וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סוף לפינוקים והטבות, אבל עובד נשאר בגלל תחושת שייכות"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 13:16

בכירים בתעשיית ההייטק ועולם משאבי האנוש התארחו בפאנל בפסגת העסקים ודיברו על תהליך הגיוס שעובר שינוי ועל האתגר שנוצר כיום, כאשר החברות משוועות לעובדים

בכירים מתעשיית ההייטק ועולם משאבי האנוש השתתפו בפאנל מיוחד שנערך בשבוע שעבר במסגרת פסגת העסקים של הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!. בפאנל נבחנה השאלה באילו חברות הכי טוב לעבוד כיום בישראל, בדגש על הגורם האנושי, שכן במצב שנותר כיום, חברות ההייטק והטכנולוגיה משוועות לעובדים. מצב שהיה זר להן עד כה.

קרן פייקס, סמנכ"לית מיתוג ותקשורת ב-Bright Data אמרה: "התפיסה היום שצריך לשים את העובדים במרכז, שהם חלק מהצלחת מהסיפור וההצלחה של החברה. צריך לדבר אל הלב שלהם ועל ההתפתחות המקצועית שלהם והאימפקט ופחות להתמקד בקורות חיים או תואר אקדמי.

יכול להיות שמה שימשוך עובדים בתחילה, זה ההטבות והפינוקים. אין סוף לזה. אבל מה שישאיר עובד בסופו של דבר זה שייכות למקום העבודה, וזה מתחיל בתרבות ארגונית. אם העובד מרגיש שרואים אותו ויש לו השפעה על המוצר, על החברה והאסטרטגיה. אני גם לא מתנגדת לרעיון המעברים, אם עובד מרגיש שהוא רוצה להתפתח במקום אחר. אצלנו יש עובדים צעירים שהתחילו בתפקיד ג'וניור והיום הם דירקטורים אצלנו. אותם נשארו כי המסלול התאים להם, והתבסס על תקשורת שקופה והשקעה באסטרטגיית מוצר ובנגישות ללקוחות המובילים ביותר בעולם כיום".

קרן פייקס, סמנכ"לית מיתוג ותקשורת, Bright Data. מרק ישראל סלם,
הפאנל בפסגת העסקים/מרק ישראל סלם

"אני חושבת שחשוב לשים את העובד במרכז. בעבר זה לא תמיד קרה בתרבות העבודה הישראלית", הוסיפה פייקס. "היום, כשעובד בתהליך גיוס, מתייחסים אליו בשוויון. מבינים שהוא שגריר של החברה, גם אם הוא נפרד ממנה. הבשורה היא בהבנה של החברות כיום, שהעובדים מחזיקים את הביזנס של החברה. צריך לדבר אל הלב שלהם ברמה של מה שהם מחפשים. אצלנו הפסיקו לגייס עם קורות חיים. גם תואר אקדמי לא מעניין אותי. חשוב לי שעובד ייתן ערך לחברה. אין תחליף ללויאליות ולתחושת הקשר הרגשי. כולנו צריכים להפעיל אחריות מקצועית, ולהבין שיש רמת איזון בין רמת הפינוקים לרמת המקצוענות".

עמית ימפולסקי, דירקטור, פתרונות באנטרפרייז, הוסיפה: "מצד אחד יש תחרות בשוק, אבל בסוף, זה לא מספיק. יש פה רצון לתת משהו מעבר. תחושת שייכות ואימפקט. להרגיש שיש לאן להתקדם".

טלי כהן, מנהלת משאבי אנוש חטיבה עסקית ב-Natural Intelligence אמרה בנושא: "זה מצב שלא ידענו כמוהו, זה לא היה בעוצמות כאלה. צריך לתת לעובד משמעות, שהוא עושה משהו מעבר ושותף בפעילות חברתית שיש לה ערך ואימפקט. לצד זה שהחברה מגניבה ומפנקת, יש גם השקעה אמיתית במסלול ההתפתחות של העובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully