וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהילת שמנים בסולר- מכת מדינה

יוסי אריה*

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 14:05

רמאות הסולר הפכה לתופעה מדאיגה: אזרחים תמימים קונים דלקים מהולים במסווה של הדבר האמיתי וארגוני הפשיעה, בעיקר במגזר הערבי, חוגגים. האם צו המכס שעליו חתמו כבר שר האוצר ושרת האנרגיה הוא הפיתרון? מחר יתקיים הדיון בוועדת הכספים

בשנה החולפת התעצמה בישראל תופעת מהילת שמנים בסולר. בכמאה תחנות דלק בלתי מוסדרות הידועות לרשויות, בעיקר בצפון ובדרום הארץ, נמכר למתדלקים דלק מהול במסווה של "סולר". ייתכן שרבים מאיתנו שילמו מחיר מלא על "סולר" אך מה שנכנס לרכבנו היה שונה בתכלית וזאת כמובן ללא ידיעת הציבור.

הדלק המהול גורם לנזק סביבתי רב בשל הפליטות מאגזוזי הרכבים, גורם נזק למנועי הרכב ובפרט מערכות הסינון והפליטה, ונזק אדיר לקופת המדינה שעל פי הערכות מפסידה כמיליארד ש"ח מהתופעה!

אסור לטעות - מהילת דלקים בשמנים קלים היא תופעה עבריינית בכוונת מכוון. מנהלי תחנות דלק של תחנות בלתי מוסדרות מעוניינים להגדיל את הכנסותיהם על חשבון המתדלקים, ומוכרים לנו דלק מהול כדי להעלים מס בהיקפים עצומים. מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר אודי אדירי פנה כבר בדצמבר 2020 לראש רשות המיסים והתריע בפני התופעה שהופכת למכת מדינה, ומאפשרת העלמת מיסים בלתי נשלטת.

ולאן הולכים אותם כספים שנעלמו מעיני הרשויות? על פי הערכות של משרדי הממשלה מאות אלפי שקלים עוברים בחסות התופעה מתחת לרדאר ומממנים פשיעה בעיקר במגזר הערבי. על פי אותן הערכות, מדובר בשיטה מאורגנת להעברת כספים לארגוני פשיעה בדרום ובצפון הארץ. בזמן שאלו מעבירים את כספנו לצרכיהם העברייניים, חברות הדלק שומרות החוק נאלצות להתמודד עם פורעי החוק בתנאים לא הגיוניים וללא גיבוי מהמדינה, ומפסידות מאות אלפי שקלים.

אביגדור ליברמן. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה!
שר האוצר אביגדור ליברמן. הוא ושרת האנרגיה, קארין אלהרר, כבר חתמו על "צו המכס"/מערכת וואלה!, מרק ישראל סלם

הכדור בידי ועדת הכספים

מחר ועדת הכספים של הכנסת אמורה לאשר את צו המכס שנועד להתמודד עם התופעה, ועליו כבר חתמו שר האוצר ליברמן ושרת האנרגיה אלהרר. לפי הוראות הצו, השמנים הקלים שמשמשים למהילת הדלקים ימוסו בדיוק כמו הסולר. לדעת הרשויות - זה הפתרון היחיד לעבריינות המתמשכת בתחום זה.

צו השעה הוא לאשר את צו המיסוי ולשים סוף לתופעה שמממנת פשיעה מסוכנת ברחובות ישראל ומעמידה בסכנה ישראלים רבים. רק בשנה האחרונה נרצחו למעלה ממאה אזרחים ערבים באמצעים שונים. יש לעקור את התופעה מהשורש ולהתחיל בעצירת הזרמת הכספים לארגוני הפשיעה.

יהיה זה תמוה עד מאוד אם ועדת הכספים תחליט שלא לאשר את הצו, ובכך לאפשר למאות גורמים עבריינים להמשיך להעלים מס ביודעין.

יוסי אריה, מנכ"ל המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה. יח"צ,
יוסי אריה, מנכ"ל המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה/יח"צ

הכותב, יוסי אריה, הוא מנכ"ל המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully