וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה באבטלה: רק 6.5% בנובמבר

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 12:54

בצל החשש מהגבלות קורונה שייפגעו במשק, נמשכת הירידה באבטלה: אחוז המובטלים עומד על 6.5% לעומת 7% באוקטובר, ובמחצית השנייה של החודש רק: 6.1%, כך עולה מנתוני למ"ס. עם זאת, בשירות התעסוקה מבהירים כי הירידה מבטאת בעיקר את הפסקת הזכאות ולא בהכרח חזרה לעבודה

נמשכת הירידה באבטלה, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום. על פי נתוני חודש נובמבר (לעומת חודש אוקטובר 2021, בקרב בני 15 ומעלה):

• אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה - 4.6% (5.2% בחודש הקודם)

• אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה + הבלתי מועסקים - 5.1% (5.6% בחודש הקודם).

• אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 + המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה + הבלתי מועסקים - 6.5% (7.0% בחודש הקודם).

בשירות התעסוקה מבהירים כי הירידה באחוזי האבטלה משקפת בעיקר את הירידה במספר הזכאים לדמי אבטלה ולא בהכרח את מספר השבים למעגל העבודה. אגב כך - נמשך הגידול במספר המשרות הפנויות במשק, רובן משקפות את הדרישה למהנדסים, בדגש על מפתחי תוכנה.

נתוני תעסוקה נובמבר. למ"ס,
נתוני התעסוקה בחודש נובמבר 2021/למ"ס

השיפור נמשך גם במחצית השנייה של נובמבר

במחצית השנייה של נובמבר, נרשמו נתונים מעודדים עוד יותר, לעומת המחצית הראשונה של נובמבר:

• אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה - 4.3% (4.7% במחצית הראשונה של נובמבר 2021)

• אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה + הבלתי מועסקים - 4.7% (5.2% במחצית הראשונה של נובמבר 2021)

• אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 + המועסקים הנעדרים זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה + הבלתי מועסקים - 6.1% (6.7% במחצית הראשונה של נובמבר 2021)

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
למרות החוסר בעובדים, פרופיל המשרות הפנויות אינו חופף את כישורי המובטלים/יואב איתיאל

עלייה בשיעור המשרות הפנויות בחודשים ספטמבר-נובמבר

• שיעור המשרות הפנויות בחודש נובמבר עומד על 5.03% (לעומת 4.99% בחודש אוקטובר).

• מספר המשרות הפנויות בחודש נובמבר עומד על 143,478 (לעומת 141,097 בחודש אוקטובר).

עיקר הביקוש לעובדים הוא בגזרת המהנדסים, בדגש על מהנדסי ומפתחי תוכנה. כן נמשך הביקוש לעובדי ונציגי מכירות, מלצרים, טבחים, עובדי מטבח ומשק בית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully