וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שעשוע: שוויצרי סיני ויפני נפגשים בבנק דיגיטלי

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 14:23

הבנק השוויצרי Julius Baer מוביל השקעה של 120 מיליון דולר בבנק המבוסס על בינה מלאכותית, לצד ענקית הטכנולוגיה סינית וקונגולמרט פיננסים יפני. פרופ' אמנון שעשוע, המייסד: "טכנולוגיית AI יכולה להוות פתרון לאתגרים פיננסים עמם מתמודדות משפחות ברחבי העולם"

האם הבנקאות שהתחילה בעת העתיקה תעבור לדיגיטל? הבנק הדיגיטלי, מיסודו של פרופ' אמנון שעשוע (מובילאיי) מודיע על גיוס של 120 מיליון דולר, שעיקרם הושקעו על ידי הבנק השלישי בגודלו בשווייץ - Julius Baer, לצד ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent, וקונגולמרט הפיננסים היפני Group SBI.

מדובר בסבב הגיוס הראשון של הבנק (סבב A), המצטרף ל-65 מיליון הדולר שהושקעו בו על ידי פרופ' אמנון שעשוע, מייסד הבנק הדיגיטלי, אשר פיתח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) להנגשת שירותי בנקאות פרטית לציבור.

הגיוס מתבצע לפי שווי של 320 מיליון דולר (אחרי הכסף), כאשר כל אחד מהמשקיעים יחזיק עד כ-5% ממניות הבנק, ולא יצטרך היתר אחזקה מבנק ישראל. שעשוע ישתתף גם הוא בסבב הגיוס הנוסף, וימשיך להחזיק בגרעין השליטה בבנק.

תערוכת רכב 3, פרופ' אמנון שעשוע. ריפליי הפקות, ארמון אזריפר,
פרופ' אמנון שעשוע, המזוהה בישראל בעיקר כמייסד ומנכ"ל מובילאיי. האם יעשה לפיננסים את מה שעשה לתחבורה?/ריפליי הפקות, ארמון אזריפר

הכסף שיגויס ישמש להמשך מימוש התוכנית העסקית של הבנק הדיגיטלי, בעיקר בהיבטי הפיתוח וגיוס עובדים, ולהשלמת ההון הרגולטורי הנדרש על ידי בנק ישראל.

לשלושת המשקיעים המובילים את הסבב הנוכחי מצטרפים גם קרן ההשקעות האמריקאית West Cost Equity Partners, קופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית והקרן הסינגפורית Far east Ventures .

הבנק נמצא גם במגעים עם משקיעים נוספים, אשר עתידים להצטרף להסכם ההשקעה, וסגירת הגיוס צפויה במהלך חודש ינואר הקרוב.

שוקי אורן וגל בר דעה הבנק הדיגיטלי הראשון. ינאי יחיאל,
שוקי אורן (מימין) יו"ר הבנק הדיגיטלי וגל בר דעה, מנכ"ל הבנק/ינאי יחיאל

שיטת טסלה: 60 אלף ברשימת ההמתנה להיות הלקוחות הראשונים

הבנק הדיגיטלי הוא הבנק העצמאי הראשון שקיבל רישיון מבנק ישראל אחרי יותר מ- 43 בהן לא קם בנק חדש. הבנק פיתח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שלטענתו מכוונת לסייע למשקי הבית בהתמודדות המורכבות בניהול הכסף.

בחודש מרץ האחרון הבנק החלה התהליך הרצה ובכוונתו להשיק את פעילותו בהדרגה לציבור הרחב בתחילת 2022. בבנק מדווחים, כי המצטרפים הראשונים שיקבלו הזדמנות לפתוח בו חשבון יהיו החברים ברשימת ההמתנה שלו, המונה כ-60 אלף נרשמים.

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד הבנק הדיגיטלי: "הבעת האמון של שחקנים בינלאומיים מהמובילים בעולם בטכנולוגיה ובחזון של הבנק תאיץ את התוכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו לשנות את פני הבנקאות, תחילה בישראל ובהמשך מעבר לים.

אני באמת מאמין שטכנולוגיה מבוססת AI, שכבר משנה חלקים משמעותיים בחיינו, יכולה להוות פתרון לאתגרים הפיננסים, שעמם מתמודדות משפחות רבות ברחבי העולם. אנחנו מודים לשותפים החדשים שלנו על האמון ומצפים לייצר עמם שיתופי פעולה אסטרטגים בעתיד".

שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי, הוסיף, כי "העוצמה הפיננסית והמוניטין שמביאים עמם המשקיעים בסבב גיוס זה יסייעו לבנק לממש את התוכניות האסטרטגיות שלנו ולהציע לצרכנים בישראל אלטרנטיבה לבנקים המסורתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully