וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מוטורס: המשאית הראשונה בעולם שפועלת על מתנול

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 8:13

משאית שנוסעת על גז טבעי או על אנרגיה ממקורות מתחדשים? מסתבר שיש דבר כזה. המנכ"ל, ליאור שמואלי: "אלטרנטיבה אמיתית וישימה להפחתה מיידית של זיהום אוויר ופליטות גזי חממה"

דור מוטורס מציגה את המשאית הראשונה בעולם הפועלת על 100% מתנול (M100). מדובר על הישג טכנולוגי בינלאומי חשוב.

המתנול הינו חומר נוזלי, חסר צבע וטהור (ללא מזהמים), קל לאחסון ולשינוע, והוא משמש כיום הן כחומר גלם או חומר מוצא לתעשיות שונות והן משמש כתחליף דלק נקי וידידותי לסביבה.

המתנול מיוצר או מגז טבעי או ממקורות מתחדשים, דוגמת: פסולת עירונית, גזם עץ ופליטות ארובות של מפעלים, ועל כן הוא נחשב כתחליף דלק מתחדש המביא להפחתת פליטות גזי חממה ויישום אמיתי של עקרונות כלכלה מעגלית, של הפיכת פסולת למשאב כלכלי.

דור כימיקלים היא חברה תעשייתית הפועלת מזה כ- 60 שנה ומשמשת כספק המוביל בישראל של מתנול ומוצריו. החברה משקיעה מזה כעשור במחקר ופיתוח של הרחבת השימושים במתנול כתחליף דלק נקי.

במסגרת זאת דור פיתחה מנוע בעירה הפועל על 100% מתנול (M100). המדובר על מנוע המחליף שימוש בסולר מזהם ומביא להפחתה של 90% בפליטות מזהמים לאוויר וכן להפחתה של עד 15% בפליטות גזי חממה.

על בסיס מנוע זה, אשר פותח בסיוע ובתמיכה של התוכנית לפרויקטי חילוץ והדגמה של לשכת המדען הראשי של משרד האנרגיה, פיתחה דור משאית חלוקה הראשונה מסוגה בעולם הפועלת על 100% מתנול במקום סולר.

גנרטורים מתנול. דור מוטורס,
גנרטור לייצור חשמל נקי. דור מוטורס/דור מוטורס

בנוסף לכך, ועל בסיס מנוע אחר, דור פיתחה ומשווקת גם גנרטורים לייצור חשמל נקי הפועלים על 100% מתנול במקום סולר. המדובר על גנרטורים נקיים ושקטים המביאים להפחתת פליטות אותם ניתן להציב גם במקומות רגישים בקרבת אוכלוסייה (למשל: אתרי בנייה, שכונות מגורים וכו') ובכך לשפר את בריאות הציבור ואיכות הסביבה.

יתרונות המתנול:
- דלק נוזלי - קל לשינוע ולאחסון;
- מולקולה טהורה (CH3OH) ללא מזהמים;
- בעירה נקייה - עד 90% הפחתה של מזהמים ו- 15% הפחתה בפליטות גזי חממה;
- מיוצר ממקורות מתחדשים - פסולת עירונית, גזם עץ או פליטות מארובה.
- אוקטן גבוה לשיפור יעילות המנוע;
- מחיר תחרותי לדלקים אחרים (סולר, בנזין)

ליאור שמואלי מנכ"ל דור מוטורס. ללא,
ליאור שמואלי, מנכ"ל דור-מוטורס/ללא

ליאור שמואלי, מנכ"ל דור-מוטורס: "בשנים האחרונות המתנול תופס תאוצה גם כתחליף דלק מתחדש המביא להפחתת פליטות גזי חממה וזאת מאחר והוא מיוצר גם ממקורות מתחדשים, דוגמת: פסולת עירונית או פסולת חקלאית (גזם).

דור מוטורס מפתחת מנועים ויישומים נוספים המגדילים את השימוש במתנול כתחליף דלק נקי ועל ידי כך מיישמת הלכה למעשה את עקרונות הכלכלה המעגלית, של הפיכת פסולת למשאב כלכלי.

למתנול, להבדיל מתחליפי דלקים אחרים (כמו מימן, חשמל וגז טבעי), יש יתרון אדיר כי ניתן להשתמש בו כדלק מתחדש על בסיס תשתיות התדלוק הקיימות ובמחיר תחרותי לעומת הדלקים הקיימים כיום ועל כן הוא מהווה אלטרנטיבה אמיתית וישימה להפחתה מיידית של זיהום אוויר ופליטות גזי חממה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully