וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות במדד דאו ג'ונס בהובלת מניות הנפט והתרופות

רן דוידוב

10.2.2003 / 23:54

סאן מיקרוסיסטמס מזנקת ב-5% לאחר שהודיעה על השקת שרתים חדשים; חברת הלוויין יוז מנהלת מגעים למכירת DirecTV ל-SBC ומנייתה עולה בכ-5%



מדדי המניות המובילים עברו לעליות קלות בהובלת מניות הנפט והתרופות. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.7%. הנאסד"ק מתחזק ב-0.8% על רקע מגמה חיובית במניות השבבים וציוד הרשתות. מגמת המסחר בוול סטריט תנודתית ביותר ואנליסטים אומרים שאלה יהיו פני הדברים עד שתתבהר התמונה באשר לעיראק. גם לאחר שקריאת הכיוון תהיה ברורה יותר, רבים מטילים ספק ביכולתם של הכלכלה המגומגמת ורווחי החברות המונמכים לגרוף משקיעים חזרה אל השוק.



ממשל בוש פותח בשבוע רב אתגרים דיפלומטיים במהלכו ייעשה מאמץ גדול לגייס תמיכה רחבה לפעולה צבאית כנגד סדאם חוסיין. במקביל גובר הלחץ הבינלאומי לאפשר לפקחי הנשק זמן נוסף להשלמת פעולתם בעיראק. היום מנעו צרפת, גרמניה ובלגיה את נסיונותיו של ארגון נאט"ו להתחיל להיערך למתקפה צבאית אפשרית של עיראק על טורקיה. המהלך העמיק את המחלוקת בארגון באשר לכוונתה של ארה"ב לפתוח במהלך צבאי.



ביום שלישי יישא נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן את נאומו החצי שנתי בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. גרינספאן עתיד להצדיק את עמדתו הנייטרלית המתמשכת של הבנק הפדרלי מאז הפחית את הריבית בחצי אחוז בחודש נובמבר. בנוסף עתיד הנגיד להביע את דעתו באשר למצבה הנוכחי של הכלכלה האמריקאית.



ענקית מוצרי ההיגיינה והתרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה את חברת הביוטכנולוגיה Scios(סימול SCIO) ב-2.4 מיליארד דולר במזומן. Scios מתמחה בייצור תרופה לטיפול במחלות לב מסוג Natrecor. במסגרת העסקה תעביר ג'ונסון לחברה 45 דולר עבור כל מניה. המחיר משקף פרמיה של 5% ביחס לסגירה ביום שישי. ביום שישי זינקה מניית Scios ב-22% על רקע פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" כי המגעים בין החברות התקדמו מאוד. מניות ג'ונסון עולות ב-1.5%; מניות Scios מתחזקות ב-3.9%.



סאן מיקרוסיסטמס מזנקת ב-5% לאחר שהשיקה שורה חדשה של שרתים ותוכנות והורידה מחירים של מוצרים קיימים כחלק ממאבק עם מתחרותיה. החברה מסרה כי תקצץ עד 35% במחירי חלק מדגמי השרתים החדשים.



על רקע ירידה בפעילות הטלפוניה המקומית, מנהלת SBC קומיוניקיישנס משא ומתן לרכישת פעילות הטלוויזיה בלוויינים של ג'נרל מוטורס, DirecTV, בעסקה בשווי של כ-10 מיליארד דולר. המשא ומתן על DirecTV, חברת הטלוויזיה בתשלום השנייה בגודלה בארה"ב אחרי חברת הכבלים קומקאסט, מציב את SBC בתחרות ישירה עם קבוצת המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק. מרדוק מנסה לרכוש את DirecTV כבר שלוש שנים, בניסיון לצרף את ארה"ב לאימפריית הטלוויזיה בלוויינים הגלובלית שלו. דיירקטי.וי הודיעה היום גם כי בכוונתה לגייס 2.95 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח פרטית.



SBC יורדת על רקע הידיעה ב-2.7%; מנגד, יוז (סימול GMH), המפעילה את דיירקטי.וי, עולה ב-5.3%.



חברת התרופות אבוט לאבוראטוריס (סימול ABT) יורדת ב-2.8% לאחר שדיווחה היום על כישלון שלב III בניסוי בתרופת אטרסנטן, לטיפול בסרטן הערמונית, ולכן החברה תפסיק לחלוטין את הניסוי בתרופה. החברה מסרה כי כישלון הניסוי לא ישפיע על תוצאותיה בשנים 2003-2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully