וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק מול הין ומתחזק מול היורו על רקע סימנים שעיראק הגבירה את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם

רן דוידוב

10.2.2003 / 22:36

זינק לשער של 121.2 ין מ-120.27 ין ביום שישי; היורו ירד ל-1.0749 דולר מ-1.0821 דולר ביום שישי; הפרנק השווייצי נחלש ל-1.3644 פ"ש לדולר, לעומת 1.3566 פ"ש ביום שישי



הדולר מזנק מול הין לשיא של 7 שבועות ומתחזק מול היורו והפרנק השווייצי על רקע סימנים שעיראק הגבירה את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם. המטבע האמריקאי זינק לשער של 121.2 ין מ-120.27 ין ביום שישי; היורו ירד ל-1.0749 דולר מ-1.0821 דולר ביום שישי; הפרנק שווייצי נחלש ל-1.3644 פ"ש לדולר, לעומת 1.3566 פ"ש ביום שישי.



העליות בשער הדולר התחזקו לאחר שהמטבע חצה את רף ה-1.08 דולר ליורו, מהלך שגרר פקודות קנייה אוטומטיות לרכישת דולרים, לדברי משקיעים.



ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, אמר שראשי הממשל בעיראק מסרו לידיו מסמכים נוספים העוסקים במלאי הנשק הכימי והביולוגי שברשותם. בנוסף אמר היום שגריר עיראק לאו"ם שארצו תסכים ללא תנאי לאפשר למטוסי ריגול מדגם U-2 לטוס מעל שטחה ותחוקק חוקים שיאסרו על שימוש בנשק להשמדה המונית. בכך הסירה ממשלת עיראק את התנגדותה לכמה מתביעות האו"ם בניסיון למנוע מתקפה אמריקאית.



סימנים להתחזקות האופוזיציה האירופית לארה"ב בנושא עיראק הובילו לפיחות בדולר בשעות הבוקר. צרפת ובלגיה הטילו וטו על הצעות לחמש את טורקיה בטילים כדי להגן על עצמה מהתקפה מעיראק, והביעו אי נכונות לתמוך בפעולה אמריקאית צבאית בעיראק. שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, אמר כי דחיית בקשת ההגנה של טורקיה היא בלתי נסלחת - אך צרפת ובלגיה, החברות בברית הצפון אטלנטית, אמרו כי תוכנית לחמש את טורקיה רק תחיש את איום המלחמה.



ממשלות צרפת וגרמניה הציעו כי האו"ם ישלח יותר פקחי נשק לעיראק, אולם ארה"ב הגיבה בביטול לתוכנית זו. פאואל אמר כי היוזמה הזו מחמיצה את מטרת האו"ם להביא לפירוק מוחלט של עיראק מנשקה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הביע אף הוא תמיכה בעבודת פקחי האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully