וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אלומה רוכשת עד 49% מקבוצת 'חן המקום' תמורת כ-110 מיליון שקל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 17:28

קבוצת חן המקום פועלת במגוון רחב של שירותים בתחום הפסולת ובכלל זה, איסוף פסולת עירונית, ייזום והקמה של מתקנים לטיפול בפסולת, תפעול של תחנות מעבר למיון פסולת לרבות הפרדתה, מיחזור ועיבוד הפסולת, ייזום מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת ופעילות נלווית משלימה

קרן אלומה הודיע היום על חתימת הסכם עם דוד פרנקו, הבעלים של קבוצת חן המקום, לרכישת 35% ממניות הקבוצה תמורת 47.5 מיליון שקל.

עוד סוכם כי הקרן תשלם סכום נוסף של עד 22.5 מיליון שקל, בהתאם לביצועי מתקן המיון מ.ע.ל.ה 1 המודרני והחדש של חן המקום ברמלה הממתין לאישור הפעלה, הכל בהתאם ובכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם ההשקעה.

בנוסף, לקרן תעמוד האופציה, למשך תקופה של 18 חודשים ממועד השלמת העסקה, לרכישה והקצאה של 14% נוספים תמורת כ-40 מיליון שקל, כךף שככל שתממוש, תחזיק הקרן סך כולל של 49% מהונה של חן המקום.

קבוצת חן המקום פועלת במגוון רחב של שירותים בתחום הפסולת ובכלל זה, איסוף פסולת עירונית, ייזום והקמה של מתקנים לטיפול בפסולת, תפעול של תחנות מעבר למיון פסולת לרבות הפרדתה, מיחזור ועיבוד הפסולת, ייזום מתקנים ליצירת אנרגיה מפסולת ופעילות נלווית משלימה.

הקבוצה מעניקה שירותים בכל הארץ ובכלל זה לרשויות מקומיות, לקוחות מוסדיים, קבלני פינוי, לקוחות פרטיים ומזדמנים. עיקר פעילותה מתרכזת בתחנות מעבר ומתקנים לקליטת אשפה ופסולת הממוקמים בלוד ובתחום נמל התעופה בן גוריון.

הקבוצה ממתינה לקבלת אישור הפעלה של מתקן מ.ע.ל.ה 1 לטיפול בפסולת עירונית ברמלה אשר בבעלותה וכן, מתכננת הקמת 2 מתקני מיון נוספים אחד בצמידות למתקן מ.ע.ל.ה 1 והשני בבית שמש.

מימין: מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב, קרן אלומה. יח"צ,
מימין: מולי רבינא, ינון יוגב ואורי יוגב, קרן אלומה/יח"צ

"כניסה לתחום איכות הסביבה"

דוד פרנקו, מייסד חן המקום, מסר כי הוא רואה בעסקה המשותפת עם קרן אלומה מהלך שיש בו כדי להביא לצמיחה והתפתחות הקבוצה, ולפיתוח מיזמים בתחום איכות הסביבה, תוך התמקדות על הקמת מפעלים לטיפול בפסולת עפ"י הסטנדרטים הגבוהים ביותר. השילוב העסקי של חן המקום וקרן אלומה, מהווה תשתית מבטיחה לפיתוח ושגשוג הפעילות הכלכלית המשותפת".

מנכ"ל חברת חן המקום, חן פרנקו: "בשנים האחרונות תחום הפסולת במדינת ישראל שהינו עתיר הון, תפס תאוצה, בצד מודעות לנושא קיימות ואיכות הסביבה. על רקע זה ישנה חשיבות לגיוס משאבים ולשילוב כוחות משותפים למימוש מדיניות המשרד להגנת הסביבה המעודד הקמת מיזמים בתחום".


מנכ"ל קרן אלומה, ינון יוגב, התייחס להשקעה בחן המקום ולהתאמתה למטרות הקרן. "ההשקעה בחן המקום מהווה כניסה של קרן אלומה לתחום איכות הסביבה, אשר הוגדר על ידיה מראש כאחד מבין ארבעה תחומים בהם היא מעוניינת להתמקד, זאת בנוסף לתקשורת, אנרגיה ירוקה ותחבורה. הקרן רואה בחן המקום כפלטפורמה להקמת מתקנים למיחזור פסולת ולייצור אנרגיה מפסולת, לאור היותם חלופה ממשית להטמנת פסולת בישראל ולצמצום הנזקים הסביבתיים הנלווים להטמנה.

ההשקעה בחן המקום תואמת את מדיניות ההשקעה שלנו, זאת לאור היותה חברה ותיקה ורווחית בתחום, עם מודל עסקי מוכח ותזרים מגובה בהסכמים. חן המקום מקדמת בימים אלה הקמה של שני מתקני מיון מודרניים נוספים ובכוונתה לשלב טכנולוגיות מתקדמות למיחזור והשבה בפעילותה הקיימת, בדגש על ייצור אנרגיה מפסולת".

את חן המקום ליווה בעסקה משרד פישר. את קרן אלומה משרד הולדשטיין-שלו ו-KPMG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully