וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה שמחה: מיינדפולנס, סניקרס ותמיר גרינברג

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:49

מהקומה ה-43 של מגדל המשרדים בשרונה, מתבוננים עובדי היוניקורן "סנטינל וואן" על החיים - והם נראים לא רע. קפצנו ל"הפי האוור" ומצאנו גיוון אנושי מרתק ומקרר שתייה מגוון לא פחות

מה עושים: סנטינל וואן מפתחת ומוכרת מוצרי סייבר לאבטחת תחנות קצה, האינטרנט של הדברים ומחשוב ענן, המבוססים על בינה מלאכותית המזהה איומי סייבר מתקדמים על פי התנהגות התוקפים.

משתתפים:

לירון בן חיים, בת 35, ידועה בציבור פלוס כלבה בשם בואי, גרה בתל אביב. תפקיד: Senior Product Designer, שנתיים בחברה.

נעה פרנקל, בת 28, ידועה בציבור, גרה בתל אביב. תפקיד: product manager, שנה וחצי בחברה.

אסף אזולאי, בן 38, נשוי פלוס ארבעה, גר בהתנחלות עלי זהב, בין ראש העין לאריאל. תפקיד: Marketplace Team Lead, ארבע וחצי שנים בחברה.

לוקיישן: המשרדים של סנטינל וואן נמצאים בשרונה, בבניין שמאכלס כמות נאה של יוניקורנים כמוה, והם מעוצבים בשילוב של אלמנטים תעשייתיים בעמודי הבטון הגדולים וצינורות המתכת בתקרה החשופה פה ושם, יחד עם צבעוניות מתריסה, רצפה מרוצפת פרקט פה ושם וריהוט משולב בעץ.

חלק מחללי העבודה פתוחים, חלקם סגורים, יש חדרי ישיבות גדולים ואינטימיים והם מחולקים ל"שכונות" ופרוסים על שתי קומות. הקומה ה- 43 היא "קומה היברידית", שנחנכה לא מזמן ומציעה מקומות עבודה חמים בהזמנה מראש, מטבחון מאובזר היטב וחדרי ישיבות.

סנטינל וואן 5. ראובן קסטרו
משמאל לימין: אסף אזולאי, לירון בן חיים, נעה פרנקל/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: המטבחון המרכזי מרווח מאוד. עיצוב חם ושמח, בעץ, אפור, לבן וחרדל. שולחנות עגולים מפוזרים לאורך הקומה ו"אי" בהיר ממוקם ממש מול השיש וצמודים אליו כסאות בר נוחים וגבוהים. חוץ מסוגים שונים של קפה מגורען וסוכר, יש צנצנות עם חטיפי חלבה קטנים, עוגיות לוטוס, אוריאו באריזות אישיות, פסק זמן ונשיקולדה, עוגיות גרנולה בריאות ועוגיות טבעוניות.

יש מתקן מים, מכונת קפה מקצועית כמו בבתי קפה שצריך לחמם מראש, טוסטר קופץ, שוכב, מיקרוגל, קורנפלקס כריות, אלופים, סינימיני, וברנפלקס שקדים, אגוזי מלך, מיקס אגוזים, גרנולה, קוואקר.

יש מקרר משקאות עם קוקה קולה בכמויות מסחריות, וגם ספרייט, פריגת וסודה ושני מקררי מתכת עצומים, אחד מהם עמוס בפסטרמות מכל סוג אפשרי, השני מפוצץ בקרטוני חלב לסוגיו, יוגורטים בהמון טעמים, קוטג' וחמאה. אחד המנהלים הוא גם יצרן בירות חובב, אז מדי פעם הוא מפנק את העובדים בבירות שלו. במקפיא שוכבים זה לצד זה שלוקים, קרטיבים וארטיקים של שוקובו.

סנטינל וואן 3. ראובן קסטרו
במקפיא שוכבים זה לצד זה שלוקים, קרטיבים וארטיקים של שוקובו/ראובן קסטרו

CV: לירון היא אומנית בנשמתה. היא למדה קולנוע ותולדות האומנות בתיכון ובצבא מצאה את עצמה מדריכת טכנולוגיה למחשבים, מצפנים ומכשירי קשר, ושם גילתה שיש לה אוריינטציה לא רעה בתחום.

כשסיימה תואר בתקשורת חזותית התחילה לעבוד ב"מיתוגיה", סטודיו קטן שעשה חבילות מיתוג, וככל שהמהפכה הדיגיטלית התקדמה, נאלצה לעבוד יותר ויותר עם המחשב. כשעלות המחיה השוטפת בתל אביב התחילה להלחיץ, החליטה לחתוך להיי טק כדי להרוויח יותר והגיעה לאמדוקס רעננה, כמעצבת ממשקים.

"זה היה בית הספר הכי טוב בעולם ובהכי קלישאה", היא אומרת. "לימדו אותי שם איך עובדים ואיך מדברים עם לקוחות בינלאומיים. חיפשתי עבודה במשך עזרה חודשים במקביל לאמדוקס מתוך רצון להתפתח, ואחרי שלוש שנים חבר שעובד בסנטינל וואן משך אותי לכאן".

נועה הגיעה ל- 8200 אחרי שסיימה בגרות בתולדות האומנות. היא הייתה במטה הסייבר של היחידה ויומיים וחצי אחרי שהשתחררה משירות קבע, התחילה לעבוד כמנהלת מוצר ביחידת הסייבר והמודיעין של חברת "ח. מר", בעקבות קצין בכיר מהיחידה.

אחרי שנתיים עברה להיות חוקרת סייבר ב"סייבר ביט", והתקדמה לניהול מוצר של סימולטור, שנותן אפשרות לתת ללקוחות לדמות התקפות, לבדוק רמת חדירות, זיהוי מידע ובסוף התהליך - ניתוח ואיפיון הסימולציה והסקת מסקנות.

"ואז קיבלתי טלפון מסנטינל וואן, שהגיעו אלי דרך לינקדאין והציעו לי לנהל מוצר של אבטחות תחנות הקצה. במקביל עשיתי תואר בהנדסת מערכות מידע בשביל ההורים, כי תכלס, את הרוב למדתי תוך כדי עבודה".

כשהיה בן 13 הוריו של אסף קנו לו מחשב והוא התאהב בו באופן פלאי, כיוון שהיו לו קוצים בישבן ורק מול המסך הצליח לשבת. בתיכון בירושלים למד 13 יחידות מחשבים ופיסיקה, בגלל אבא, ובצבא שירת ביחידה קרבית בנח"ל. הוא למד הנדסת תוכנה והתחיל לעבוד בסטארט אפ מקומ שנמכר. אחרי שנה וחצי. הבעלים פיטר את כל העובדים ואסף מצא את עצמו עם משכנתא ובלי עבודה.

"חוויית הפיטורים בהייטק שונה מאשר בתחומים אחרים, כי רוב האנשים מוצאים תוך חודשיים עבודה במקום אחר וביותר כסף. לא היה לי אז הרבה ניסיון והתקבלתי למשרת מתכנת פרונט אנד ב-HP ולמדתי הכל מאפס". אחרי שש שנים ורגע לפני שהחברה נפרדה לשתי חטיבות ומכרו את זו שבה עבד, התחיל לחפש עבודה על אז קטנה וכשהגיע לסנטינל הרגיש מייד בבית.

"המקום נוח לדתיים וזה חשוב, כי הפחד של מיעוט הוא שלא יצליח בגלל שהוא שונה. כשכולם רוצים לצאת לאכול איפשהו, אז צריך למצוא מקום כשר בשבילי, וכדי להקשות עוד יותר, אז אני גם לא אוכל בשר. במשרד כל אחד אוכל מה שהוא רוצה ואני פשוט לא משתמש במיקרוגל. הקייטרינג תמיד יהיה כשר וטבעוני ומכבדים את השבתות והחגים".

סנטינל וואן 6. ראובן קסטרו
"כשכולם רוצים לצאת לאכול איפשהו, אז צריך למצוא מקום כשר בשבילי, וכדי להקשות עוד יותר, אז אני גם לא אוכל בשר"/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: לירון אוהדת שרופה של הפועל ת"א בכדורגל, התמיינה פעם לכוכב נולד, ויש לה בן זוג גרמני שגר כבר שנתיים בארץ ומכורח הנסיבות והבירוקרטיה היא נחשבת לידועה שלו בציבור. "אנחנו מאוד אוהבים לטייל ובכל פעם שניסינו לצאת יחד מהארץ, עברנו תשאול חודרני: כמה שנים אנחנו ביחד? אם הוא מנצל אותי? אם פגשתי את ההורים שלו? ועוד. אז החלטנו לשים לזה סוף ונרשמנו ככה".

גם נועה מתהדרת בתואר ידועה בציבור לבן זוג ישראלי, אבל מתוך אידיאולוגיה. "לא רצינו לעבור ברבנות, אבל רצינו לנהל משק בית משותף ולהקים משפחה.

זו אמירה של דור שעוצר רגע וחושב אם מוסד הנישואין המסורתי מתאים להם, מערערים על הקיים ושואלים את עצמם האם חתונה באמת נדרשת". אגב, בן הזוג ואחותה התאומה מנהלים מוצר כמוה. המעט הזמן הפנוי שיש לה היא מגדלת כלב שעונה לשם ההיפסטרי "שקד", עושה ספורט ומשתתפת בקורס רישום.

למרות שהוא לא מצטיין במוטוריקה עדינה וגם הכתב שלו לא משהו, אסף החליט ללמוד להיות סופר סת"ם מוסמך, בשביל שימור המקצוע ובגלל אהבת התורה. חוץ מזה הוא נעלם לכמה שבועות כל שנה כדי לצלול ואוהב לטייל בארץ.

קורונה: תפסה את כולם לא מוכנים. היה תכנון לעשות פיילוט של עבודה מהבית, אבל הסגר הקדים את כולם והעובדים לקחו ציוד מהמשרד עד שקיבלו את תקציב ההצטיידות. אסף נזכר שכשהייתה בהתחלה בהלת פיטורים ואף אחד לא ידע מה קורה, ההנהלה יצאה בהודעת הרגשה שיש לחברה מספיק כסף והעסקים כרגיל. נועה בדיוק עברה תפקיד לפני הקורונה ואת המנהל שלה ראתה פיסית רק שנה מאוחר יותר.

כדי להרים את המורל נשלחה לעובדים ערכת "יהיה בסדר" עם שוקולדים, משחק דוקים וקלפים. לקראת פסח קיבלו פיג'מות ממותגות ויין ואת הרמת הכוסית עשו לבושים בה. היו סדנאות מדליקות, מתנות לילדים ואסף היה אחד מכוכבי תחרות "העובד במסיכה". חוץ מזה היו גם מפגשי זום קבועים של כל החברה. מכיוון שההנהלה יושבת בחוף המערבי של ארה"ב, תומר, המייסד והמנכ"ל, לא תמיד הצליח להגיע לישראל פיסית ועד היום הם מתקיימים אחת לחודש.

סנטינל וואן 8. ראובן קסטרו
מדי פעם יש "שאט דאון" יומיים שבהם מתנתקים טוטאלית מהעבודה מחמישי עד שני/ראובן קסטרו

ערך מוסף: העובדים יכולים להשתתף בהכשרות שהם בוחרים בפורטל שמלא תכנים מקצועיים ורוחניים כמו מיינדפולנס וניהול זמן. כל כמה חודשים עושים בחברה סקר ובודקים מה חסר שם ואם יש ביקוש מיוחד למשהו, הוא מטופל. מדי פעם יש "שאט דאון" יומיים שבהם מתנתקים טוטאלית מהעבודה מחמישי עד שני.

למי שרוצה יש תכניות אימון באפליקציה, חוגי ספורט בזום, והיה שבוע בריאות עם תזונאים, תפריט בריאות ואימונים במשרד. השבוע שעבר הוקדש לענייני כלכלה וכספים, עם יעוץ של רו"ח ואנשי כלכלה וכספים.

כשהשיקו את הקומה ה-43 ההיברידית עשו שם מסיבה וכולם קיבלו סניקרס, וכשהחברה הונפקה תוכנן אירוע ענק שנדחה בגלל הקורונה והתקיים באמצע אוקטובר עם הופעה של תמיר גרינברג מכוכב נולד.
יש שני סוגי האפי אוור בסנטינל וואן.

אחד מהם מתקיים פעם בחודש ב"ביר גארדן" בשרונה מרקט ביום רביעי או חמישי, עם בירות ומשהו ליד ובימי חמישי יש פריסות צנועות יחסית, פעם גלידות, פעם מלבי, פיצות וכאלה. תקציב התן ביס הוא מהגבוהים שיש ואפשר להמיר אותו לתוספת במשכורת.

שכר: ביוני האחרון החברה הונפקה בניו יורק והפכה לציבורית, אירוע כלכלי מכונן שהונגש גם לעובדים. הוסבר להם מה מותר ומה אסור בתהליך, וכל מה שקשור לאופציות, מיסוי ותכנית לרכישת מניות. אסף: "כשמימשתי חלק קטן מהאופציות שלי, נעזרתי במידע שקיבלנו ועשיתי לבד את החישוב של מה מגיע לי". לירון מרוצה מהעובדה שהאופציות שקיבלה בעלות ערך ממשי ולא רק על הנייר וגם לגבי השכר אין לה טענות ונועה מסכימה איתה שהשכר יפה.

סנטינל וואן 7. ראובן קסטרו
"פעמיים בשבוע צריך להגיע למשרד, אבל יש כאלה שמגיעים כל יום"/ראובן קסטרו

מה לובשים: מה שמתחשק.

מאיפה עובדים: עקרונית פעמיים בשבוע צריך להגיע למשרד, אבל יש כאלה שמגיעים כל יום. למי שמגיע ארבע פעמים בשבוע נשמרת עמדה קבועה.

מה הלאה: כל עוד היא מאותגרת לנועה אין תכניות להמשיך הלאה. חשוב לה להתקדם, והתמרוץ שהיא מקבלת ברמה המקצועית מספק אותה וגם העובדה שהיא מנהלת מוצר אישה יחידה בין גברים, הופך את הנוכחות שלה ליותר משמעותית. אסף בתפקיד חדש אז אין מה לדבר איתו על מה הלאה, ונועה שמה דגש על התרבות של הארגון. אין תחליף, היא אומרת, לתחושה של צוות מגובש שמסתער ביחד על פרויקטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully