וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היעד? אפס נרצחות בשנה": ביקור בתערוכת "אמנות ישראלית 2021"

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 14:58

בבניין הנהלת בנק הפועלים נערכה זו השנה ה-21 תערוכת האמנות הישראלית, שהוקדשה לנושא קידום והעצמת נשים. לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה ז"ל, הציבה מטרה ברורה. למעלה מ-1.4 מיליון ש"ח גויסו עד כה

בווידיאו: ביקור בתערוכת אמנות ישראלית בבניין הנהלת בנק הפועלים/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: ליאור נאור

תערוכת האמנות הישראלית הגדולה - "אמנות ישראלית 2021" - המצדיעה לאמנים ישראליים צעירים וכן לאמנות חברתית, הוקדשה השנה לנושא קידום והעצמת נשים. בנק הפועלים באמצעות המרכז לבנקאות חברתית וקרן פועלים בקהילה בחר 10 ארגוני ועמותות נשים המסייעים לנשים מכל מגוון האוכלוסיות שלהן ייתרמו ההכנסות מהמכירות בתערוכה, כשעד כה גויסו מעל 1.4 מיליון שקל ממכירת היצירות.

בשנים האחרונות האלימות נגד נשים הפכה למגיפה של ממש בחברה הישראלית ותערוכת "אמנות ישראלית 2021" שמה לה למטרה לסייע ולקדם עמותות וארגוני נשים במגוון תחומים. אלפי אנשים הגיעו עד עתה לבניין הנהלת בנק הפועלים שכוסה על כל 6 קומותיו ב-500 יצירות שנתרמו על ידי אמנים מובילים בישראל, ביניהם: לאה ניקל, ניר הוד, יאיר גרבוז, זיו קורן, עידו מרקוס, מרים קבסה, יונתן אולמן, פיליפ רנצר, יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו ועוד רבים וטובים.

"עמותת שוות פועלת לצמצום פערי מגדר", אמרה מעיין ארזי-מלינרסקי, מנכ"לית עמותת "שוות". "אנו פועלים לשוויון מגדרי כבר מגיל צעיר, כשאנו רואות את הפערים מתחילים. אנחנו עובדות עם תוכניות שנתיות, תוכניות מנהיגות לנערות ונותנות להן כלים למימוש עצמי ולמימוש הפוטנציאל שלהן. זכינו לפגוש את בנק הפועלים. אנחנו גאות מאוד בשיתוף הפעולה הזה ושמחות מאוד להיות כאן היום".

בנק הפועלים תערוכת אמנות ישראלית 2021. צילום מסך, צילום מסך
בנק הפועלים תערוכת אמנות ישראלית 2021/צילום מסך, צילום מסך

"זו השנה ה-21 שפועלים בקהילה מקיימת את הערוכה הזו, כשהשנה הרצח של דיאנה רז טילטל אותי באופן אישי וכך מקרי האלימות הרבים", ציינה נעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים. "החלטנו לא להישאר אדישים ואני נורא גאה שפתחנו את השערים שלנו. כל ההכנסו יוקדשו לעמותות שמסייעות לנשים. הבנק רואה בכך שליחות של ממש, זו הזדמנות מדהימה לראות אומנות ולתרום".

"בנק הפועלים נתן הזדמנות להרבה עמותות שמתסעקות בזוויות שונות בנושא של קידום נערות ונשים", אמרה רוני פוסטן-קורן, מייסדת עמותת "שוות". "זו תערוכה שגם מבחינה אומנותית היא מדהימה. אנחנו מרגישות חלק משינוי גדול שקורה לאט לאט".

"מאוד התרגשנו כשפנו אלינו מבנק הפועלים", אמרה לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה ז"ל. "היעד? אפס נרצחות בשנה. מהפכה, לא פחות. כדי לעשות מהפכה צריך לתקוף את זה מכל מקום - מהאוויר, מהיבשה, מהים, מהסייבר ומהאמנות. כשגוף גדול כמו בנק הפועלים נרתם ואומר אני שם, אני נרתם ומקדיש את התערוכה למניעת אלימות בתוך הבית, אז זה מחזק. אני קוראת לעוד גופים ללכת באותה דרך ולהתגייס. בסוף זה צו 8".

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully