וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר יקר: הטרנדים של 2021 בגידול חיות מחמד

עודכן לאחרונה: 18.12.2021 / 8:22

מאמצים יותר, משקיעים יותר במזון, בטיפוח ואפילו בהרגלי פנאי. מגמת הגידול בהוצאות על חיות מחמד שהציגה עלייה מתמדת עוד לפני הקורונה, הואצה מאוד בעקבות המגפה, כשרבים הסתייעו בחיית מחמד כדי להפיג את הבדידות. הנה כמה מאפיינים של השוק בישראל ובעולם בשנה היוצאת

יותר ויותר ישראלים מאמצים חיות מחמד. העלייה היא לא רק כמותית, אלא גם איכותית, כלומר - לא רק מאמצים יותר, אלא גם משקיעים יותר במספר תחומים הקשורים לחיים המשותפים עם התוספת החדשה למשפחה.

בלא מעט בתים בישראל ניתן לראות כיצד אנחנו מטפלים בכלב או בחתול (בד"כ) ונוהגים בהם כמו בבני משפחה של ממש. לכן אין זה פלא שתעשיית חיות המחמד, מראה אחוזי צמיחה יפים בשנים האחרונות ומציגה השנה עלייה דו ספרתית בצריכת מוצרים ושירותים כמו: מזון, וטרינריה, טיפוח, פינוק, ביטוח ועוד.

טרנדים בגידול בעלי חיים בשנת 2021. פורינה,
תקופת הקורונה בישראל עודדה רבים לאמץ חיות מחמד/פורינה

סייעו להתמודד עם הבדידות

תקופת הקורונה בישראל, ובמדינות נוספות בעולם, עודדה רבים לאמץ חתולים וכלבים שסייעו לא מעט בהתמודדות עם תחושות הבדידות והפכו לבני לוויה ולחברים טובים. נתוני משרד החקלאות בישראל מצביעים על גידול של למעלה מ-20% באימוץ בתקופה זו.

אבל הגידול במספר חיות המחמד בבתים הוא לא התמורה היחידה בשוק זה, שמציג עלייה גם בסגמטים ספציפיים יותר כמו מזון, טיפוח ואפילו פנאי. ביחד עם שני טשקנט ,מנכ"לית פורינה ישראל, סקרנו את המגמות והטרנדים הרבים שמאפיינים את התחום, הנה העיקריים שבהם, בישראל ובעולם:

גור כלבים. ShutterStock
סייעו להתמודד עם תחושת הבדידות בתקופת הקורונה/ShutterStock

הקורונה האיצה את התהליך

נראה כי בעלי חתולים וכלבים להוטים יותר מאי פעם להעניק לחיות המחמד שלהם כל מה שהם צריכים כדי לשמור עליהם בריאים ומאושרים לאורך זמן. 21% מבעלי חיות המחמד מעידים כי הוציאו יותר כסף על רווחת חיות המחמד שלהם במהלך מגפת הקורונה מאשר לפני המגיפה.

יש לציין כי גם בלי קשר למגפת הקורונה, תעשיית חיות המחמד צומחת וניתן לראות שההוצאות וההשקעה בבעלי החיים גדלות משנה לשנה עוד לפני פרוץ המגפה.

ועם זאת, כמו בתחומים רבים אחרים, הקורונה האיצה את התהליך: במהלך שנת 2019, הוציאו בארה"ב 95.7$ מיליארד דולר על חיות המחמד בשנת 2020 וב-2021 ההוצאה עלתה בכ-4% וצפויה להמשיך ולעלות גם בשנים הקרובות.

על םי הערכות, שוק טיפוח החיות העולמי ימשיך לצמוח ועשוי להגיע למחזור של כ-360 מיליארד דולר עד לשנת 2027.

טרנדים בגידול בעלי חיים בשנת 2021. פורינה,
טרנדים בגידול בעלי חיים בשנת 2021/פורינה

משקיעים במוצרי פרימיום

אם בעבר הרחוק נהגו לתת שאריות מזון. הרי שהיום ברור כי לסוג המזון ישנה השפעה ישירה על איכות החיים של הכלב או של החתול.

ישראל מדורגת בין המדינות המובילות בעולם במתן אוכל תעשייתי לכלבים ולחתולים. מזון שמכיל חומרי גלם איכותיים, מבוסס טכנולוגיה מתקדמת, מותאם לצרכים שונים של חיית המחמד, לגודלה ולשלבי חייה השונים.

ע"פ נתונים שפורסמו בארה"ב, שדומים לנתונים הישראליים, 43% מבעלי הכלבים ו -41% מבעלי החתולים רוכשים מזון פרמיום/סופר פרמיום לחיות המחמד שלהם. מגמה זו התחזקה מאד בשנה האחרונה וצפויה להמשיך ולהתחזק.

טרנדים בגידול בעלי חיים בשנת 2021. פורינה,
למעלה מ-40% מבעלי חיות המחמד רוכשים מזון פרמיום לחיית המחמד שלהם/פורינה

פרימיומויזציה

בין המגדלים חיות מחמד נרשמה עלייה בחיפוש אחר מזונות שיעניקו להם תזונתי מיוחד, בנוסף לערך הבסיס. מזונות סופר פרמיום או מזונות המשלבים סופר פודס כדוגמת ספירולינה, שמן פשתן שמן זית עונים למגמה זו.

כמו-כן, קיים ביקוש למזונות עם ערך נוסף כגון מזון המכיל פרוביוטיקה לתמיכה במערכת העיכול, מזונות המכילים נוגדי חימצון, מזונות גורים עם כולוסטרום לתמיכה במערכת החיסון ואף מזונות מכילי חומצות שומן בינוניות שרשרת לתמיכה בתפקוד קוגניטיבי בכלבים מבוגרים.

דיאטת מרכיבים מוגבלים, שנוצרה לסייע בהתמודדות עם מחלות בריאותיות כמו אלרגיות, רגישות במערכת העיכול ועוד, נמצאת בראש העדפות של הצרכן הישראלי, בעיקר, כאשר קיימת מצוקה או המלצת איש מקצוע.

חתול אוכל מזון לחתולים. ShutterStock
עלייה בביקוש למזונות עם ערך בריאותי נוסף/ShutterStock

הכלב טבעוני? מזון מותאם אישית

בעלי חתולים וכלבים מעוניינים, כאמור, להעניק תזונה אופטימלית המתאימה לשלבי החיים השונים של חיית המחמד ברמת הרכב המזון, הטעמים והמרקמים. הם מקדישים לכך יותר זמן ויותר משאבים.

מהנתונים עולה כי הם חוקרים יותר ומעוניינים בקבלת ייעוץ פרטני המשלב בין הצרכים לבין ההיצע הזמין בשוק.

ההיצע היום בשוק רחב מתמיד, ניתן למצוא מזון טבעוני לכלבים, מוצרי מזון ללא גלוטן, מוצרים ייעודיים לחתולים למניעת הצטברות כדורי שיער או מזון ייעודי לחתולים לאחר תהליכי עיקור. המגוון הוא רחב, מומלץ לבדוק את איכות הרכיבים ואת מהימנותם.

כלב לברדור אוכל מזון לכלבים. ShutterStock
מזון מותאם אישית/ShutterStock

מניקור עד הבית וחטיפים דנטליים

גם בתחום הטיפוח נרשמה צמיחה יוצאת דופן בשנתיים האחרונות.

ככל שבעלי כלבים וחתולים מבלים יותר זמן בבית, הם קרובים אליהם יותר וחשופים יותר לצרכים המשתנים של חיית המחמד. הם מזהים בקלות ובתדירות גבוהה יותר שינויים פיזיולוגים, מודעים לרווחתם הרגשית ולשינויים נוספים ופנויים לתת להם מענה מהיר יותר מאי פעם.

מכאן התפתחה לה תעשיית טיפוח ענפה שעיקרה בחנויות המחמד, אבל לא רק. ניתן למצוא היום שירותים "עד הבית" החל מניהול שגרת טיפוח, קבלת שירותים רפואיים בבית הלקוח, ועד טיפולים של מגוון מומחים המאפשרים שיפור משמעותי של איכות החיים הן של חיית המחמד והן של המשפחה כולה.

טרנד נוסף שצומח לו במהרה כתוצאה ישירה של הבילוי הממושך עם חיית המחמד הוא טיפוח בריאות השיניים גם בקרב חתולים וגם בקרב כלבים. המודעות לשמירה על היגיינת חלל הפה והימנעות מריחות לא נעימים צוברת תאוצה ואתה העלייה התלולה בצריכת חטיפים בכלל וחטיפים דנטליים בפרט.

כלב יורקשייר טרייר מסתפר. ShutterStock
טיפוח ייעודי לבעלי חיים, ענף בצמיחה/ShutterStock

אורח נוסף מצטרף לחופשה

אבל לא רק בבית שודרגה רמת החיים של חיות המחמד: ההתייחסות לחיות המחמד כחלק בלתי נפרד מהמשפחה מביאה את הרצון לשלב אותן גם בחופשות שלנו ובטיולים שלנו.

בעקבות כך אנחנו מתכננים חופשות ופעילויות המתאימות גם להם. ניכר כי היום יותר ויותר מלונות בתי נופש, צימרים ואתרים מאפשרים לשלב חיות מחמד ואף מציעים מסלולי טיול וריצה סמוכים שמרחיבים את טווח השירותים גם להם.

אנחנו צופים שטרנד זה יגבר בשנים הקרובות. גם במתחמים העירוניים, יותר מקומות בילוי מאפשרים בילוי משותף עם חיות מחמד. אם בעבר היו משאירים קערת מים לבעלי חיים בבתי קפה, היום הם כבר לא לבד. בכל פינת רחוב ניתן למצוא, אוהבי חיות מחמד שדואגים לפינות האכלה ולמחסה ראוי.

כלב משחק עם כדור בחוף הים. rebeccaashworth, ShutterStock
גם להם מגיע: יותר מלונות, בתי נופש וצימרים מאפשרים להתארח עם חיות מחמד/ShutterStock, rebeccaashworth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully