וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגוננים: קמפיין גיוס המונים לבניית מרחבים מוגנים בעוטף

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 13:26

פרויקט "ממגנים את העוטף" הוא קמפיין גיוס המונים הקורא לפתוח את הלב ולסייע לתושבים בדרום להתמגן כראוי טרם ההסלמה הבאה. הקמפיין יעלה השבוע במטרה להשיג מימון להקמת מרחבים מוגנים, לתושבים המתגוררים בעוטף ושאין ביכולתם למגן את עצמם

כ-350 משפחות חיות כיום בקו האש ללא מיגון ראוי ביישובי עוטף עזה, בטווח של 7-8 קילומטרים מהגבול החוששות באופן ממשי לחייהן וחיי ילדיהן בכל השמעת אזעקת צבע אדום.

בכל הסלמה חוות המשפחות פגיעה נפשית ופיזית ונאלצות לרוץ למרחקים ארוכים בטווח של 15 שניות, לשכב על הרצפה או להסתתר תחת משקוף, כאשר אנשים מבוגרים וקשישים שאין להם יכולת לרוץ או לתפוס מכסה רק מחכים לנס ונמצאים בסיכון עצום.

קמפיין חברתי חדש קורא לפתוח את הלב והכיס ולהגן על אחינו בדרום טרם ההסלמה הבאה. המטרה: בניית מרחב מוגן למשפחות שאין ביכולתן למגן ולממן את עצמן.

צחי הלוי ממגנים את העוטף. יחסי ציבור,
צחי הלוי בקמפיין "ממגנים את העוטף"/יחסי ציבור

למען התושבים הלא מוגנים

השבוע יעלה קמפיין גיוס ההמונים לפרויקט "ממגנים את העוטף", למען תושבי הדרום ויוצג במהלך חודש דצמבר בזירה הדיגיטלית, אתרי תוכן וברשתות החברתיות. בכספי הגיוס שיתרמו יירכשו מיגוניות וממ"דים עבור התושבים העומדים בקריטריונים שנקבעו ע"י יוזמי הפרויקט להשגת המיגון.

את הפרויקט מובילים יאיר שלו, עו"ד, לוחם והלום קרב, יערית שושן-סבג מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand Houseהפועל למען שינוי חברתי. בנוסף, נרתמו בהתנדבות מובילי דעת קהל, ראשי מועצות וערים מהאזור.

יאיר שלו, עו"ד ויוזם פרוייקט ממגנים את העוטף. יחסי ציבור,
יאיר שלו, עו"ד ויוזם פרוייקט ממגנים את העוטף/יחסי ציבור

המבוגרים מוותרים מראש

כל אירוע ביטחוני בגזרה זו, מוציא את המשפחות משגרה ופוגע נפשית ופיזית בהן ובילדיהן. בהיעדר מיגון מתאים באלו נדרשים לרוץ לממ"ד מרוחק בתוך 15 שניות בלבד. חמאס מבין את המציאות הישראלית היטב ומנהל מלחמת התשה מול תושבי העוטף.

יאיר שלו, יוזם פרויקט "ממגנים את העוטף" מסביר: "תחושת ביטחון אישי ושמירה על השקט הנפשי מתאפשרת רק כאשר יש מיגון מלא בשעת אזעקה. תושבי העוטף חוטפים כ-50% מהירי לעבר ישראל, לרובם אין מיגונית או ממ"ד לרוץ אליהם ולהתמגן לפני נפילה. משפחות שלמות שסובלות מנזקים נפשיים מהפחד להיפגע בזמן לחימה ופחד יום יומי במחשבה על סבב לחימה הבא".

"אנשים מבוגרים שאין ביכולתם לרוץ ולתפוס מכסה או לשכב ולקום מהרצפה, מוותרים מראש על הניסיון להגיע למקום כלשהו מוגן, מוסיף שלו, "עלותו של ממ"ד למשפחה בודדת עולה כ-70 אלף שקל, זוהי עלות אסטרונומית שלרוב המשפחות אין את היכולת הכלכלית לשאת או הכוח הנפשי לטפל בכך בעצמם".

"הפרויקט הוקם מתוך דאגה לביטחון האישי של אנשי העוטף וכדי לגבש את החברה הישראלית, לעזור לחלש ולפגיע ולמגנו כבר עכשיו, לפני ההסלמה הבאה, בכדי למנוע אבדות בגוף ובנפש. כולנו אומרים בכל סבב לחימה כי לבנו עם תושבי הדרום ויש לעשות מעשה. הגיע הזמן לקום ולמגן את התושבים", מסכם שלו.

מתוך ערבות הדדית וסולידריות

יערית שושן-סבג, יזמית חברתית, מייסדת משרד פרסום חברתי THE BRAND HOUSE: "אנו רואים בסיוע החשוב הזה חלק בלתי נפרד מערכי הערבות ההדדית והסולידריות ואנו שואפים להביא שינוי אמיתי ולהעלות את הנושא על סדר היום למען אזרחי ישראל ותושבי העוטף וקוראים לכלל תושבי המדינה להתגייס ולתרום לפרויקט".

איסוף התרומות להקמת מרחב מיגון לתושבים מבוצע בפלטפורמה של גיוס המונים לקהל הרחב וישירות לעמותה לקידום תושבי חבל אשכול (ע"ר). מספר חשבון: 601-233, בנק הפועלים – 12 , סניף: 633. לינק לתרומה: https://www.jgive.co.il/new/he/usd/donation-targets/64540

יערית שושן-סבג מייסדת  ‏The Brand house. רונן פדידה,
יערית שושן-סבג מייסדת ‏The Brand house/רונן פדידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully