכות ובזק - כל אחת במשקל של 10%. בנוסף בסל זה מופיעות אגיס , טבע , הראל השקעות , אורמת , אלקטרה , פמס ושופרסל - במשקל בין 7% ל-8% מהתיק.



הסל מאוזן האמור לתת תשואה עודפת על מדד ת"א 100, הן בתנאי שוק יורד והן בתנאי שוק עולה. סל זה כולל את דיסקונט השקעות, בנק פועלים, אורמת ובזק - במשקל של בין 10% ל-12% מהתיק. בנוסף מופיעות בסל זה מניות אלקטרה, ליפמן , פורמולה , מגדל ביטוח , ריבוע כחול , על בד ונכסים ובנין - במשקל בין 5% ל-9%.



הסל הספקולטיווי, האמור לתת תשואה עודפת על מדד ת"א 100 בתנאי שוק עולה בלבד, כולל את מניות דיסקונט השקעות , בנק פועלים , אלרון אורמת - במשקל בין 10% ל-14%, בנוסף מגדל ביטוח , נייס , איתוראן , סאני , פורמולה , ריטליקס , פרטנר ואזורים - במשקל בין 5% ל-8% מהתיק.



עד כה, ריכזה מחלקת ני"ע של הבנק מספר המלצות למספר מניות כאשר סווגו על פי סיכונן. מניות אלו הוצגו בפני הלקוח, אשר בחר בחלקן על פי המלצת היועץ בסניף ולפי העדפתו הפרטית. על פי השיטה החדשה, יועץ ההשקעות בשילוב עם הלקוח יאפיינו את פרופיל הסיכון של הלקוח ויבחרו עבורו סל של מניות, בחלקן או בכללן יבחר להשקיע.



רשתי מעריך כי בתקופה הקרובה לאחר התבהרות הנושא העיראקי וסיום מוצלח של המלחמה ייהנה שוק ההון מעליות שערים אשר ימשכו רבים מן המשקיעים הפרטיים אשר אינם פעילים בשלב זה. "שינוי שיטת ההמלצה היא למעשה הערכות של בנק דיסקונט לקראת כניסתם המחודשת של משקיעים רבים אשר הדירו רגליהם מהשוק עד כה", אומר רשתי. "להערכתנו, מניות רבות בשוק ההון הישראלי מתומחרות בחסר ולפיכך יהוו הזדמנות רכישה לאחר תום המלחמה".



רשתי מציין כי השקעה על פי סל המניות אינה דומה להשקעה באמצעות קרנות נאמנות. "השיטה החדשה פונה למשקיעים פרטיים בעלי יכולות מקצועיות יחסית גבוהות, אשר רוצים שליטה מלאה בתיק המניות שלהם וניהול עצמי שוטף", אומר רשתי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully