וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסופר או במכולת השכונתית - איפה קונים החרדים?

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 10:59

סקר הרגלי הקנייה של 'אסקריא' למגזר החרדי בדק: היכן מעדיפים במגזר החרדי לעשות את הקניות לבית: האם במכולת השכונתית, או דווקא ברשתות השיווק הגדולות? והאם בכלל המחיר הוא זה שקובע? כל התשובות בפנים

המגזר החרדי ידוע בקניות הגדולות שלו לבית ולא בכדי רשתות השיווק נלחמות על נישה צרכנית זו.

בסקר הרגלי הקנייה שביצעה חברת המחקר אסקריא, המתמחה במגזר החרדי בקרב 1,200 משיבים באמצעות הפאנל האינטרנטי החרדי, נבחנה ההתנהגות הצרכנית של מגזר זה, העדפותיו, הרגליו וצרכיו.

מנתוני הסקר עולה כי רשתות המזון "יש חסד" ו"אושר עד" הן הרשתות המועדפת על רוב החרדים (59% ו- 59% מהמשיבים) לקניית מצרכים לבית, זאת למרות שרשת "יש חסד" היא אינה הזולה ביותר.

למקום הראשון בדירוג המחיר האטרקטיבי ביותר הגיעה "אושר עד" הנתפסת כזולה ביותר בקרב 41% מהמשיבים.

באילו רשתות שיווק קנה לאחרונה החרדים. יחסי ציבור,
הרשת הפופולרית ביותר במגזר/יחסי ציבור

רמי לוי תופס נתח גבוה משליש

את הפער מסביר דודי דרור מנכ"ל אסקריא בפריסה הטובה יותר של רשת "יש חסד" הכוללת סניפי דיסקאונט וסניפים שכונתיים בהשוואה לאושר עד הכוללת רק סניפי דיסקאונט הממוקמים בחלקם באזורי תעשייה.

הרשת השלישית בה מעדיפים הצרכנים החרדים לקנות היא רמי לוי עם למעלה משליש מהצרכנים (35%), לגביה, 18% מהצרכנים סבורים כי היא הזולה ביותר. הרשתות הפופולריות של המגזר הכללי נדחקות למקומות נמוכים יותר - בשופרסל קונים רק 10%, יינות ביתן 8% וויקטורי 5%.

באיזו רשת הכי זול לדעתך. יחסי ציבור,
באיזו רשת הכי זול לדעת הנבדקים בקרב המגזר החרדי/יחסי ציבור

בעלי רכב מעדיפים את הרשתות

רוב החרדים מעדיפים לקנות ברשתות מזון (87%), אך למעלה ממחצית מהם לא מוותרים על המכולת השכונתית (54%). 13% השיבו כי הם קונים פירות וירקות אצל אצל הירקן.

יחד עם זאת, המקום בו הקנייה מתבצעת מותנה בבעלות על רכב - מחזיקי הרכבים נוטים לקנות ברשתות המזון (89%) וצרכנים חרדים שאינם בעלי רכב יקנו יותר ממכולות שכונתיות (63%).

היכן ערכתם קניות בחודש האחרון. יחסי ציבור,
היכן ערכתם קניות בחודש האחרון/יחסי ציבור

המכולת שכמעט נעלמה מהנוף החילוני, עדיין חזקה בקרב החרדים

תופעה מעניינת במגזר היא המכירה השכונתית המרכזת אליה כחמישית (20.2%) מהצרכנים.

קנייה זו מתבצעת בהזמנה טלפונית באמצעות מערכת ממוחשבת (ולאחרונה גם דרך האינטרנט). איסוף המוצרים נעשה אחת לשבוע בנקודות איסוף שכונתיות הממוקמות בחניה של בניין כלשהו, כך אין למעשה עלויות שכירות, עובדים, ניקיון והוצאות שונות הכרוכות באחזקת סניף (הבניין המארח את נקודת האיסוף מקבל תגמול), ומתאפשר מחיר מוזל במיוחד לעומת הרשתות גם בשל ההזמנות המבוצעות בכמויות גדולות במיוחד.

דודי דרור מנכ"ל אסקריא. אלמוג גבאי,
דודי דרור מנכ"ל אסקריא/אלמוג גבאי

מוצר לא ממותג יהיה זול משמעותית

המכירות מתאפיינות לעיתים רבות במחירים זולים באופן משמעותי, בבדיקה מדגמית שנערכה נמצא כי ק"ג קמח מנופה יעלה לצרכן לפי 3.9 שקל לקילו, לעומת בין 8.40 שקל ל-10.90 שקל בסופרמרקט, מוצרים לא ממותגים זולים יותר באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully