וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המסחר של עיראק: נפתח את שדות הנפט שלנו בפני חברות אמריקאיות ובריטיות במידה שלא נותקף

סוכנויות הידיעות

10.2.2003 / 23:18

מחלוקת בממשל האמריקאי על אופן ניהול תעשיית הנפט העיראקית אחרי הפלת סדאם חוסיין, לפי דיווח כתב עת צרפתי



חברות נפט אמריקאיות ובריטיות יורשו להיכנס לשוק הנפט העיראקי במידה שממשלותיהן יימנעו ממתקפה על עיראק, אמר היום שר המסחר של עיראק, מוחמד צלאח.



השר, אשר אמר את דברים במסיבת עיתונאים בבגדד, הוסיף כי למרות שעיראק אינה תומכת בקיום קשרים בתחום עסקי הנפט עם בריטניה וארה"ב, היא תהיה מוכנה לבצע נורמליזציה בקשרים במידה שמדינות אלה ינטשו את הגישה העוינת כלפי בגדד.



יחסי הסחר בין עיראק למדינות המערב חייבים להתבסס על כבוד הדדי, אמר צלאח. עתודות הנפט של עיראק הן הגדולות בעולם, פרט לאלה של ערב הסעודית.



פטרוסטרטג'יס, כתב העת הצרפתי לענייני סחר, דיווח בגיליונו הרואה אור היום כי קיימת מחלוקת בתוך הממשל האמריקאי באשר לאופן שיש לנהל את מגזר הנפט של עיראק אחרי הפלתו של סדאם חוסיין.



לפי הדיווח, מעדיף משרד החוץ של ארה"ב כי תעשיית הנפט במדינה תישאר בידי הציבור העיראקי, בעוד שהבית הלבן והפנטגון תומכים בגישה קשוחה יותר במסגרתה תבטיח ארה"ב את השליטה בנפט ובתעשיית האנרגיה של עיראק באמצעות פיקוח על תהליך הפרטתה שבו ימלאו תפקיד מרכזי חברות נפט אמריקאיות, דיווח פטרוסטרטג'יס.



צאלח התייחס בדבריו גם לאינטרסים הרוסיים בשדות הנפט של עיראק, ואמר כי בגדד מוכנה לחתום על הסכם לשיתוף פעולה עם רוסיה בכל עת. רוסיה, אשר ביצעה השקעות עתק בתחום הנפט בעיראק, הקפיאה את הפרויקטים המשותפים בעקבות החלטת האו"ם להטיל סנקציות על עיראק, והביעה לא פעם חשש מפני השתלטות מערבית על שדות הנפט של עיראק. הסכם רוסי-עיראקי לשיתוף פעולה בתחום הנפט למשך עשר שנים היה אמור להיחתם כבר בשנת 2001, אמר צאלח, ועתיד היה לכלול חוזים בהיקף של 40 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully