וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה הדרמטית של אלהרר: כאילו לא היה מחסור בגז בעולם

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 16:55

שרת האנרגיה הודיעה על הפסקת פיתוח חיפושי הגז הטבעי. בחשבון הטוויטר שלה כתבה כי "שנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות". ההחלטה של אלהרר תמוהה על רקע המחסור העולמי בגז ועל רקע הגדרתה שלה כי מדובר ב"דלק מעבר"

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, הדהימה את משק האנרגיה כשהכריזה, בציוץ טוויטר, שהחליטה להפסיק ולפתח, לפחות בשנה הקרובה, את חיפושי הגז הטבעי. הציוץ היה המשך לדברי אלהרר בכנס אילת-אילות לאנרגיות מתחדשות.

אלהרר כתבה: "כדי להבטיח ששנת 2022 תהיה שנת האנרגיות המתחדשות, הגז הטבעי יחכה. בשנה הקרובה נתמקד בעתיד, בחשמל הירוק, בהתייעלות האנרגטית ובאנרגיות המתחדשות ובזמן שנעשה את זה נשים בצד את העיסוק בהרחבת פיתוח הגז הטבעי, שהוא כידוע דלק מעבר.

שרת האנרגיה חתמה את הציוץ חתמה את הציוץ: "העתדי הוא מתחדשות. והעתיד הזה מתחיל עכשיו".

חילופי שרים במשרד האנרגיה- יובל שטייניץ וקארין אלהרר, 15 ביוני 2021. יואב איתיאל
אלהרר נכנסת לתפקידה כשרת האנרגיה. יוני 2021. פועלת בניגוד למגמות השוק/יואב איתיאל

אם מדובר ב"דלק מעבר", למה לעצור?

הארגונים הירוקים מיהרו להריע: "מחכים לעבוד בשיתוף פעולה" פרם ארגון מגמה ירוקה. הגולשים האחרים היו פחות מפרגנים, בלשון המעטה - ואחד מהם השיב לשרה במילותיה שלה: "'הגז הטבעי, שהוא כידוע דלק מעבר' ולכן תעצרי את הפיתוח?" תמה.

הנקודה האחרונה ראויה לעיון, שכן אם אכן מדובר בדלק מעבר, כהגדרת השרה, הדעת נותנת שיש דווקא להחיש את פיתוח השוק בכדי ליהנות מהביקוש הגואה, בטרם נעבור, אם וכאשר, לאנרגיות מתחדשות.

"הגז הטבעי יוסיף להיות מקור אנרגיה ראשון במעלה"

באיגוד הגז הטבעי מיהרו לגנות את דברי אלהרר: "משבר האנרגיה שפוקד את אירופה מוכיח שלצד הפיתוח ההכרחי של ענף האנרגיה המתחדשת אין מנוס מלהמשיך בחיפוש תגליות נוספות של גז טבעי.

מי שמעוניין להבטיח ביטחון אנרגטי למדינת ישראל יודע שבעשורים הקרובים הגז הטבעי יוסיף להיות מקור אנרגיה ראשון במעלה.

בניגוד להחלטת השרה לסגור את הים לחיפושים מדינות מערביות רבות בהן ארה"ב ונורווגיה דווקא מאיצות בימים אלה את המאמץ לחפש עוד תגליות גז טבעי.

הגז הטבעי מסייע בהפחתת זיהום האוויר מכיוון שהוא מחליף דלקים מזהמים ומזיקים כמו פחם, סולר ומזוט.

בזכות הגז הטבעי הופחת בלמעלה מ70% זיהום האוויר הנגרם מייצור חשמל, וכן צומצם השימוש בפחם ובסולר במצרים וירדן.

איגוד הגז הטבעי קורא למשרד האנרגיה להמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת לקדם את תחום האנרגיה המתחדשת במקביל לשמירה על הביטחון האנרגטי שהגז הטבעי מספק לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully