וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע של סיפור: חובבי הצעצועים שאינם ילדים

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 20:04

לא לילדים בלבד: לרגל יום הצעצועים הבינלאומי החל מחר (20.12), אספנו חובבי צעצועים שעברו מזמן את גיל הילדות ולא מחכים ליום מיוחד או לביקור של הילדים או הנכדים כדי לשחק. האנשים שהפכו את המשחק למרכז חייהם

צעצועים מתקשרים אצלנו אסוציאטיבית עם ילדים. רק שיש לא מעט מבוגרים שנהנים לשחק בצעצועים גם בגילאים שבהם רובנו נזקק לילדים או לנכדים כתירוץ לקחת ליד צעצעוע. לכבוד יום הצעצועים הבינלאומי, הלכנו לפגוש כמה מהם.

בנה שעון מיניאטורי במשך שנה

מוטי אבניאל מ"אחוזת פולג", בן 82 ובעל תחביב מדליק: הוא בונה מיניאטורות כבר 50 שנה. אבניאל לימד את עצמו את המלאכה והספיק להכין כבר מעל ל-100 יצירות ביניהן: כרכרות, ספינות, רכבי מיניאטורה. תמיד ביקשו ממנו להציג את האומנות שלו והוא מעולם לא רצה. היצירה שלקחה לו הכי הרבה זמן, שעון מיניאטורי, ארכה שנה שלמה.

רכב מיניאטורה של מוטי אבניאל מאחוזת פולג. יחסי ציבור,
רכב מיניאטורה של מוטי אבניאל מאחוזת פולג/יחסי ציבור

סבתא סרגה בובה

לילי שניצר, 94, דיירת אחוזת צהלה, סורגת מזה 7 שנים בובות משחק אותן היא מפזרת בין בתי חולים, פרויקטים לילדים, חברים ומשפחה בארצות הברית אפריקה וישראל. כל בובה שלה ממותגת בתוית "סבתא לילי" שהנכדה שלה הזמינה עבורה מסין, 400 בובות עד היום. הסריגה תמיד ליוותה אותה, גם כשעבדה כעובדת סוציאלית 37 שנים.

לאורך השנים סרגה בגדים לילדים ולנכדים, שמלות וסוודרים עד שהגיעה לבובות היום היא סורגת בובות של חיות, אנשים, סרגה את שלגיה ו-7 הגמדים ועשתה להם בית פטריה. היא שומרת כ-10-12 בובות בחדרה ומציגה תערוכה קבועה של הבובות באחוזת צהלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לילי שניצר מאחוזת צהלה והבובות שהיא סורגת. יחסי ציבור,
לילי שניצר מאחוזת צהלה והבובות שהיא סורגת/יחסי ציבור

הרעיון שהפך להתמכרות

דריו ציסילביץ' בן 36 מרמת גן נשוי פלוס 2 אספן של רכבי "הוט ווילס" מבית הייצור של חברת "מאטל" ומנהל את מועדון האספנים בישראל של המותג האהוב, הכולל עמוד פייסבוק פעיל ביותר. דריו התחיל לאסוף רכבים ב-2019 בגלל רעיון לקישוט קיר מקורי.

הרעיון הפך להתמכרות, שכיום האוסף שלו כולל מעל 1,500 רכבי הוט ווילס. זאת לא רק הכמות שקובעת אלא גם האיכות: המטרה היא להשיג דגמים נדירים שקשה מאוד להשיגם, כגון דגמי וינטאג' מהשנים הראשונות או מוקדמות של הוט ווילס ודגמי פרימיום,
מהדורות מוגבלות של רכבי הוט ווילס טווחי המחירים לדגמים מיוחדים נעים בין 300-1,000 ₪ לרכב.

דריו מתפעל עמוד פייסבוק שפתח, לאחר שחיפש עוד אספנים שיחלקו איתו את התחביב ויחליפו ביניהם דגמים ומנהל עוד קהילות לאספני רכבי צעצוע, המונות 5,000 איש.

דגמי רכבי הוט ווילס מבית מאטל - של האספן דריו. יחסי ציבור,
דגמי רכבי הוט ווילס מבית מאטל - של האספן דריו/יחסי ציבור

רכב אספנות (צעצוע) בשווי 150,000 דולר

הקהילה הישראלית של אספני הוט ווילס נמצאת בקשר עם אספנים מכל העולם. בין האנשים שבקשר עם מועדון האספנים הישראלי של הוט ווילס, אספן אמריקני בשם ברוס פסקל, ממוצא יהודי, לו יש את דגם הוט ווילס היקר בעולם בשווי 150,000$. מדובר באב טיפוס שבסופו של דבר לא נמכר ולכן תג המחיר בהתאם. יש אחד כמותו בעולם. את דגמי "הוט ווילס" החדשים ניתן לרכוש בחנויות ורשתות צעצועים בפריסה ארצית.

ברוס פסקל עם רכב האספנות היקר ביותר של הוט ווילס. יחסי ציבור,
ברוס פסקל עם רכב האספנות היקר ביותר של הוט ווילס/יחסי ציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully