וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא להב: "הממשלה הקודמת נתפסה עם המכנסיים למטה ועכשיו קורות אותן טעויות"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 12:25

בפסגת העסקים של הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה! התארחו בפאנל עו"ד רועי כהן ונוי הדס, בעלת הרשת "נוי השדה", שאמרה: "ייבוא לא מוריד מחירים, אלא רק פוגע בכלכלה ובחקלאות המקומית וגם בכיס וגם בבריאותו של הצרכן"

בכנס פסגת העסקים של הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה! התארחה בין היתר נוי הדס, בעלת הרשת "נוי השדה", שאמרה: "אם היו מושקעים משאבים בחקלאות, יוקר המחייה היה פוחת משמעותית והסחורה הייתה איכותית יותר, במחיר נמוך יותר. ייבוא לא יפתור את הבעיה, רק זה ישמור על הכלכלה".

הדברים נאמרו בפאנל שעסק באחריות תאגידית וחשיבותה לעסקים בישראל. בין היתר, התייחס הפאנל גם להשפעות של משבר הקורונה בחקלאות ובעסקים ולהיעדר מנגנון תמיכה מהמדינה.

מה גובר על מה - יוקר המחייה או הביטחון התזונתי?

"האימרה שיוקר המחייה גובר בגלל הצורך בבטחון התזונתי היא טעות מיסודה. לדוגמה, ב-10 השנים האחרונות, חקלאות תפוחי העץ בישראל הלכה ופחתה והגענו למצב שאנחנו מסתמכים על ייבוא. מה שקרה בפועל זה שמחיר תפוחי העץ התייקר משמעותית, וזאת למרות שרובם מיובאים, הוכחה לכך שייבוא לא מוריד מחירים, אלא רק פוגע בכלכלה ובחקלאות המקומית וגם בכיס וגם בבריאותו של הצרכן.

לגבי הביטחון התזונתי, למדינת ישראל החובה לדאוג לתושביה למזון. אם נסתמך על ייבוא, בעיתות משבר כמו מלחמה או מגיפה עולמית מדינות עלולות להחליט שלא לייצא לישראל וכך נישאר חשופים לסכנה. כדי להוריד מחירים צריך להגביר את ההיצע המקומי - כך תגבר התחרות, המחירים יירדו ונדע, מבחינת פיקוח מה יש לנו על הצלחת".

נוי הדס, בעלת רשת נוי השדה עם רועי כהן, נשיא להב. מרק ישראל סלם,
הדס וכהן בפאנל/מרק ישראל סלם

בפאנל השתתף גם עו"ד רועי כהן, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), שאמר: "ממשלת ישראל הקודמת נתפסה עם המכנסיים למטה בכל מה שקשור לציבור העצמאים ובעלי העסקים. היא לא נתנה שום מענה בקורונה. עכשיו, בפתחו של הגל החמישי, קורות שוב אותן טעויות. אין עקומת למידה, ציבור העצמאים והעסקים הם שפני ניסיונות. הממשלה ממשיכה את דרכה של קודמתה לאחר שביקרה אותה. יש כסף, יש קרן מס רכוש, נותנים פיצוי על טיל שנפל, אז למה לא לבעל עסק שנפל? אומת הסטארט אפ לא יודעת לתת פיצוי למורי דרך? הרי אותו עסק שנפגע צריך להמשיך לשלם ארנונה ומשכורות. אנחנו לא רוצים מענקים לכלל העצמאים, אלא מי שנפגע - לתת לו בפינצטה מענה".

ואז מגיע השלב שדורשים להחזיר מענקים

"פניתי לבג"צ בנושא. יצאנו לרחובות, אספנו כסף לעצמאים שנפגעו, ושר האוצר אמר לי לא לדאוג כי זה כסף של המדינה. אני כן סבור שמי שלא נפגע צריך להחזיר. אבל לאלה שכן, צריך לתת מענה. רשות המיסים חילקה והיא רוצה לקחת חזרה. אני באמת מרגיש שאנחנו הפרה החולבת. מצאו מנגנון להיכנס לכיס של בעל העסק וכל פעם לקחת עוד משהו. אנחנו בעצם דורשים אחריות תאגידית. לא יכול להיות שעצמאי שקם בבוקר לובש שכפ"ץ, ומגלה בסופו של יום שאף אחד לא נמצא מאחורה".

  • עוד באותו נושא:
  • רועי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully