וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "אין יותר מענק לכל אזרח"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 19:34

בישיבת סיעת ישראל ביתנו התייחס שר האוצר לחשש מפני התפרצות נוספת של הקורונה והבהיר כי מדיניות המענקים השתנתה מהקצה אל הקצה. ליברמן גם התייחס לדברים שעוררו סערה בענף התיירות: "יכול להיות שהניסוח של אחת מאמירותיי לא היה מוצדק"

שר האוצר, אביגדור ליברמן עמד ביממה האחרונה במרכזה של סערה סביב אמירותיו הקשות על עתיד התיירות בישראל. אולי לכן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, שיגר ליברמן את הנוסח הכי קרוב, כשמדובר בשר האוצר, להתנצלות:

"אתמול התקיים בממשלה דיון בנושא ענף התיירות, יכול להיות שהניסוח אחת מאמירותי לא היה מוצלח, אך הנתונים היו ונשארו נכונים. אני רוצה להזכיר שלפני הקורונה הגענו למצב של 4 וחצי מליון תיירים. השנה היו כ-370 אלף אשרות תייר למדינת ישראל. מ-4 וחצי מליון ירדנו ל-370 אלף והם כוללים גם קרובי משפחה שבאו להתארח כאן אצל המשפחות שלהם.

אנחנו דנים כל יום עם משרד התיירות על חבילת סיוע לענף, שכוללת עשרות מליוני שקלים בנושאי הכשרה מקצועית. כולי תקווה שעד סוף השבוע נוכל לגבש חבילת סיוע ולפרסם אותה באופן סופי".

אביגדור  ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר: "גם בנושא המענקים הגיע הרגע הקריטי שצריך להחליף את המדיניות. אין יותר מענק לכל אזרח"/פלאש 90, יונתן זינדל

נגמר עידן המענקים

ליברמן הסביר את עמדתו ורמז כי עתיד של רבים מהמועסקים-לשעבר בענף התיירות, הוא ככל הנראה בענפים אחרים: "במצב שאין תעסוקה במשק ואין מספיק מקומות עבודה, הולכים לכיוון של תעסוקה יזומה. במצב שלנו היום, חסרים אלפי עובדים, יש היצע ענק, חסרים עובדים בהייטק, בתעשייה ובקמעונאות, כל יום אנחנו מקבלים דרישות להביא עובדים זרים.

אנחנו נמצאים בעיצומו של הגל החמישי, ואף אחד לא ערב שלא יהיה גל שישי ולכן צריך להבין שגם בשנה הבאה לא יהיו פה 4 וחצי מיליון תיירים, ואת זה אפשר להבין גם מבלי להיות שר האוצר. הגישה שלנו היא קודם כל הגינות, להבין מה הדרישות, הנזקים ומהי היכולת שלנו לסייע ורק אז מגבשים את החבילה".

לקראת סוף דבריו, התייחס שר האוצר למדיניות משרדו במקרה של התפרצות וריאנט שיביא לסגירת חלקים מהמשק: "גם בנושא המענקים הגיע הרגע הקריטי שצריך להחליף את המדיניות. אין יותר מענק לכל אזרח, יש יותר השקעות גם בצמיחה וגם בתעסוקה.

באופן כללי אני מודאג ממה שקורה במערכת הכלכלית העולמית, ראינו את נתוני האינפלציה ויש סימנים מדאיגים, חייבים להיות ערוכים לשנת 2022. אנחנו ניתן אופק לאזרחים ונכוון אותם לכמה שיותר עבודות אמיתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully