וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי נפל בכ-2% כתוצאה מהתחייבותה של עיראק להגביר את שיתוף הפעולה עם הפקחים

רן דוידוב

10.2.2003 / 23:01

היום הסכימה עיראק לאפשר למטוסי ריגול לטוס מעל שטחה ולחוקק חוקים שיאסרו על שימוש בנשק להשמדה המונית; מחיר החוזה בניו יורק ירד ב-64 סנט ל-34.48 דולר



מחיר הנפט הגולמי נפל בקרוב ל-2% לאחר שעיראק הסכימה לאפשר למטוסי ריגול אמריקאים לטוס מעל שטחה, ואמרה כי תחוקק חוקים שיאסרו על שימוש בנשק להשמדה המונית. הוויתורים להם הסכימה ממשלת בגדאד עוררו ציפייה שהמתקפה האמריקאית נגד יצואנית הנפט הגדולה תעוכב או תימנע.



מחיר החוזה לחבית נפט גולמי למארס ירד בניו יורק ב-64 סנט, או 1.8%, ל-34.48 דולר. מוקדם יותר זינק מחירו עד ל-35.38 דולר, שיא של למעלה מ-26 חודש. בלונדון ירד החוזה לחבית נפט גולמי מסוג ברנט לחודש מארס ב-72 סנט, או 2.3%, ל-31.27 דולר.



שגריר עיראק באו"ם הודיע כי ארצו תאפשר למטוסי ריגול אמריקאים מדגם U-2 לטוס מעל שטחה. ההודעה תקשה עוד יותר על ארה"ב לגבש קואליציה שתתמוך במהלך מלחמתי בעיראק.



ההערכות שהקרע שהתהווה בנאט"ו בימים האחרונים מהווה מהלומה נוספת לנסיונות הקמת הקואליציה של הממשל האמריקאי, הביאו אף הן לירידה במחירי הנפט. צרפת, גרמניה ובלגיה הטילו מוקדם יותר היום וטו על הצעות לחמש את חברת נאט"ו טורקיה בטילים כנגד אפשרות של מתקפה עיראקית עליה.



נשיא צרפת ז'אק שיראק אף הודיע היום כי צרפת, גרמניה ורוסיה יפרסמו הצהרה משותפת הקוראת להקשחת משטר הפיקוח בעיראק במטרה למנוע פרוץ מלחמה. דבריו של שיראק מדגישים את הקרע במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לדרך הטיפול בנשק ההשמדה ההמונית של עיראק.



ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, אמר אתמול כי עיראק הציעה להגביר את שיתוף הפעולה עם הפקחים. בליקס, שערך פגישות בבגדאד בסוף השבוע, ימסור למועצת הביטחון דו"ח על תוצאות הפיקוח ב-14 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully